HOW TO : Make it a good one

To små enkle grep i hverdagen, som rett og slett hjelper deg til å få en god start på dagen. Det skal ikke mye til! Hverdagsgleder.

Stå opp litt tidligere enn du trenger. Nå går det mot sommer, og det er tidlig lyst. Desto enklere å stå opp!
– Jeg synes følelsen av å tasse inn på kjøkkenet om morgenen, med dagslyset i ansiktet er så deilig. Spesielt når det er sol og fint vær, selvfølgelig. Gi mat til Levi, lage meg en te eller kaffe og rett og slett bare bruke litt god tid på å starte dagen. Sett opp ett vindu, og ta inn alle lydene utenfor. Om det er stillhet, fuglekvitter, trafikk, mennesker – det er bare godt og høre at det er liv utenfor ♥

Lage en god te eller kaffe.
– Det aller beste jeg vet er å blande sjokomelk i kaffen min om morgenen, enten det er vanlig sjokomelk eller Styrk melk med sjokoladesmak. I tillegg er det så mange forskjellige tesorter å velge i, finn en god en, så gleder du deg til å lage deg en kopp ♥

Processed with VSCO with a4 presetLemon & Ginger te – anbefales – den er så god! mmmm … 

Starte dagen med en god frokost. 
– Trenger vel ikke presisere viktigheten av dette. Mange slurver med det første måltidet og det er så synd. Det er jo absolutt ikke noe motiverende å starte dagen på tom mage? Jeg elsker å starte dagen med masse energi! Det gir meg så mye. (Så er det jo viktig å holde den energien oppe i løpet av dagen også..) Vet jo at mange gjerne hopper over lunsjen fordi de har for mye og gjøre i løpet av arbeidsdagen.. Men hva godt kommer ut av det? Ingenting. Annet enn lavt blodsukker og sure miner.. (Snakker av erfaring her altså.. Hehe)

Min frokost i dag ♥
Skyr med kokossmak
En neve mandler
Cottage cheese
Bringebær
Blåbær

Processed with VSCO with a4 presetProcessed with VSCO with a4 presetOLYMPUS DIGITAL CAMERAHer har du både proteiner, bær og en fettkilde som holder deg mett. Tro det eller ei, men en sånn skål gjør i hvertfall meg stappmett! Ta med en banan og/eller en proteinbar i vesken eller treningsbagen, for å fylle på litt i mellom. Annen snack jeg anbefaler er speltlompe med ost og skinke! Enkelt og greit ♥

Ta deg en treningsøkt eller powerwalk.
– Skal du rekke dette før jobb, må du jo enda tidligere opp, men for en fantastisk følelse det er og faktisk kickstarte dagen med en tur, eller en treningsøkt og en dusj. Allerede før jobb har du vært supereffektiv og fått gjort masse, og energien din er på topp, humøret også. Rart hva en treningsøkt faktisk gjør med deg! Elsker sånne dager fremfor ueffektive, late, daffe dager, da føler man seg gjerne ikke helt på topp alltid! Greit nok i helgene selvfølgelig, men i hverdagen er det godt og komme seg opp og ut!

Start dagen med og rett og slett KOMME I GANG! 
– Jeg jobber hjemmefra.. Ja. Men det aller beste for meg da, er å komme meg ut ganske tidlig, og deretter gå hjem igjen og jobbe. Jeg må føle på at jeg er en del av den sosiale verdenen, selv om jeg sitter mye hjemme og jobber resten av dagen. Nå er jo jeg mye ute og farter i møter og diverse også, men likevel – jeg liker ikke og starte dagen med å daffe i sengen, se på serier og spise dårlig frokost, det gir ikke en god følelse hverken da, eller resten av dagen. Opp tidlig, kom i gang, opp og ut, og være effektiv og produktiv. Så kan man bare glede seg til man kommer hjem igjen, og kan lage middag (og se på SKAM.. #HEKTA)

Følg meg på snapchat, instagram og facebook : @leneorvik // leneorvik.no på facebook 

21 kommentarer
    1. Iiiih klikket nettopp hjem nude pumps fra kolleksjonen din! De er så fine! Gleder meg til de kommer 😀

    2. hei:) en liten heads up: det er kun diabetikere som får lavt blodsukker. mennesker med fungerende bukspyttkjertel får ikke lavt blodsukker, men påvirkes selvsagt av sult på andre måter. en ganske vanlig feiloppfatning. lavt blodsukker er livsfarlig for diabetikere og kan i verste fall føre til besvimelse og død (så kalt føling)

      hilsen diabetiker Ane

    3. Hei lene , kan du lage sminke video eller bilder – step by step, da jeg ser at du har begynt å sminke øyene annerledes , spent på å se hvilken øyenskygge du bruker ( litt sånn lilla-burgunder farge )
      Takk!

      1. Hei, har jeg ? 😀 Tror jeg sminker meg sånn jeg alltid har gjort? Hehe 😀 Men ja, annen farge <3 Bruker blushen som jeg også har i kinnene 🙂 Men skal prøve å få laget video på det <3 Klemmer

    4. Hei Lene! Dette innlegget likte jeg! Følger bloggen din daglig jeg da 🙂 Men jeg har et spørsmål jeg håååper du kan svare meg på! Jeg kikket litt på tidligere innlegg du har skrevet , og jeg søkte opp barcelona guiden din fordi jeg skal dit nå i August! Jeg og kjæresten vil gjerne ta en dag på beach cluben på hotell W. Er det noe du anbefaler? Er det basseng der, og avstand til strand osv? Evt. om du må bestille solsenger i forkant, eller bare komme på hotellet å spør? Du hadde ikke skrevet så mye om det i innlegget, så tenkte å spør her ! 🙂 Håper på svar! Ha en fiin dag 🙂

      1. Hei Isabelle, tusen takk! Så koselig 🙂 Ja, anbefaler beach cluben der. Ikke basseng! Men du ligger rett på stranda 🙂 Ikke bestille i forkant, bare dra dit. Det er litt stive priser, men veldig verdt det altså <3 Får håndklær og alt <3 God tuuuur :-*

    5. Hei! Hvilken type maling brukte dere i leigeliheten deres? Vi skal male et soverom i Minty Breeze og et i Deco Blue, men er så usikker på om vi skal bruke Pure Color, Balance eller rett og slett proffmaling som maleren bruker i restenresten av huset.. SÅ vanskelig.. Hva brukte dere? 🙂

    6. Liker sånne innlegg med inspirerende lister, fortsett med det! 🙂 jeg lurte på en ting. Kunne du tenkt deg å skrive ett personligt innlegg? Om selvbilde, selvtillit, kroppspress osv, dine tanker og erfaringer?
      Elsker bloggen din <3

      1. Den er faktisk fantastisk! Jeg er hekta. Drukket sånn 4-5 stk siden igår morges 😀 Haha! Åh så gøy, takk! I will!

    7. Slike småting er gull verdt i hverdagen <3 Er så enig.. Nå som det er lysere også, mye enklere å stå opp. Elsker denne årstiden, gir meg så mye energi!
      Veldig kjekt å følge med deg på snap for tiden, heheh… ikke minst, videoen du la ut her på bloggen, blir såå spennendes å følge med. Klar for en Lenefrøken som virkelig byr på seg selv, heeiaa! Du er flink <3

      1. Helt enig! Er så mye energi når været er som det er <3 Love it! Hehe takk Lisa, du er skjønn:-) På tide at jeg begynte å by på meg selv 🙂 Klem

    8. Dette innlegget var kanskje mest retter for de som sover litt lenger i ukedagene 🙂 Jeg kjører til jobb 06:15 hver dag og tror ikke jeg skal begynne å stå opp FØR 05:30 for å drikke kaffe, lage deilig frokost osv. Hehe 😉 Min deilige morgenstund skjer i bilen med P3 på til jobb. Ekte hverdagsglede 🙂

      1. Hehe, ser den! Samme situasjon som Gard du, han står opp 0510 hver morgen. Men da får du heller kose deg ekstra i helgene <3 P3 og kaffe i bilen er nok heller ikke og forakte <3 Klem

    9. Må bare si at jeg elsker å følge deg på snapchat om dagen! Du er så herlig 🙂 ditt gode humør smitter. Klem fra meg.

    10. Som medskamhektet (og skapbloggleser) må jeg bare få si at t-skjorta di er med i SKAM. Den med Aspire to inspire ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg