Kveldskos


Vi er veldig på kveldskos her hjemme, det er virkelig noe av det beste med hverdagen – og helgene forsåvidt (om vi ikke er ute på noe sosialt.. ) Desverre så går det mye i snop, popcorn og den slags, men jeg kan ikke dy meg. Ikke orker jeg å bry meg om det heller, jeg spiser det jeg vil- og det føler jeg er viktig. Viktig å kose seg, som jeg pleier å si.  Min største kveldskosfavoritt må være ost, kjeks, serranoskinke og lignende, landbrød og rødvin. For det første er det kos, for det andre er det godt, og for det tredje kan man kose seg med det lenge utover kvelden, velge og vrake i forskjellige kjekser, oster og lignende. Skikkelig kveldskos. Og med stearinlys og en god serie, koser jeg meg gløgg ihjel altså. Det skal sies at jeg ikke er så glad i typisk blåmuggost, brie og den slags, litt pinglete der enda. Men kremoster, babybell, parmesan, manchego og andre “vanlige” oster faller i smak hos meg. Kanskje jeg faller for de litt sterkere ostene etterhvert? Jeg synes forsåvidt de lukter helt forferdelig, så kan ikke se for meg at jeg skal begynne å like det, men .. De beste kjeksene synes jeg er uten tvil fine rugkjeks fra Sætre, og jeg elsker landbrød til serranoskinke og mancego ost, det MÅ dere prøve! Får det ofte på restauranter som en venterett i utlandet feks, og nå har jeg blitt helt hektet. Synes også det er godt å ha honningmelon til serranoskinken, det er skikkelig snacks.



Jeg er en stearinlysoman, og må tenne det hver kveld! Her om dagen kjøpte jeg inn to nye- og nydelige lyshus fra Kahler på Illums Bolighus, synes de lager så fin stemning, er dere ikke enige? Også synes jeg de ligner litt på Bjørvika der de står, hehe..

Ikke en nødvendigvis sunn kveldskos, men veldig veldig god! Tips til andre typer kveldskos som ikke er snop? Frukt, grønnsaker og dipp?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg