Mandagsspalten uke 17

Ukens høydepunkt :
Uten tvil å overraske vår kjære “Bride to be” Maria ♥ Jeg er så heldig å få være forlover sammen med to andre, og vi har lenge planlagt utdrikkingslaget hennes til Barcelona . Det var så hyggelig og endelig kunne overraske henne på onsdag, med blomster og kort utenfor kontoret der hun jobber. Der fikk hun beskjed om vippe-påfyll og spraytan – før hun fikk pakkeliste med seg hjem. Vi kjenner nemlig Maria såpass godt at vi vet at hun trenger litt tid til å forberede seg. Avreise til Barcelona var derfor torsdag morgen, og hun fikk faktisk ikke vite hvor hun var på vei heller, hihi. Det så hun først når vi ankom flyplassen, og fikk HELT SJOKK over at vi faktisk hadde tatt utdrikkingslaget hennes helt til Barcelona! For en jente, for en gjeng, og for en tur – helt magisk!!

IMG_6437Ukens antrekk :
Som vanlig har jeg vært litt sløv på å ta antrekksbilder med kameraet, av den enkle grunn at jeg som oftest har tomt batteri når jeg først makker meg ut, haha – er altså så typisk meg. Men heldigvis tar jeg mer enn nok antrekksbilder med min elskede iPhone.

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetMaxikjole Envii – Sko Shein – Jakke Nelly – Solbriller Le Specs // Blomsterkjole Pia Tjelta for By Timo

Ukens kosekveld :
Selv om jeg kom hjem sent i går, var det fantastisk hyggelig og komme hjem til mine to fine ♥ Gard og lille Levi, gullene mine! De ventet forhåpningsfullt på togstasjonen begge to, hehehe. Levi hylte omtrent fordi hun ble så glad for å se mammaen sin, hehe – det gleder hjertet mitt! Vi koste oss med taco og skravlet om helgen. Veldig godt og komme hjem til fine leiligheten igjen også, gud altså som vi elsker å bo her ♥

Ukens musikk :
Calvin Harris – This Is What You Came For, Coldplay – Up&Up, Mumford & Sons – There Will Be Time.

Ukens tanke :
Det må være at jeg klør i fingrene etter og bygge meg en karriere ved siden av bloggen. Det har jeg alltid hatt som mål, og har jo gjort flere morsomme ting underveis som jeg har elsket. Som jeg tidligere har sagt så vil jeg veldig gjerne satse på design, som jeg har en passion for – men det er jo ikke bare bare og lykkes her på egne ben. Selv om jeg har grunnlaget for markedsføringen, så er det likevel ikke bare å knipse med fingrene. Så dette må jeg se litt på på sikt. Det er jo en drøm, men samtidig må man være litt forsiktig også ♥ Det jeg virkelig kjenner at jeg brenner for, er jo nettopp dette med interiør, jeg elsker å forme hjemmet vårt. Leke med farger, kombinasjoner, planlegge, sette ting sammen, jeg bare gleder meg så innmari hver gang jeg skal gjøre noe nytt. Og jeg kjenner innerst inne i hele meg at jeg hadde ELSKET å jobbe med interiør. Enten det er interiørdesigner, interiørarkitekt eller stylist.. Dette er noe jeg vil satse på.. Man må jo begynne litt forsiktig, bygge seg opp et navn etc.. Men drømmen er der, og jeg har veldig lyst å ta fatt og gjøre noe med det! Vil jo også bare si tusen takk for alle fine tilbakemeldinger når det kommer til både stue og bad som jeg har lagt ut før og eller bilder på, så gøy! Og ikke minst – så har jeg faktisk fått massevis av mailer om folk som vil leie meg inn, herlighet jeg blir så glad!

Ukens festligheter :
Det er vel ikke til å legge skjul på at det var Barcelona! Små brisen på dagtid med vin, Sangria og kos – og party på kveldene med god middag først, før party på Eclipse på kveldstid. Anbefales! Det ligger i 26 etg på W Hotel ♥

IMG_6311Man drar ikke til Barca uten å drikke Cava! NAMMIS. I sommer skal jeg lage dette i massevis her hjemme ♥

Nå gleder jeg meg til :
Gard sin bursdag! Han har allerede fått litt bursdagsgave på forskudd, nemlig de cooleste sneakersene fra Adidas som jeg fant i Barcelona. Her i Norge stod folk i KØ fra 04 om natten for å få tak i de samme? WHAT? Det ante jeg ikke, jeg bare gikk på Foot locker og fant tidenes kuleste sko jeg, uten å vite de var SÅ populære! Så glad han da vettu, hehe. Men ja, gleder meg til bursdagen hans, vi skal til Bergen! Der ska vi feire han, og Levi skal få løpe rundt ute på Holmen (hun kommer til å elske det!) Kose oss med god mat, venner, champagne lunsj, og middag på Cornelius. Mye hyggelig å glede seg til altså!

Ukens utfordring :
Å klare og holde seg ift til å avsløre ting for Maria! Hun ante jo ingenting når vi møttes på onsdag for spraytan, men hun spurte masse spørsmål – og vi måtte virkelig passe oss for alt vi sa.. På flyet måtte vi alliere oss med de ansatte for å være sikre på at INGEN avslørte noe, og hver gang noen snakket over speakeren måtte hun ta på musikk på full guffe på ørene sine, hehe.. Vi klarte og holde det hemmelig, hele turen!

Ukens kjøp : 
Nå handlet jeg nesten ingenting i Barcelona faktisk, tre ting til meg selv. Men de er jeg så SYKT fornøyde med.
Smykke fra Zara • Leppestift fra Mac (farge Stone) • Blush fra Mac (farge Film Noir Matte)

Processed with VSCO with s2 preset
IMG_6284Elsker hvordan smykket sitter på!

Beklager en noe sen oppdatering fra meg i dag, har bare hatt så mye og gjøre! Bedre sent enn aldri, ikke sant? Er det forresten noen her som er på leilighets-leting? Min fantastiske bestis Helen skal selge sin skjønne leilighet på Aleksander Kjellands plass ♥ Anbefaler absolutt og ta en titt. Supert område, midt i mellom alt, nydelig og grønt utenfor og veldig rolig! Leiligheten er jo så sjarmerende og fin i tillegg! Sjekk den ut her, om du er interessert i såfall!

GOD kveld! Vi skal ut på en tur med Levi, jeg har kjøpt Frisbee til henne, og hun synes det er så stas! Så nå skal i lære henne å ta i mot den i luften, gøy for store og små, hehe.. Og så er det hjem å lage middag, og jeg har typ 0 kreativitet på middags-fronten? Hva skjer.. Jeg elsker jo å lage mat! Hva er din favoritt-rett? Kanskje jeg kan få litt inspirasjon!

14 kommentarer
    1. http://kristinaandersen.blogg.no/1439915982_spicy_kyllingsuppe.html
      Denne har blitt en favoritt for hele familien 🙂 Absolutt verdt å prøve!

      Har følgt litt ekstra hyppig med deg i det siste. Reiser nemlig til Barcelona i slutten av mai. Virker som en utrolig fin by! Har fått noen idèer fra dine forrige turer for å blant annet leie el-sykler, Great Gatsby og å betale for solsenger på W hotel. Så tusen tack for det 😀 Og ikke minst god tur til Dubai! Har vært der selv og kjenner det klør kraftig etter ny tur 😀

      1. Takk for tips! Den suppen der lager jeg selv, bare med gulrot og litt ekstra ting i, den er supergod! 🙂 Åh så heldig du er, Barca er amaaze <3 Gled deg 🙂 Dubai gleder jeg meg til altså! Det blir så bra 🙂 <3 Klemmer

    2. Men vet du at Mac tester på dyr..? Du har så stor påvirkningskraft, og virker jo som om du bryr deg om dyrevelferd.. 🙁

    3. Hvor har du fylt leppene, og hva har du brukt?

      Før du eventuelt vurderer å ikke godkjenne kommentaren min, minner jeg om at du i dette innlegget http://www.leneorvik.no/2014/01/30/answers-to-your-questions-part-three/ skrev at du ikke ville hatt noen problemer med å innrømme det. Det synes jeg er en veldig fornuftig tilnærming, slikt blir alltid kjent uansett 🙂 du trenger heller ikke skrive noe innlegg om det, men det er forskjell på det og å svare på spørsmål i kommentarfeltet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg