LASHES AND BROWS TALK

SPONSET BEHANDLING
OLYMPUS DIGITAL CAMERAHei dere ♥ Ikke ofte jeg lager type beauty-tips innlegg, men nå er det kanskje på høy tid? Kall meg jålete, men det er visse ting i hverdagen som jeg unner meg å gjøre. Nå har jeg tatt bort extensions håret, og har ikke dårlig samvittighet for at jeg fikser bryn, vipper og negler én gang i måneden. Pampering tid er litt viktig det også, da – det er jo litt egentid, og det synes jeg er godt.

I over en ganske lang periode har jeg hatt et samarbeid med Eger Skin Clinic, og dette er virkelig et samarbeid jeg setter stor pris på. Salongen er superfin og fresh, jentene som jobber der er helt fantastisk herlige, virkelig. Blitt glad i hele gjengen vettu. Her har jeg ordnet vippene mine så lenge jeg kan huske, og er så glad i vippedamen min, Sonia. Hun er den søteste og mest skravlete personen jeg kjenner, og at hun er skravlete passer jo meg ypperlig siden jeg skravler veldig mye selv. I tillegg unngår jeg å sovne mens hun fyller på vippene mine, noe som jeg fint klarer meg uten. Gjorde det én gang for mange år siden, og endte opp med at jeg våknet av at jeg skvatt til, og prøvde å slå opp øynene, og det ble jo baaaare kaos. Derfor er det godt med en vippedame som kan holde meg med selskap. Jeg og Sonia har blitt veldig gode venner altså, snakker om alt mellom himmel og jord, og det synes jeg er så hyggelig.

For ca 6 uker siden, ble jeg introdusert av Sonia om en ny bryn-metode de hadde begynt å bruke på salongen. Jeg har jo alltid vært så misfornøyd med brynene mine. Prøvd alt mulig! Før for 6 uker siden hadde jeg en liten pause, hvor jeg rett og slett bare prøvde å spare de ut, og fant ut sammen med Sonia at jeg skulle prøve den nye metoden til Carmen. Nemlig, brow-extensions. Jeg var litt skeptisk, men fikk se bilder og synes det så helt naturlig ut. Har gjort dette to ganger nå, og elsker det. Virkelig! Aldri i mitt liv hatt så fine bryn før.
collageLa meg ta en gjennomgang :

Lash – extensions :
disse legge jeg hos Sonia. Jeg har volume lashes, og lengden jeg har er 11mm. Jeg kommer aldri til å legge noe annet, for disse vippene elsker jeg. Jeg kommer heller ikke til å gå til andre enn Sonia, siden jeg synes hun er helt fantastisk. Vippeextensions gjør at jeg sparer ekstremt mye tid om morgenen, eneste jeg behøver å gjøre, er og sminke huden min – så er jeg good to go.

– Det tar ca 2,5 – 3 timer å legge et nytt sett. Deretter fyller du på når det er nødvendig, det tar ca 1,5 time. Sonia passer på at du er flink å bruke serum, og om hun ser at dine egne vipper blir slitte, vil hun anbefale deg å ta de av, for å ta en pause (dette er om du har vippeextensions veldig lenge..)

Tips vedrørende bruk av lash-extensions :
– Bruk et vippeserum mens du har lash-extensions. Dette for å styrke dine egne vipper under, da blir de både lengre, og tykkere. Ha serumet ved siden av tannbørsten din, så husker du det lettere.

– Unngå så godt du kan å få vann på vippene.

– Børst de med vippebørste hver eneste dag, da blir de fine og fluffy.

Eyebrow – extensions :
Dere synes sikkert det høres veldig rart ut, det gjorde jeg også. Men jeg synes det er skikkelig fint, jeg! Veldig fornøyd. Så deilig for meg og slippe å sminke til brynene hver eneste dag. Jeg har jo aldri klart å sminke de ordentlig noen gang, bah.. De blir aldri like! Enten er det ene tykkere enn det andre, lengre enn det andre eller gudene vet hva. Nå trenger jeg ikke tenke på det mer. Helt fantastisk. Carmen som legger de på meg er så skjønn, og veldig dyktig.

– Det tar ca 1 time og 15 minutter å legge browextensions. Dette er det samme første gang, som når du fyller på. Hun fjerner de nemlig helt for hver gang. Først farger hun brynene, deretter setter hun på hår med lim. Høres helt weird ut, I know. Men resultatet blir awesome. Koster 790,- første gangen og 490,- for påfyll.

Tips vedrørende bruk av brow-extensions :
– Skal du ha brow-extensions, må du ha hår som de kan festes i. Hun kan feste de direkte på huden, men da vil det falle av mye fortere. Så vær flink og spare litt før du bestiller deg time. Hun fyller altså ut rom hvor du ikke har så mye brynhår, og gjør de kjempefine.

– Unngå å få vann på de. Samme gjelder kremer med olje i.

For å booke time, kan dere enten ringe Eger Skin Clinic, eller gå inn på hjemmesiden deres.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAI avslutningen av dette innlegget, vil jeg og Eger Skin Clinic gjerne overraske dere! Vi vil nemlig gjerne dele ut ett sett med klassiske vipper til én heldig vinner. Er ikke det hyggelig? JO ♥ For å delta :

– Lik Eger Skin Clinic sin facebook-side
– Legg igjen en kommentar her når det er gjort

Lykke til. Og håper dere likte innlegget! Spør om dere lurer på noe, da!

85 kommentarer

Siste innlegg