Mandagsspalten uke 18

Ukens høydepunkt :
Uten tvil Bergen ♥ Vi elsker Bergen, og roadtrip over fjellet. Og ekstra mye når vi kan stoppe halvveis å sove på fine Geilo! Det var godt å komme seg litt vekk, bare oss tre. Vi har gjort mye disse dagene! Kjørt fra Oslo til Geilo, sovet der, kjørt videre til Bergen. Vært på Holmen, feiret bursdag på Cornelius, hatt familiedag, feiret bursdag i Bergen by, bodd på båt, ruslet tur i byen – nei vi har rett og slett fått så mye ut av helgen. Som Gard sier, dette er en helg vi kommer til å huske lenge. Helt fantastisk har den vært. Levi er HELT enig. Hun har fått seg to nye venner denne helgen, Poco og Leia (hunden til broren til Gard) ♥

Processed with VSCO with s2 presetIMG_7190Processed with VSCO with a5 preset

IMG_6870Noen snapshots fra helgen ♥

Ukens savn :
Jeg savner alle venninnene mine! Får helt abstinenser, hehe. Er så glad i disse jentene mine, og når jeg ikke får vært med de – savner jeg de så enormt mye med én gang! Forrige uke gikk i ett med jobb, og Bergens-tur, og før der var jeg i Barcelona (heldigvis med to av skattene mine da,) og nå drar jeg jo bort igjen! Heldigvis kan jeg GLEDE meg over at jeg ser alle igjen til 17 mai ♥ Disse venninnene altså, er så viktige!

Ukens opplevelse :
Det må være shooten på småbruket i Vestby. For en dag, for en shoot og for noen verter. Annette og Christian er helt fantastiske, og det er småbruket deres også. Koste meg enormt mye! Bildene er lånt fra Annette, hun var så flink å ta bts bilder ♥

13148427_10154216180398982_593284126_o
13128523_10154216180028982_806219692_o  13148382_10154216180073982_1607201900_o
13141021_10154216180143982_1474686935_n  13153323_10154216180093982_241538789_n13169784_10154216180058982_1663599170_o13180861_10154216180418982_580800570_nUkens antrekk :
Det tror jeg faktisk må bli de antrekkene jeg hadde på meg på shooten vi hadde i skogen. Det var så gøy og få være kreativ på en annen måte! Og være en litt annen Lene for en dag! Litt bohem, og annerledes. Digget det! Jeg elsker den orange kjolen jeg viste dere forrige uke, og dette antrekket her. Men en bohem-aktig hvit jumpsuit med blonder, knestrømper, grove boots, en militærgrønn jakke, sjal, runde briller.. Synes det ble cool!

IMG_6667Ukens kosekveld :
Umulig å velge! Torsdagskveld når jeg, Gard og Levi var alene på Holmen, spiste sjømat, tok boblebad og koste oss. Fredag når vi var på Cornelius og spise 5 retters bursdagsmiddag, og lørdagskvelden da vi var sammen med alle vennene til Gard. Vi spiste på Theatro før vi tok turen ned i båten til Kari og kjæresten (med hundene..) Tror alle koste seg gløgg ihjel! Det var en ordentlig hyggekveld!

Ukens musikk :
Vi har hørt på mye musikk i bilen denne uken, er så mye bra musikk nå! Det nye albumet til Veronica Maggio – Den första är alltid gratis, Klingande – Losing U, Yolanda Be Cool, Sugar Man, TooManyLeftHands – Can’t Get To You, The Lumineers – Sleep On The Floor

Ukens kjøp :
Åpne, strappy høye hæler! De gleder jeg meg til å bruke ♥ Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg må ha åpne sko i Dubai. Jeg hovner så ekstremt mye opp i beina når det er varmt, og spesielt når jeg sitter i ro! Merkelige greier. I Barcelona måtte jeg bytte sko med Henriette under middagen når vi skulle på do, da jeg ikke fikk beina ned i pumpsene etter en stund. Og dette skjer hver gang jeg er i utlandet! Noen med gode tips her? Ikke sitte i ro? Hehe..

Jeg er tidlig oppe idag, klokken 06 ringte klokken. Ikke noe problem å stå opp tidlig når det er så fint vær ute. Tuslet meg en tur på kjøkkenet og fikk laget meg en kaffe, og nå jobber jeg fra senga, mens Levi sover ved siden av. Idag drar jeg og Espen avgårde til fantastiske Dubai! Gleder meg vilt, men kjenner det blir tøft å dra fra lillingen! Heldigvis er hun i trygge hender hos pappaen sin ♥

Vi oppdateres fra Dubai imorgen da dere! OMG! God uke.

15 kommentarer
    1. Åh, så hyggelig innlegg, litt tung og krevende periode her hos meg med mange oppgaver og følte for litt inspirasjon og det fikk jeg. Ble smittet av energien din jeg 🙂 Ang hovne ben, jaaa det får jeg ofte i varmere strøk og det jeg gjør er følgende: på flyturen har jeg med litt tykke støttestrømper fra Lindex i sort, ligger med bena høyt ti minutter av gangen fleks om morgenen, på stranda og om kvelden før jeg sovner, kaldt vann på bena til slutt i dusjen og sko som har reimer eller kan tøyes på annet vis -mye fresht å få kjøpt så ingen grannylook nødvendig 😉 God tur!!

      1. Så kjekt du synes det 🙂 Og bra du fikk inspirasjon <3 Kaldt vann på beina ja! Sko med reimer er allerede i boks heldigvis. Haha, elsker grannylooken jeg 😀

    2. Hei!

      Plages med det samme som deg, og har i tillegg en jobb hvor jeg står og går hele dagen. Har funnet to favoritter som hjelper 🙂 Bruker alltid kompresjonsstrømper på fly (Reebok har noen gode) i tillegg til denne geleen som kjøler ned og hjelper på blodsirkulasjonen http://www.vita.no/mama-mio-lucky-legs Hjelper også å sove med bena på pute 🙂 Masse god tur ☀️

    3. Hei! Hovne bein i varmere strøk og etter lange flyturer tror jeg er normalt for mange. Men det går an å forebygge. Kjøp deg kompresjonsstrømper på apoteket som du bruker på flyreisen, det forhindrer hovne bein under lange flyturer. Også viktig å vippe på anklene underveis på en lang flytur og gå seg noen runder. Mange drikker mer alkohol når det er ferie, begrens dette da det får væskebalansen i ubalanse. Og pass på å drikke drikkelig med vann, gjerne farris som også inneholder salter. Alkohol skylder mye av vesken med salter ut av kroppen, derfor gjør den det den kan for å holde på vesken som “er igjen”. Hev beina litt høyre enn hjertehøyde noen ganger for dagen, så skylle du være godt forbredt for mindre hovne bein denne gangen God tur, og kos deg

    4. Du inspirerer meg såå 🙂
      Angående hovne bein ville jeg faktisk sjekket det med legen. Som regel er det helt ufarlig, men kan også være tegn på at klaffene i blodårene ikke fungerer som de skal, nyrer eller lignende. Hvis ikke hjelper det ofte å holde seg unna veldig salt mat, og bruke støttestrømper når du feks er ute og flyr 🙂
      Ha det fantastisk i dubai!!

      1. AI er det sant??? IK. Det må jeg få sjekker da ja! Men jeg spiser MYE salt 😀 Så kan være det og, hehe.. Klem

    5. Hei Nydelige Lene <3 Hvor er den herlige hvite blonde jumpsuiten fra ? Og det flotte pannebåndet ? Du er såååå skjønn <3 Ha en flott dag ! Klem

    6. Hei Lene! Sliter med hovne bein i varmen selv; ett godt tips er å drikke masse vann da det hjelper kroppen å skylle ut saltet som man får i seg gjennom kosten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg