Litt kos på morgenen

Hei dere, og god morgen ♥ Nå har jeg vært og hentet lille favorittjenta mi Levi, var så kalde når vi kom tilbake at vi krøp opp i sengen, så nå ligger hun og sover ved siden av meg mens jeg jobber. Kosehelg ♥ I går hadde jeg med meg Jørgen på UI sitt arrangement “torsdagsbobler” og det var så hyggelig, han er så utrolig åpen og god mot alle mennesker og det er så kjekt og vise han frem, og ikke minst – vise han kontoret mitt! Etterhvert dro han på øving med guttaboys, mens jeg dro på middag på BAR Tjuvholmen med Gabrielle og en haug med andre jenter, vi hadde det så hyggelig.

Forrige helg lånte Helen leiligheten min, og når jeg kom tilbake fant jeg verdens fineste gave på kjøkkenøya ♥ De som kjenner meg vet at jeg ELSKER kokt egg. Det er typ min favoritt-frokost over alle. Og hun hadde kjøpt inn de fineste “eggeglassene” til meg i gave. Gjett om det falt i smak!

14954448_10158196571535355_458211966_o“Eggeglasset” er fra Bolia – Salt & Pepperbøssen fra Ferm Living – Kaffesirupen fra Nicholas Vahe & det nusselige krystallglasset fant jeg på Åhlens til 59,- // jeg elsker det!

♥ Mitt beste egg – tips : kok det i nøyaktig 7 minutter. Da blir det halvveis mykt og halvveis hardt, det er bare perfekt. Med smør og salt. Nei dere, da er denne jenta in heaven! Mmm, mums!

14971025_10158196571485355_1102258_o14963628_10158196571480355_1807562537_oOm dere har noen deilige frokost-oppskrifter som inneholder egg på lur, del de gjerne. Gleder meg allerede til å lage lørdagsfrokost sammen med J imorgen ♥ (Og på søndag, forsåvidt) Ah, jeg elsker helgefrokoster!

God fredag!

32 kommentarer
    1. God helg og god fredag! Rått eggeglass da, de likte jeg, skiller seg litt ut fra de vanlige eggeglassene 🙂 Anbefaler speltlompe med egg, skinke (med kylling), avokado, salt og pepper evt. sitronpepper. Kanskje litt mer en lunsj men det er skikkelig godt, det er blitt en favoritt her de siste dagene.
      Men du, vet du hvor jeg kan få kjøpt kaffesirupen her i Bergen? <3

      1. Åh, ja det er så godt det 🙂 Elsker egg i speltlompe, mm! Men glemmer alltid av det av en eller annen grunn 😀

        Hmmm, Ting kanskje? 😀

      2. Vet de har kaffesirupene på kanel på Galleriet, på ting nede på bryggen og på et lite søtt kaffebrenneri der Fløibanen går 🙂

    2. Legg ei skive bacon i ei muffinsform, og hell oppi ei blanding av egg, salt/pepar og ost. Steik i ovnen ved 200 C i ca 30 min! Veldig godt

    3. Hei, må begynne med å si at jeg er veldig glad i bloggen din og syntes den er kjempe inspirerende! Jeg skal få valp (hann) og lurte på om du hadde noen fine navnforslag? Syntes dere valgte så fint navn til Levi:)

      1. Hei! Åå, så kos! Jeg har så mange guttenavn 😀 Synes jentenavn var vanskelig, derfor fikk hun guttenavn, hehehe.. Men. Mine favoritter er : Ask, Birk og Thyr <3 Klem <3

    4. Har du smakt eggsalat?
      Jeg bruker kokte egg, løk, majones, salt, pepper og litt sitronsaft… Deler opp eggene to ganger med eggdeler og blander dette sammen. Smaker kjempegodt sammen med strandaskinke eller bacon 🙂

    5. Hei, skjønne Lene! Takk for at du alltid stråler og lyser opp her inne 🙂 det er vanskelig å være gledesspreder over et fiktivt Internett, men det klarer du virkelig. Og veldig herlig å se at du er lykkelig!

      Jeg har et spørsmål: du er ofte ute og spiser med jentegjengen(e), og det virker som dere er flinke til å variere og dra på kule steder med masse digg mat. Jeg skal feire bursdagen min, og har tenkt å booke bord for Dinner&drinks litt ut på kvelden, for rundt 8-10 jenter. HVOR skal jeg booke? Har vært på ekstremt mange restauranter i Oslo, men aldri med så mange jenter. Burde jo helst være litt god stemning og digg mat, og jeg er en sucker for “trendy” steder (haha). Har du noen tips? Elsker asiatisk, tapas og absolutt alt i mellom. Setter STOR pris på tips! Ha en nydelig helg. Klem

      1. Hei Linn, tusen takk for koselige ord 🙂 Det er veldig kjekt og høre 🙂

        Jaa! Jeg elsker å spise ute med jentene mine <3 OO, så gøøøy!! Da hadde jeg faktisk tatt kontakt med Nodee Barcode! Det er en av de kuleste stedene her nå synes jeg. Får en storby-feeling når jeg går inn der. Book ett stort bord der til jentene dine, og i samme slengen : Book ett bord oppe i Skybaren for drinks først! Så tar dere heisen opp, smaker på de nydelige drinkene der før dere spiser verdens diggeste asiatiske middag på Nodee! 😀

        Visst ikke det er noe for dere, så vil jeg anbefale Sudøst, eller Sawan. Jeg er en sucker for asiatisk selv 😀 😀 Og disse stedene har også gode drinker. For bare drinker vil jeg anbefale F6 på Frogner! Lykke til, håper du finner noe som passer dere <3 Stor klem

    6. Åå, eggesalat med reker! 6 hardkokte og hakkede egg, en liten boks håndpillede (gjerne ferske) reker, 1 pose majones, MASSE frisk, finhakket dill, og smak til med salt, pepper og sitron. Så godt! Mamma lager den alltid i julen. Nammis på nystekte rundstykker ☺️

      1. Mm, naaam. Sånne salater er så godt! Jeg er ikke så glad i majones, men når det er så mange andre deilige smaker, så kjenner man ikke den så godt <3 Sånt er så digg rundt juletider <3

    7. Meg og kjæresten ELSKER å ha koselig helgefrokost, og da har vi alltid eggerøre og bacon. Jeg bruker en halv time på den eggerøra, men den er såå god!

      Ta ønsket mengde med egg og ta oppi melk, 1 liten “klunk” per egg. Så pisker du det til det “bobler” på toppen. Så tar du litt godt med smør i panna på LAV varme. Min ovn går opp til 10, og veksler mellom 2 og 3. Så tar du gressløk oppi (synes den er best den som er fryst som du finner i frysedisken) og pepper. (Salt tar du når det er ferdig, salt gjør at den kan bli “tørr”. . Så bare rører du av og til. Det tar lang tid. Men ta FØR du synes den ser ferdig ut. (hvis det ga noen mening?)
      Såååå tar du og skrur ovnen på 200 grader. Så tar du bakepapir og legger skiver med bacon på. Så tar du litt sukker, chillikrydder og pepper. Så når de ser ferdig ut, så tar du ut bakepapiret og “bretter det sammen” og heller baconfettet oppi eggerøra. Så snur du baconet til andre siden og steker de siste 2 minuttene sånn at de er stekt på begge sider.

      Det høres litt stress ut men jeg lover deg det er VERDENS beste beste frokost <3

      1. Wooow, NAM. Dette hørtes helt nydelig ut! Aldri hørt om bacon med sukker, chili og pepper – men fy søren det hørtes rett og slett magisk ut. Dette skal jeg gjøre til helgen! Og lage eggerøre til, mmm. Har du smakt eggerøre med parmesan? Altså, nam! Det er helt magisk. Virkelig <3 Takk for gode tips, nå gleder jeg meg allerede <3

      2. Klarte ikke vente! Dette ble lunsjen idag. Det baconet!!!! NAM. Og eggerøren ble suuuuper, jeg hadde i masse parmesan også. MY GOD. Takk for tidenes tips!!

      1. Hehe, så søt du er <3 Jeg lager enten vanilje, sjokolade eller karamell kaffe. Så har jeg steamet melk i, og sirup! Visst ikke steamer jeg sjokomelk, og da blir det jo litt som en mocca <3 Men jeg skal se om jeg får til ett innlegg om dette <3 Stor klem

    8. Hei!

      Har fått kaffesirupen i gave, men litt usikker på hvordan jeg skal bruke den til kaffen? Noen tips? 😀

      1. Hei, ååh heldig, den er så god! Du bare har den i kaffen, enkelt og greit. Jeg bruker den i kaffen når jeg har steamet melk i! Det er supergodt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg