Livets gang?

Usikker på hvilken vei du vil gå videre, hvilke valg du skal ta når det gjelder utdanning? Du er nok ikke alene om det .. Veldig mange av dere spør meg om råd, hvilken utdanning jeg har, og hvordan jeg har kommet meg dit jeg er idag. Selv har jeg ingen utdanning utover vgs. Jeg vet selv at dette er et vanskelig valg.. .. Og har fremdeles ikke funnet ut hva jeg selv vil … Det er morsomt å tenke på, hvordan vi mennesker lever – hvilke rutiner vi har, og hvilke veier vi går .. Vi er oppdratt til å vite at vi skal gå på skolen. Og skolen synes jeg, er en fantastisk plass. Enten man er liten, eller stor. Skolegang må man ha for å komme seg opp og frem i livet – det er jo tross alt der man lærer det grunnleggende. Jeg valgte som sagt å hoppe av etter VGS, for å jobbe – komme meg ut i arbeidslivet og tjene penger. Noen velger dette – mens andre velger å få seg en utdannelse. Jeg angret litt første årene, fordi jeg ikke søkte meg inn på skoler, men da hadde jeg allerede fått smaken på arbeidslivet, og det å tjene penger. Så dukket drømmejobben opp – og jeg jobbet som dagligleder i 5 år i BIK BOK. Her jobbet jeg mye med salg, butikkdrift, budsjett, regnskap, ansatte etc .. I denne perioden startet jeg bloggen leneorvik.blogg.no (nå ; leneorvik.modette. no) en blogg som bare var en hobby – som ble til for at venner og familie skulle følge meg i hverdagen. Sakte men sikkert vokste bloggen, fra å ha 10 lesere til å ha 26.000 daglige lesere. Samtidig som lesertallene økte, økte også tilbudene fra diverse samarbeidspartnere. Dette førte til at jeg så smått begynte å tjene litt penger på bloggingen. Fortsatt bare en hobby. Etter ca 6 mnd, så jeg meg nødt til å starte eget firma i forbindelse med bloggen. Da var plutselig hobbyen også blitt til et yrke. Pr idag jobber jeg med : Regnskap, fakturering, samarbeidspartnere, markedsføring, PR, salg, oppdateringer og alt annet som følger med. Med andre ord, jeg har lært utrolig mye gjennom bloggen. Bloggen har gitt meg mange muligheter. I tillegg til bloggen, har jeg 5 andre jobber. Alle innenfor markedsføring. Jeg er prosjekleder i miinto.no – som er Norges største kjøpesenter på nett. Jeg er blogger for AMFI Moa kjøpesenter og Trekanten kjøpesenter. I tillegg lager jeg videoblogg èn gang i mnd for AMFI Moa. Jeg er Media / PR ansvarlig for Ålesund Båtfestival, og freelance stylist for Centerteam reklamebyrå. Men. Bloggen kommer ikke til å vare for alltid, det er jeg fullt klar over. Så, jeg må begynne å tenke langsiktig. Og det innebærer kanskje en utdanning. Både gjennom bloggen, og de andre jobbene driver jeg mye med markedsføring, salg og PR, og dette finner jeg veldig interessant. Jeg har sett på forskjellige muligheter, og Markedshøyskolen som ligger i Oslo er en skole som kunne vært midt i blinken for meg etterhvert., siden dette er noe jeg mest sannsynlig vil bygge videre på. Markedshøyskolen tilbyr utdanning både innen markedsføring, salg og PR. I tillegg virker som ett bra sted å studere. Jeg håper virkelig at dette innlegget kan hjelpe dere litt på vei, om dere er usikre. Jeg vet jo ikke hva dere liker og vil – men dette innlegget kan ihvertfall være en liten pekepinn / inspirasjon. Jeg ELSKER ihvertfall å jobbe med markedsføring, det gir meg så mye, og man lærer mye nytt for hver dag som går. Fristene for opptak nærmer seg, og mange av dere er kanskje usikre på hva dere vil. Men tenker dere på noe innenfor salg og markedsføring, anbefaler jeg å gå inn på sidene til Markedshøyskolen som ligger i Oslo (Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Markedshøyskolen som ligger i Oslo, men jeg legger til at dette er helt ærlige tips, og intensjonen kun er å hjelpe dere ) Håper dere setter pris på det :-* Her i heimen har jeg nettopp laget svinestek med rotmos, pakket til Oslo og nå skal jeg og elskling ha kosekveld med film og popcorn :-* Skrives fra Oslo imorgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg