Mandagskvelden

God kveld! I skrivende stund sitter jeg, Malene og Carina og skravler i sofaen. Etter jobb idag inviterte jeg de på middag. Og servert fikk de fiskesuppe med hvitløksbaguetter og favoritten – jordbær og vaniljesaus til dessert. Jeg hadde ikke tid til å lage fiskesuppen helt fra grunnen av (fy..) men jeg gjorde den jo ganske spennende likevel. Og den ble veldig god! Et raskt, og godt middagstips fra meg til dere ♥ Du trenger :

  • Bergensk fiskesuppe
  • Gulrot
  • Selleristang
  • Crabsticks
  • Reker
  • Torsk
Dette gjør du :
Kok opp suppen. I mellomtiden : La torsken trekke i lettsaltet vann. Kutt opp gulrøtter og kok de, kutt så opp stangselleri og ha i suppen med en gang. Kutt opp crabsticks og skrell rekene. Og skjær opp torsken i terninger når den er ferdig trekt. Vent med å putte i fisken helt til slutt. Krydre med salt, pepper og karri.

Ferdig på ca 10-15 minutter. Så er det bare å dekke bordet til gjestene kommer. Vi tok oss ett lite glass hvitt til middagen. Godt var det! Mmm, snadder! Kan også ha i krepsehaler om man ønsker det, feks . . En fornøyd og mett gjeng, klar til å ta fatt på desserten! Noe av det beste jeg får. Kunne spist en bøtte med vaniljesaus! Besøket gikk nettopp ut døren her, så nå tenkte jeg å ringe opp min kjære for å si natta – og deretter finne sengen og serier, glede! God natt ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg