Makeup routine

Jeg skulle lage en sminkevideo til dere, som plaster på såret for at den første jeg laget for en uke siden aldri ble ferdig, og for at jeg ikke la ut fredagsvloggen. Har bare ikke hatt tid! Men her i Bungalowen fantes det ikke noe speil jeg kunne sminke meg i mens jeg filmet, så da ble det litt vanskelig! Men, jeg tenkte jeg likevel kunne skrive en liten fremgangsmåte på hvordan jeg sminker meg til fest ♥

Processed with VSCO with a5 preset

1. Jeg bruker alltid en flytende foundation helt i starten. Denne legger jeg med en foundation kost. Jeg legger ikke flytende i hele ansiktet, men under øynene, rundt nesen, på haken etc. Der hvor jeg føler det trengs og på områder hvor huden er litt rødlig.

2. Neste jeg bruker er en pudder foundation som jeg legger med tykk kost. Denne legger jeg i hele ansiktet. Da er liksom grunnlaget gjort.

3. Highlighter. Min aller beste venn! Elsker det, og får aldri nok! Jeg legger denne med en tynnere kost, på kinnbeina, på øyelokket og helt opp til brynet. På nesen, og på overleppen.

4. Solpudder. Min nummer 2 beste venn! Dette legger jeg også med en tykk kost. På kinnbeina, men dog under hvor jeg har lagt highlighter. I panna, og litt på haka, og nedover halsen for å fade ut slik det ikke blir streker.

5. Om jeg trenger det legger jeg litt farge på brynene, men det har jeg ikke helt behov for nå som jeg har tatt permanent makeup. Om jeg trenger litt, bruker jeg enten en slags blyant, eller skygge fra Anastasia Beverly Hills, det er virkelig gode produkter.

6. Øynene. Her gjør jeg 3 steg. Nå har jeg vipper, så jeg trenger ikke mascara, bare på undervippene. Men jeg begynner med øyenskygge og en tynn kost. Under nedre vippekant helt ytterst, legger jeg litt øyenskygge i samme farge som jeg skal ha på øyelokket. Deretter legger jeg en svart kajal på våtlinjen nede. Så er det skyggelegging. Jeg gjør det på to måter, spørs litt på humøret.. 1. Kun i globallinjen, da blir selve øyelokket og under øyebrynet lyst av highlighteren jeg la tidligere. Dette er den metoden hvor øyet ser litt mer åpent ut. Fader alltid litt ut slik det ikke blir kanter på skyggen. Bruker en tykk kost til skyggeleggingen, og en litt tykkere kost til å fade ut. 2. Kun på øyelokket, da får man en litt “tyngre” mer edgy look. Legger med tykk kost, og fader fortsatt ut med en som er tykkere. Da blir lokket mørkt, mens resten blir lyst av highlighteren.

7. Avslutter som regel med leppestift, eller en lipgloss med nude farge.

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

I går gikk jeg for øyenskygge metode 1, synes det passet seg best i bryllup og til den delikate blondekjolen og til håret ♥ Håper dette gav noe som helst slags mening? Eller trenger dere fortsatt at jeg lager en video hvor jeg viser?

Her er forresten ett bilde av antrekket i sin helhet i går! Hadde ikke med kameraet mitt, synes det var litt drass og bære rundt på det. Så et mobilbilde får holde denne gangen. Vielsen i går var helt fantastisk, magisk, rørende.. Alt ♥ Og bryllupet i seg selv.. Altså bare helt nydelig! Brudeparet, festen, maten, talene, alt var så bra, og det gleder hjertet mitt å se disse to lykkelige menneskene som skal dele livet sitt med hverandre! Takk for en fantastisk dag Hege og Joel ♥

Processed with VSCO with a5 preset
Kjole & sko Topshop // Veske YSL

Nå skal vi på utflukt for å se Pippi huset! Gøy!

33 kommentarer
      1. Heia! Nei, han måtte være hjemme med lille Levi. Eller rettere sagt, de har vært på fjellet i helgen og kost seg 🙂 Tusen takk snille, elsker kjolen <3 Klemmer

    1. Hei. Helt nydelig kjole og midt i blinken i forhold til det jeg har lett etter. Er det lenge siden du kjøpte den? Har du eventuelt et navn, link, produktnummet? Kan ikke finne den på siden til Topshop. Ville blitt så glad om du kunne hjulpet meg <3

      1. Hei, jeg kjøpte denne i Dubai 🙂 Når jeg var der med Espen. Det eneste jeg ser er ett nummer : RN 125149. Aner ikke om dette kan hjelpe? Er sikkert artikkelnummeret dette 🙂 Håper du finner den <3 Klem

    2. Kjempefin kjole, den kledde du godt. Men må bare spørre, du velger selv om du vil svare, var ikke Gard med på bryllupet? Synes du nevner han lite på bloggen i det siste, før var det nesten hele tiden 🙂 Virker som du er mye ute og farter, uten han. Du velger som sagt selv om du vil svare på dette, forstår hvis du ikke vil 🙂 Ha en fin søndag Lene 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Nei, Gard var hjemme / på fjellet med Levi 🙂 De har gått turer og kost seg i helgen 🙂 Tjaa, det kan være fordi jeg ikke er så personlig på bloggen for tiden? Bloggen handler mer om tips / inspirasjon om du skjønner? <3 Stor klem til deg Ranveig 🙂

      1. Takk! Det er en vanlig kjole faktisk, i bomull.. Fra et svensk merke jeg ikke helt husker.. Men den er løs, og det synes jeg var greit under denne 🙂 Klem

    3. Hvilken størrelse har du i den sennepsgule skinnjakken din? Jeg vurderer å kjøpe meg, men usikker på xs eller s 🙂

      1. Finner den ikke dessverre 🙁 Sorryy <3 Men artikkelnummer på den er ; RN 125149 🙂 Håper det kan hjelpe!

      1. Da har jeg dette NYX settet fra H&M, bruker highlighterene i denne paletten. Foundation er fra Sensai, samme med pudder <3 Det er supergode produkter 🙂

    4. Ååå, den kjolen er virkelig nydelig!! Si ifra om du skal selge den, så kjøper jeg den veeeeeldig gjerne ❤️

    5. Du er bare så nydelig! kan du vise oss en video av hvordan du fikser håret ditt slik som du hadde det i bryllupet? 🙂 jeg har nylig klipt meg skulderkort, men sliter med å finne på hvordan jeg kan style håret annet enn å ha det helt rett. Hihi!

      1. Takk snille 🙂 Åja, ja! Det er lett!! Kjøp deg en stor krøllstav! 😀 😀 Skal se om jeg får laget en video av dette… 🙂

    6. Veldig fint sminket! 🙂 Men kan du legge ut hvilke produkter du har brukt og fargene på disse? Synes øyenskyggen var utrolig fin og skulle visst farge og merke på denne.
      Og vil gjerne ha video også 🙂

      1. NYX palette fra HM til highlighter og solpudder.. Sensai flytende foundation og pudder 🙂 Farge må du se hva som passer til din hud 🙂 Øyenskyggen er fra Maybelline, The Nudes heter den 🙂 KLEM

    7. Så fin kjole! Jeg lurer på om du kanskje kunne ha laget en video hvor du viser alle de forskjellige skodesignene dine? Hadde likt å se dem nøye!
      Xx

    8. Hei fine <3 Skal du selge spisebordet ditt så send meg en mail, ref snap 😉

      Er veldig interessert 😀

    9. Hei, utrolig nydelig som alltid 🙂
      Jeg lurer på, hvor har du tatt permanente bryn? Og hva er gjort? Microblading? Var utrolig fint, lyst selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg