Lunsjtips ; Avocado slider med posjert egg

Søndag – og jeg har nettopp levert lillesøster på flytoget. Vi har hatt en utrolig fin helg sammen – sa til henne at hun like så greit bare kunne flytte inn her hos meg ♥ Vi går så godt sammen vi to, selv om hun er mye yngre enn meg. Hun er 17, og en utrolig voksen, reflektert, ærlig og rettferdig 17 åring som jeg er så utrolig stolt av. Bor i Edinburgh og går på skole der, så gøy for henne å prøve noe nytt! I går startet vi lørdagen med massasje, før vi gikk og spiste pannekaker og deretter pizza (litt feil rekkefølge?) Rullet oss hjemover og innom butikken for å snope, bare for å være sikker på at vi ble mette nok.. Tullet oss inn i dyne på sofaen og så to filmer før vi stupte i seng.

Idag har vi spist brunch på Miss Sophie, og det var bare en helt fantastisk start på søndagen, anbefaler dere virkelig å ta turen dit en helg. Vi bestilte juice, omelett, pommes frites og en utrolig god avocado-slider som jeg ble så inspirert av at jeg løpte på butikken og kjøpte inn ingredienser for å vise den videre til dere! Så her kommer den ♥

For å lage denne herligheten, trenger du disse tingene ; Rugbrød, egg, tomat, avocado, kremost, gressløk, smør, salt og pepper.

Nå har jeg bare gjettet meg til fremgangsmåten – men om jeg skal si det selv så ble den GOD, og denne kan dere kose dere med hjemme! Mmmm

Start med å steke rugbrødet i en stekepanne med smør og salt, for å få den crispy og smakfull, snu den på begge sider, ha på lokk. La den kjøle seg før du gjør noe mer med den.

I kremosten blander du i litt ekstra krydder og gressløk. Skjær opp tomat og avocado i delikate, tynne skiver.

For å posjere egget, gjør du dette ; Kok opp vann, og ha i 1 ts eddik – dryss salt i vannet. Skru så ned vannet så det ikke koker. Knekk et egg i en kopp eller lignende og la det “slide” ned i vannet, rolig. La det trekke i 3-4 minutter, og ha det i en bolle med kaldt vann. Skjær av evt løs eggeplomme slik det ser fint ut – Og vipps! Så har du en fantastisk deilig brunch, frokost, kvelds, lunsj – ja.. Dette er noe å servere til de man er glade i! ♥ Gøy å lage den var det også. Det ble avocado-slider x 2 på meg i dag! Tenkte å invitere jentene på kvelds en av dagene og lage denne, mums!

Idag er det hjemme-søndag på meg. Og det er noe av det beste jeg vet! I morgen har jeg bursdag! Så jeg planlegger å rydde, og fikse her, gjør ferdig litt jobb, slik at starten på uken blir digg i morgen!

Håper maten faller i smak! Stor klem ♥

14 kommentarer
    1. Hei Lene!
      Altså leiligheten din er helt fantastisk!! Hvor henter du inspirasjon? Ser du har samme skillevegg og ganske likt bad som Lise Valo, også det samme sorte skapet. Dere har veldig lik stil – så urolig fint!! Forstår veldig godt at du stortrives hjemme! 🙂

      1. Hei, tusen takk! Neeeei – jeg henter det fra litt forskjellige steder. Hoteller eller restauranter når jeg er på reise, pinterest, og mitt eget hode 😀 Lise er en god venninne av meg 😉 <3 Huset hennes er smashing <3

    2. Lene 🙂 Jeg må høre med deg om en ting jeg!
      Vi skal pusse opp soverommet, og jeg er litt oppgitt fordi vi har på den ene veggen skråvindu etterfulgt av vanlig vindu og så verandadør, vanlig vindu også skråvindu igjen. Jeg vet ikke hva vi skal bruke som skjerming, egentlig kunne jeg hatt vanlig rullegardin eller persienner, men siden det er skråvinduer blir det vanskelig. P.d.d. har vi lameller, men de liker jeg ikke fordi det fortsatt er altfor lyst på natten om sommeren, og de blafrer sånn med vinduet åpent. Hva ville du gjort? Du som er så kreativ og har så bra smak, måtte bare høre med deg! Det er altså fem vinduer ved siden av hverandre da, de to ytterste er skrå..Håper du har et tips 🙂

      1. Hei Frida! Spennende med oppussing! Skråvinduer har jeg faktisk ikke vært borti før – så her er jeg rett og slett litt usikker på om jeg har noe bra svar? IIK – sorryy <3 Det finnes helt sikkert en lur løsning men akkurat HVA er jo spørsmålet …

    3. Hei, du er så urettferdig vakker <3
      Men, jeg lurte på hvordan du holder deg så brun året rundt?
      Bruker du bare selvbruningskrem, tar du spraytan eller sol?
      jeg vil prøve å trappe ned på solarium bruken, og har i mine tidligere dansekonkurranse år brukt all mulig selvbruning, og føler at jeg uansett blir skjoldete, eller oransje …

    4. Så gøy at lillesøsteren din bor og studerer i Edinburgh, det har jeg også gjort! Du må passe på å få besøkt henne der, har ikke ord for hvor fantastisk den byen er <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg