Makeup friyay

Jeg var så uheldig å miste toalett vesken min på flyet hjem fra Bangkok, kjipt siden mye av sminken var nyinnkjøpt! Men, da hadde jeg en liten “unnskyldning” til å gå til ordentlig innkjøp av nye farger og ikke minst herlige kombinasjoner. Ingen hemmelighet at jeg elsker typ jordfarger fortiden, dere vet jo de to leppestiftene som jeg bruker hele tiden og som alle spør om! De er så fine. Whirl & Velvet Teddy fra Mac. Mac har faktisk blitt mitt favoritt sminkemerke, og jeg kjøper bare derfra. Til huden bruker jeg riktignok Sensai, for den har en fantastisk dekkevne.

16129847_10158599888895355_1008554543_oDet er jo alltid litt vanskelig å finne ut hvilke farger man kler best ift sminke, og ikke alltid man føler at den personen som hjelper deg er helt på nett med hva du liker og ikke. Men sist jeg var innom en Mac butikk, traff jeg midt i blinken, og hun som hjalp meg var så flink! Jeg elsker glød, highlighter, jordfarger, men også blitt fan av litt knallfarger, som feks litt orangeaktig, det er jo også en veldig fin kombinasjon til blå øyne! Nå er jeg så fornøyd med sminken min som jeg ikke har vært på lenge! Alt sitter føler jeg, og det er kjekt. Derfor tenkte jeg at jeg kunne dele noen tips med dere ♥

16129214_10158599888970355_1636479902_o
16129926_10158599889195355_1326838731_oMac sin “strobe cream” er veldig fin og gir shimmer til hele ansiktet, denne bruker jeg av og til som en ansiktskrem før jeg legger sminke. Under øynene dekker jeg med Mac sin “pro longwear concealer, ” og til resten av huden bruker jeg Sensai sin “cream foundation.” For å toppe det hele bruker jeg Sensai sitt “compact powder” som dekker utrolig bra, er matt og fint. Vært fan av Sensai i mange år, i tillegg til at jeg også selvsagt har prøvd andre merker som også er gode innimellom.

Så til det morsomme! Alle disse herlige fargene, aaaaah – jeg er så fornøyd. Det er en fryd å sminke seg om dagen, wii ♥ Følelsen av å ha helt nytt, nye kombinasjoner, helt nyvaskede og rene børster, godt å føle seg fresh.

16196570_10158599889360355_182854875_o16196720_10158599889200355_365103764_o16196915_10158599889190355_826654058_o16196294_10158599889045355_634183729_o 16145459_10158599888975355_1276090919_oJeg dør av highlighteren / bronzeren på øverste bilde. I MEAN! HELLO! “Mineralize skinfinish” helt fantastisk. Jeg har en brunaktig blush som jeg bruker for å få konturer “Swiss Chocolate Powder Blush” og en fantastisk orangeaktig blush med shimmer i som er fin til leppestiftene jeg bruker, samt fargene i øyeskyggepaletten. “Ambering Rose Sheertone Shimmer Blush”

Øyeskygge paletten inneholder disse fire fargene : Brown Down, Swiss Chocolate, Texture, Expensive Pink.

Mine to favorittleppestifter er, som jeg sa lengre opp i innlegget : Whirl (mørk) og Velvet Teddy (mer naturlig til huden) – men jeg har også kjøpt inn to nye som jeg liker veldig godt. Smoked Almond (rosa/brun) og Kinda Sexy (peachaktig) Blitt helt hekta på Mac! Og nei dette er ikke reklame ♥ Kanskje dere trenger litt sminketips, og da kan jo dette være litt hjelp på veien, og nå er det jo HELG, og da er det kjekt å sminke seg litt ekstra.

Igår gikk jeg for en sminkelook med masse glød, og peach/orange farger, og toppet det med Velvet Teddy – og sist men ikke minst en fantastisk flette som flinke Charlotte på Meraki Studio gjorde på meg, tusen takk! ♥

16130173_10158599889305355_2005783805_o16196398_10158599888900355_417741791_o16145635_10158599888770355_466104722_oDressen er fra Kokoon. Jakken fra & Other Stories.

GOD FREDAG fine dere! Susser i fleng.

41 kommentarer
    1. Hei! Du er så inspirerende!! <3

      Jeg lurte litt på hvilken farge du bruker i foundation din?

      Setter pris på svar! <3

    2. Hei! Ville bare informere om at Mac tester sminken sin på dyr. Veldig trist, jeg elsket Mac før, men etter jeg fant ut dette har jeg boikottet helt. Anbefaler ingen å kjøpe sminke testet på dyr, det er dyremishandling…

    3. Nydelige farger! ☺️ Dette var stor inspirasjon til farger til Brude makeup Takk
      Men lurer på hvilken farge du bruker i sensai creme Foundationet og pudderet? Veldig lyst å prøve det, da jeg aldri føler jeg finner et som dekker godt nokk! ☺️

    4. Flott flette! Men hva slags extensions har du? Synes det er kjempevanskelig å få til noe annen frisyre enn hestehale og vanlig flette med extensions i, festene syns jo… Men du har ingen synlige fester?

      1. Hei, tape 🙂 Jooo de er synlige, men må bare bruke litt ekstra tid til å skjule de <3 Men ja, skjønner hva du mener. Er litt vanskelig til tider <3

      1. Hmmm jaaa jeg har en fra YSL som jeg elsker, men nå husker jeg ikke helt hvilket nummer. Den er coral/rød, veldig knæææsj og fin! Nummer 12, 13 eller 14 hehe 😀

    5. Åå for en fin samling av sminke! Nå ble jeg veldig inspirert til å oppdatere sminken min, tusen takk for gode tips ❤️ god helg fine deg!

    6. Elsker sånne sminke innlegg som ikkje er sponset..for da viser du at det virkelig er noe du liker..dette er en av grunnene til at jeg begyndte å følge deg faktisk ! Npr du først begyndte å blogge hadde du så mange gode sminketips som ikke var spons ! Love it! Har følgt deg trofast siden starten Lenemor<3 du er nydelig!! Klem!

    7. Hei Lene! Er ikke meningen som en skjennepreken, bare tenkte om du ikke visste, da jeg nylig fant ut av det. Visste du at Mac tester på dyr? Jeg har nå sluttet og bruke det. Bare tenkte siden det virker som du er glad i dyr at kanskje du ville vite det, da du har en stor stemme og “reklamerer” for produktet. Ha e fin kveld!

      1. Hei <3 Nei, jeg var ikke klar over dette dessverre 🙁 Men ser jo det nå i kommentarfeltet, og dette er jo veldig, veldig trist 🙁 Takk for at du gjør meg oppmerksom på det <3

    8. Du kunna jo bruke Swiss chocolate blush til øyeskygge, så hadde trenger du ikke kjøpe eøyeskyggen også 😉

    9. Hei Lene! Jeg bare lurte på om du kunne dele litt erfaringer rundt microblading som du tok en tid tilbake. Er dette noe du vurderer å gjøre igjen, eller synes du brynene er finere uten? Ha en strålende dag! 😀

    10. Jeg savner videobloggene dine, og hadde blitt superglad om du hadde laget en video hvor du viser hvordan du legger strobe cream og den highlighteren, har nemlig nettopp kjøpt meg førstnevnte og er litt usikker på hvordan jeg skal legge den. highlighteren har jeg også lyst å prøve. kos deg i karibien, heldiggris <3

      1. Videoblogger kommer det mer av <3 Strobe creamen har jeg i hele ansiktet, mens highlighteren på kinnbeina og øyelokket <3

    11. Hei Lene!
      Det kompaktpudderet- er det det foundation pudderet til Sensai? Det total finish? Takker for svar!!:-)

    12. Hva heter den enslige øyenskyggen som er på bildet? Litt sånn knæsj farge på den! Såg så fin ut ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg