Make Time

Annonse
Ms Coffee Lover ♥ 


Er det to ting vi ikke kan gjøre noe med- så er det været og tiden. Sistnevnte kan man dog bestemme hvordan man vil bruke. Jeg elsker slagordet “make time” – ta deg tid. Tid til å reflektere over hva som er viktig for DEG. Hva er det som gjør DEG lykkelig? Hva gir deg verdens beste god-følelse, hva gir deg energi? Hva er det du vil bruke tiden din på for å få det best mulig? Det er det på tide å finne ut. Det- i tillegg til at du også må bruke tid på å finne ut hva du IKKE vil bruke tiden din på. Hva som gir deg lite energi, og ikke minst- hvilke blokkeringer ligger der og ødelegger for deg? Sånne tanker og refleksjoner gjør jeg meg hver eneste dag! Jeg lærer selv noe nytt hver dag, og jeg lærer av menneskene i livet mitt. Alle menneskene i livet ditt er der for en grunn. Jeg blir mer og mer hel for hver eneste dag som går- og det er utrolig oppløftende. Å bryte blokkeringer som ikke gjør deg godt, er foreksempel noe som i ettertid kommer til å bidra til at alt annet løsner. Finn ut hva eller hvem blokkeringen er- og kvitt deg med den. Du vil føle både lettelse, og du vil føle at energien stiger. Og plutselig kan du begynne å tenke over hva du vil bruke tiden på- og HVA som er det viktigste for din egen lykke. Nå skal jeg ikke gå veldig personlig, men jeg skal fortelle dere noen av tingene som er avgjørende for min lykke.

Egentid. Å ha roen i seg selv til å kose seg i eget selskap. Jeg elsker det!

Trening. Treningen har blitt avgjørende for meg den siste tiden, å føle at man bruker- og styrker kroppen er en helt fantastisk følelse, selv om det er tungt når det står på.

Spise sunt og normalt. Det energinivået man får i kroppen når man faktisk spiser sunt, og bra er uslåelig. En periode endte jeg opp med å skippe noen måltid fordi jeg spiste godteri i stedet, ikke trente jeg heller. Hva skjedde med den alltid så energirike-Lene? Jo, hun ble slapp og orket ingenting til tider. Kroppen tåler ikke store mengder sukker.

Fokus på jobb. Ha motivasjon, boble over av energi og lyst, være kreativ, jobbe mot mål og stadig lage nye planer for hva jeg vil oppnå. Skape!

Venner & familie – og alt det innebærer. Kvalitetstid, en telefon hjem eller generelt til et familiemedlem. Tiden med venner, uansett hvilken tid det er- spiller ikke noe rolle hva man gjør. Så lenge man virkelig prioriterer de som er viktig for en.

Spre glede, positivitet og god energi!

Gjøre de tingene jeg liker og som gir meg både store og små gleder. Noe så enkelt som å kjøpe en takeaway kaffe med sugerør, spise en salat på BIT mens jeg jobber, jobbe og oppnå, sparre med andre, snakke i telefonen med venner som gir meg støtte og energi, gå på butikken og handle inn gode råvarer til middag, vennekveld med middag, generelt tid med venner. Turer i skog og mark, eller turer i byen. Musikk på ørene. Spontanitet. Sove nok, starte dagen fresh enten med trening eller en tur ut i naturen, komme i gang, trene, spise sunt til middag, unne meg det jeg vil i helgene.. Å bry meg om de jeg er så glad i, gjøre ting som gjør de glad, følge de opp.. Listen er LANG. Men jeg vet hva som skal til for at jeg er Lene-Lykkelig. Og sånn bruker jeg tiden min.

Når jeg får vekk blokkeringer og ting som plager meg eller står i veien, faller alt dette + litt til 100% på plass. Det er der fra før, men da blir man 100% seg selv og klarer å yte mest mulig, samt bruke tiden på det som gjør en selv lykkelig. Og det er essensen i dette innlegget. Det viktigste du gjør, er og legge opp tiden til de tingene som gjør deg til det mennesket du er, og vil være ♥

Make time–  ta deg tid! Gjør du det, eller kunne du vært flinkere? Tenk på det.

Make time er et slagord som vi lagde tidligere i år. Vi, team EYK. Et slagord som kan bety så mye og som kan man reflektere i timesvis rundt. Noe som er viktig for meg, og dette var noe vi tenkte på gjennom hele prosessen da vi lagde EYK klokkene som jeg har vært en del av i 1,5 år. Jeg er superstolt av klokkene vi har skapt. Tenk at jeg fikk være i Hong Kong på fabrikken der for å være med og skape designet til disse klokkene. For en magisk reise. Og jeg bærer klokken med stolthet på armen. Senere vil jeg fortelle litt om gründerhistorien og vår visjon ♥

Modellen jeg har på meg her, heter “Cloud” i str 41 mm- og er i lys suede. En av mine favoritter. Når jeg bærer den, har jeg alltid slagordet “Make Time” med meg- som en påminnelse om at man kun har dette ene livet, og det skal man ta seg tid til å nyte, og gjøre det best mulig for seg selv.

Håper dere vil ta en titt på de andre klokkene våres også, vi har laget 4 stykker i suede. Den lyse, en blå, en grønn og en rød- som alle passer perfekt til årstiden. I tillegg har vi laget to svarte i skinn, og to i retro, matt skinn. Lysbrun og mørkbrun.

Klokkene er fine på håndleddet, både til han og henne. Og passer perfekt i kombinasjon med både skinnjakke, en chunky ullgenser, fuskepels, dress til han, et pyntet antrekk, jobbantrekk- vi har alle til en hver anledning. Se alle EYK klokkene her – og om du vil kjøpe deg selv en, eller en gave til noen du også mener bør tenke litt ekstra over hva han eller hun bruker tiden sin på, får du 15% avslag ved å bruke kode “leneorvik”– det er også fri frakt.
 Klokke EYK – Skinntights Bik Bok – Jakke Zara – Genser Berskha – Øredobber H&M – Photo : McKenzie 

Håper dere liker bildene – og refleksjonene ♥ Stor klem fra Kaffebrenneriet i regnet

32 kommentarer
    1. Wow! Jeg synes du er så positiv og reflektert at det smitter her jeg sitter med 100 % sykmelding pga bekkenet mm. Det å skape seg en god tilværelse er så viktig uansett utgangspunkt. Å finne ut av hva som gir og tar energi er et godt steg mot et lykkeligere liv. Jeg strikker , leser, trener litt og lager mat hver dag, og får besøk av flotte mennesker. Da går timene og livet flyter på en behagelig måte.

      Ønsker deg en flott dag videre 🙂

      1. Så kjekt og høre Mira (og masse god bedring) <3 Hørtes ut som en herlig måte å nyte livet på :-*

      1. Det vet jeg ikke- den er gammel, men jeg tror de har samme i butikk nå. 199,- 🙂 Litt høy på livet!

    2. Mitt motto er at man klarer alt man vil. Og det gjør man – men som masterstudent gikk dette litt hardt innpå meg i vår, og jeg møtte veggen. Sånn skikkelig. Nå er jeg tilbake på skolen, ikke som fulltidsstudent, men en studenttilværelse som passer meg. Jeg har fortsatt et motto om å klare alt jeg vil, men fokus er flyttet litt. Fra å klare å få A på alt av eksamener og oppgaver, til å heller fullføre masterstudie. Og det på den tiden som jeg trenger. Jeg er skikkelig redd for at kroppen sier stopp igjen – for det var så vondt. Og i det siste har det vært ganske stressende. Jeg føler meg både sliten å redd. Det var derfor det var så fint å åpne pc’en, gå inn på bloggen din å lese dette. Jeg må rett og slett bare ta meg tid. Jeg må ta meg tid til å fullføre studiet mitt.
      Tusen takk for gode og realistiske refleksjoner – i dag traff de helt sykt!

      1. Hei, uff- det var trist og høre kjære deg. Man skal alltid vite når man må stoppe. Flink-pinke syndromet kan være ganske ødeleggende </3 🙁 Selvsagt vil man yte det beste alltid, men av og til må man lytte til kroppen. Veldig godt å høre at du er på beina igjen og at du tar det i DITT tempo <3 Lykke til og stor klem!

    3. Fine, innspirerende deg!
      Jeg er i en situasjon nå der jeg har begynt 2 året på studiet og jobber i butikk ved siden av, men merker at motivasjonen for å studere er veldig liten.. Jeg har alltid likt skolen, men merker at det eneste jeg egentlig vil nå er å jobbe og på sikt er drømmen å kunne åpne/drive noe selv. Likevel føler jeg at det ikke er greit å droppe ut/utsette utdanning i dagens samfunn. Men jeg er bare 21 og sliter med søvn etc. Fordi jeg ikke føler jeg strekker til siden motivasjonen for skolen ikke er der og jeg hater å levere noe halvveis. Hva er dine tanker rundt dette og hva hadde du gjort? Trenger litt råd hehe 🙂
      Stor klem!

      1. Hei Viktoria! <3 Åh, dette er vanskelig å svare på- det er kun du som kan sitte på svaret her.. Det viktigste er jo å ta seg god tid til å reflektere over valget, å gå mange runder slik man til slutt vet at man tar det riktige valget.. Ofte sier jo magefølelsen deg hva som er riktig også.. <3 Stor klem til deg og lykke til med avgjørelsen <3

    4. Hei Lene!! Kloke ord, du er virkelig en fantastisk dame 1 spm bare, det ser ofte ut som du er ute å koser deg på fest og at du ofte drikker alkohol. Men ikke en eneste gang har jeg lest at du er bakis, eller sliten etter en fest Har du noen oppskrift på dette, eller tåler du bare alkohol bedre enn oss andre? Hadde elsket ett innlegg med tanker rundt dette tema også, da jeg opplever at det ofte er drikkepress i sosiale setninger.. Ha en fin kveld fineste Lene! Klem

      1. Hei! Tusen takk 🙂

        Jeg er aldri dårlig dagen derpå nei, det handler vel kanskje om hvor mye man drikker og hvor flink man er å drikke vann, samt spise etterpå, og nok med søvn 🙂 Ofte er vi bare ute på middager og med litt vin til maten blir man jo sjeldent dårlig <3 Stor klem <3

    5. Så nydelige bilder! Flott tekst. Noen fordeler med to barn som går på fire fritidsaktiviteter og 40- 50 timer jobb i uka er at man ikke rekker å reflektere så mye:):). Men i helgene derimot, kan jeg kose meg med dine tips ( innimellom dugnader og kamper da…). Kom gjerne med sunne middagstips!

      1. Hei, tusen takk Trude! Hehe, ja det hørtes hektisk ut 🙂 <3 Det kommer i vlogger etterhvert 🙂

    6. Hei,
      Jeg lurte på hvilke sminkeprodukter du bruker til ansiktet? Hverdag og helg? 🙂 Håper å høre fra deg!! Mvh Carina

    7. Hei! Jeg synes du har forandret deg veldig i ansiktet, og lurte på om du har gjennomført neseplastikk? Jeg mener absolutt ikke å kritisere, jeg er rett og slett bare nysgjerrig . Svarer du ikke tolker jeg det som et ja. Ha en flott kveld videre

    8. Dette har ingenting med innlegget å gjøre, jeg tenkte bare jeg skulle gi deg en heads up om at Full Throttle-øyenskyggen du brukte i en video for en stund siden selges til 30,- på H&M i Karl Johan. Bare å hamstre.
      Ha en fin dag videre, vakre deg! <3

        1. Bare hyggelig! :-* Måtte kjøpe to stykker selv isted. Var mange der da jeg var der, så håper det holder litt, da! Kan jo være de har den på andre H&M’er også, om det ikke er flere igjen der! Lykke til med jakten. <3

    9. Hei 🙂
      Jeg må bare spørre om det er mulighet for å få en link til den jakken du har på deg? Eller om du vet hva den heter. Den er så flott!
      Ha en fin helg :*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg