Lille venn i verden

Flere som vil ha mer bilder av lille L, og jeg er ikke akkurat vanskelig be! Har tatt masse bilder, da jeg tenker å lage en fotobok av henne som valp, og selvfølgelig utviklingen etter det. Det synes jeg er viktig ♥ Hun er jo så skjønn at jeg får jo aldri nok av å se på henne, så knipser i hytt og pine for å være sikker på at jeg får med mer alt.. Hehehe, ” e såå gale” som vi sir på midsunsk. Men se så fin jeg eeeer!

Processed with VSCOcam with t1 presetLille Levi er ikke bare skjønn å se på, hun har en skjønn personlighet. Hun er snill, god og veldig kosete. Det er den ene siden hennes, den andre siden er at hun er veldig rolig og avslappet, sover godt og mye.
Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetDen tredje siden hennes, det er hyperLevi som jeg kaller henne. Hehe, da er hun valp! Virkelig valp. Denne “perioden” har hun ca to ganger om dagen, midt på dag, og sent på kveld. Da er hun helt vill, og det er godt å se! Det er et tegn på at hun er frisk og rask, at hun trives og at hun er en leken liten rakkerunge, løper rundt og koser seg ♥ Hun elsker kongen sin, Gustav og lille minken som hun kaster rundt på.

Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetLevi sin fjerde side er når hun er konsentrert, når vi trener. Og vi trener litt etter hver gang hun har sovet. Som sagt bare 3-5 minutter, men hun er så innmari flink! Det er helt sykt! Nå vet ikke jeg hva som er normalt for en valp, men siden vi fikk henne fredag har hun lært og komme på navnet sitt, hun har lært og komme når vi sier kom, hun har lært seg og sitte, og i går lærte jeg henne å legge seg! Føler hun tar ting ekstremt fort, og jeg sprekker av stolthet vettu når hun gjennomfører. I tillegg til at vi trener, har hun en kong som vi legger tørr fór inni. Dette gjør at hun også får trent litt også, for å tenke ut hvordan hun skal få ut disse godbitene. I tillegg har hun en buster dogmaze, som er en slags labyrint. Her legge vi små godbiter inni, slik hun må jobbe litt for å få de ut. Hun bruker labben for å dra godbitene ut, så flink!

Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetHaloooo, kan jeg få godbit nåååå?

I tillegg har jeg allerede børstet henne, noe hun faktisk likte! Bortsett fra at hun skulle bite litt på børsten da, men mesteparten av tiden lå hun stille. For noen dager siden prøvde vi å venne henne litt til vann, og idag dusjet vi henne for aller første gang med nydelig hunde-shampoo. Hun laget litt lyder men så faktisk ut til å nyte å få vann over seg! Vi synes dette er så gøy! I tillegg er hun så flink og ikke gjøre fra seg alt for mye inne, nå er det ett uhell inne om dagen. Føler jeg skryter mye nå, men ååå mammahjertet er så stolt, håper dere skjønner ♥ Hehe, jeg roer meg sikkert ned litt etterhvert altså, haha. Skal skjerpe meg, men må være lov å skryte litt av lillingen sin så tidlig i fasen!

Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetImorgen drar vi hjem! Blir spennende å se hvor fort hun finner seg til rette. Når vi har kommet oss litt i orden hjemme med henne, skal jeg lage en videoblogg ♥

30 kommentarer
    1. Så utrolig skjønn!! Vi har en en 12-ukers gammel valp her nå. Hun har også lært og sitte, ligge osv. Men vi sliter med at hun ikke kommer når man roper på henne. Har du noen tips om hvordan dere lærer det? Er så frustrerende at hun alltid skal gå der hun vil, hvis hun f eks løper unna mens vi lufter/bære inn i bilen og liknende. Veldig lydig og lettlærte ellers. Hadde vært supert med noen råd!

      1. Hei til deg! Ville anbefalt valpekurs, der tar de hensyn om det er noe spesielt du/dere har problemer med og hjelper. Men viktig å velge én kommando, være konsekvent, og ikke øve for lenge. Får valpen ikke til blir den sliten, lei og gidder ikke 🙂 Synes Lene er kjempeflink å presisere tiden de bruker 🙂 Vi øvde slik på kurs: kursleder satt seg på huk og holdt valpen, vi kom bort og lot valpen lukte på godbiten, løp så en bit unna før vi ropte kommandoen og treneren slapp samtidig. Godbit når han så kom bort til oss 🙂 Også gjorde vi det 3-4 ganger før man avsluttet. Viktig å alltid avslutte i tide slik at valpen får en positiv holdning til trening 🙂 Øk så avstanden med tiden. Lykke til 🙂

    2. Hun er så nydelig!! <3 Åå det er så gøy å få valp i hus! Fikk min aller første hund i september, lille Nala <3 Kos dere! Gleder meg masse til flere oppdateringer!

    3. Å herreguuuuuuud!!!! Jeg blir helt syk av å se på henne!!!! Seriøst den fineste valpen jeg har sett! Hun er bare så vakker!! Åh også de potene! Ha ha! Hun ser ekstremt myk ut! Dere er heldige! Koselig med flokk!

      1. Hihi TAKK <3 Ja hun er nyyydelig <3 Hehe ja, hun er veldig myk, helt silkemyk, som en liten bjørneunge <3 Klemmer

    4. Hei Lene, fikk ikke svar på forrige kommentar, så prøver igjen! Liker hun at dere løfter så mye på henne? Hun er sååå søt og bamsete, får helt lyst på en selv

      1. Hei 🙂 Ja, hun liker det 🙂 Ikke alltid da, men som oftest <3 Veet <3 Lille bamsebass 🙂 Hehe

    5. Ååååååååååå!!!! Jeg dååååååner!!! Hun er bare så NYDELIG! Har så lyst til å klappe:) Håper stadig på nye oppdateringer av lille på snap! Nyt valpetiden, den går så alt for fort!

    6. Hei Lene! Levi er den skjønneste lille valpen, jeg dåner. Av egen erfaring vil jeg bare si at du må huske å ikke bare ta masse bilder, men masse film! Det er sååå morro å se film fra når hunden sin var valp, angrer på at jeg ikke filmet mer 🙁 Og et tips, som du sikkert vet om, men vil si det likevel da vi ikke lærte før med hund nr 2: Gjør Levi vant med å klippe klør fra tidlig av, få henne til å synes det er gøy. For DET er et helvete om de ikke liker, been there.. Hehe, jeg synes dere er såå flinke! Er alltid så skeptisk til folk som skaffer seg hund, spesielt folk i “deres” posisjon, hvor jeg tror barn vil komme i løpet av livet til Levi, men det virker som dere er så utrolig fornuftige og vil lære henne å omgås barn og at hun ikke vil bli sjalu en gang i tiden Vil si Levi er kjempe heldig som har dere, dere virker jo helt stormforelsket begge to ;* Masse lykke til! Og legg gjerne ut flere videoer, I loove.

    7. Veldig pen!
      Men bare vent tll puberteten, da er ikke det og komme på kommando like gøy lenger. Og alt av andre kommandoer blir glemt. Det er noe man må huske. Og det å fortsette trening av å bli stuerein leeenge. Så det blir automatisk for dem uansett hvor de er på besøk. Veldig lurt og si en kommando når valpen gjør fra seg ute. For da forstår den når den blir eldre at nå må jeg faktisk gå på do, er en veldig fin ting for oss ihvertfall. Har en valp som var veldig snill som “baby” men når hu ble 5-6 mnd ble det krise.
      Fortsett trening ofte, men i korte perioder sånn du gjør nå. Hver også forsiktig og slippe hunden uten bånd når den er så liten. De kan spise alt de kommer over.. Lykke til ! Dere er veldig heldig som har fått en sånn fin og frisk valp. <3

    8. Fantastisk søt! Og virker som den vokser opp i et drømmehjem! Syntes det er synd du valgte å kjøpe Kong leken da :/ Jeg skrev en kommentar om den da du kjøpte inn hundeutstyr. kan bli virkelig skummelt med den leken… Men satser på at det går bra og tipper du passer godt på uansett!

      Legger ved linken jeg skrev tidligere likevel..
      http://sfglobe.com/2015/08/26/dog-is-severely-injured-when-kong-ball-gets-suctioned-to-his-tongue/
      + en review:
      Danger
      ★☆☆☆☆1.0
      “Don’t use this toy unless your dogs lower jaw does not fit into the opening. Our dog got his jaw jammed in there so bad he had to be put under and the toy needed to be drilled off. Shredded gums, vet bills, and a sad puppy is what this toy brought us.”

    9. Støtter opp med det å si en fast “kommando” når dere er ute å tisser! Her hjemme brukte jeg “tisse” med engang han var ute, tisset han ble det godis. Ikke bare hjelper det under fasen hvor de skal bli husrene, men han er snart fire år, og han kan tisse på kommando:))

    10. NYYYT tiden, og du kan aldri ta for mange bilder. Min toller”valp” er 7 mnd nå, og som jeg savner den myke bebipelsen og det søte valpeuttrykket hennes. Levi er helt skjønn, dere kommer til å få en fantastisk hund.
      Husk også at det er mange valpefaser dere skal gjennom, hehe alt er ikke en fryd på roser. Min har nettopp hatt en periode hvor jeg tror ørene hennes ikke har funket, hørte ikke på noenting, stakk av, begynte å bite på ting igjen, herregud så slitsomt, men så glad jeg er ferdig med det nå, og nå er hun like flink igjen. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg