Kitchen’s ready

GOD SØNDAG! For første gang føler jeg meg hjemme i vårt nye hjem. Det føles helt fantastisk! Ord kan ikke beskrive. Våknet idag, tok meg en dusj, tuslet inn på stuen, fikk kaffe av Gard, ble møtt av Levi, Henriette og Noah (de bor her i natt..) Er altså bare så herlig! Morgenen med 4 favoritter. Jeg er bra heldig ♥ Det føles så godt å ha en normal morgen her, kjøkkenet fungerer! Og er ferdig, wææ – can’t believe it! Og her kommer bilder! Er ikke ferdig å innrede det ordentlig da, ble klart igår, men gjett om jeg gleder meg til å begynne!

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetKjøkkenet er fra Kvik – Lampen fra Room21 her – Kranen er fra Tapwell – Kjøkkenøya har vi laget selv. Skroget er fra Kvik og marmorflisene er spesialbestilt fra Italia, gjennom Skogr AS.

How do you like it? Vi ELSKER det. Kan ikke vente med å lage det aller første måltidet her i kveld, MY GOD! Kribler i magen, hehe.. Gleder meg til å pynte her med planter, hyller, kokebøker etc!

77 kommentarer
    1. Virker som en stor og flott leilighet dere har funnet 🙂
      Er uenig i at en gammel Oslo-leilighet skal ha en så moderne innredning. Men det er da min mening.. Synst sjarmen i leiligheten blir veldig skjult av den stilen du har valgt.

      1. helt enig. stukkaturen og innredningen passer ikke sammen synes jeg. men hver sin smak:) viktigste er jo at dere er fornøyd!

      2. Takk! Synes du? Det synes ikke jeg, synes den kommer enda bedre frem nå som kontrasten til det moderne er der. Men hver sin smak 😀

        1. HELT enig med deg Lene! Måten dere har kombinert nytt og gammelt her er vekdig lekkert! Får masse inspirasjon til huset som vi driver å bygger, bare at det er (bare) er moderne da 😉 😉

    2. Marmorøyen ble heelt fantastisk!! Eeelskeer marmor <3 meen, satt å lurte på det når jeg så garderoben også, må man ha stige for å nå opp til de øverste skapene eller? 😉 Hehe.. Ser så høyt ut ;p
      Nydelig leilighet! Gleder meg til å se meeer 😀

      1. Heia, ja de er ca 259 cm i høyde begge to, så må ha stige øverst 🙂 No stress, lagrer bare ting man ikke bruker så ofte der 🙂 Klem

    3. Wow! Dette ble fint! Jeg er normalt ikke så fan av marmor, men syns den flisen dere har valgt er veldig delikat. Gratulerer med et nydelig hjem 😀

      1. Takk! Den er ikke marmor marmor på en måte, litt mindre årer, så jeg synes den skilte seg veldig ut <3 Love it 🙂 Takk!

    4. Så fantastisk fint! Du har ufattelig god smak 🙂
      Jeg har leita meg ihjel etter en forhandler som selger den vifte/ventilator saken du har imellom stekeplatene dine!! Vet du hva det heter og kjøpte du det på kvik? Kunne ikke finne det der heller… 🙁

      1. Snille deg, takk! Den heter Bora, er fra Engebretsen, bestilte gjennom Kvik! 🙂 Du kan bestille direkte fra de og sikkert 🙂

    5. Så vanvittig fint dere har fått det! Fargen på veggen, marmorøyen, gulvet, gammelt møter moderne,.. ALT <3

    6. Såååå fint! Synes kombinasjonen med moderne interiør i en gammel leilighet er knallfint 🙂
      Også den marmorøyen da.. FIN! 😀

    7. du har veldig god smak må jeg si 😀 skulle gjerne hatt kjøkkenet ditt! Men 1 ting jeg kanskje ville gjort annerledes er å ha skapene helt opp til taket, da det fort kan bli ganske skittent der oppe og er ikke så lett å komme til så høyt. Men ellers super lekkert!

    8. Kjempefint kjøkken!
      Er ventilatoren integrert i koketoppen? Tenker da på sirkelen i midten 🙂

    9. Rålekkert:) Er så fint med det moderne mot det gamle:) love it…dere har virkelig fått en drømme plass:)

    10. Folk har forskjellige smaker og meninger, men kontrastene til rosettene i taket mot det moderne, DØDSlekkert!!! Altså, herregud så delikat og fint!

    11. Lekkert kjøkken, men ville ha hatt skapene helt opp til taket eller droppet en rad. Ser rart ut slik det er nå.
      Kos deg i ditt nye hjem, fine farger sponsor har valgt til dere. 🙂

      1. Takk 🙂 Nei, det ville ikke vi! Takhøyde er over 3 meter, hadde blitt alt for mye, i tillegg kan vi jo ikke skjule den fantastiske stukkaturen 🙂

    12. Sykt fint!!! Hvor har dere fått tak i den ventialtoren? Og hva er prisen? 🙂
      Hvordan går det forresten med lukten etter murpussen på badet? Vi vurderer det samme. Er det å anbefale?
      stor klem <3

      1. Hei! Den er fra Bora, bestilte gjennom kvik. Kostet 37.000,- tror jeg. Det har blitt bedre, vi har hatt folk til å se på det, og de sier det vil bli bra etterhvert, puuh 🙂 Elsker looken på det, så ja! 🙂

    13. HERREGUUD!!! Så sinnsykt fint. Var skikkelig skeptisk når du nevnte marmor øy, for er så mye marmor for tida. Men herregud DEN VAR DRITLEKKER.
      Åssen har prosessen vært? Har du hatt alt dette i hodet selv eller har du snakket med interiørdesignere? Sinnsykt fint.

      1. Tusen takk!! Er såå fornøyd 🙂 Jeg har hatt alt i hodet selv, ikke brukt interiørdesignere 🙂 Klem

    14. Wow, det ble jo helt vanvittig kult! Jeg ble også ganske skeptisk da du sa du skulle ha marmorøy, og tenkte at det kunne jo umulig være fint. Men herregud, der tok jeg feil. Dødsfint, og du kan virkelig være stolt over hva dere har fått til i den leiligheten 😀

    15. Flott leilighet med nydelige farger. Fint og kombinere moderne og gammelt. Men valget av taklamper overrasket meg litt. De ble små og stusselige synes jeg, spes med tanke de store flotte rosettene i taket og de kraftige listene. Her hadde jeg valgt en eller annen form for lysekrone .Dette også for å “ta igjen” den gamle stilen. Her synes jeg dere bommet litt. Men det er jo selvsagt smak og behag også.

      1. Smak og behag 🙂 Lysekrone er IKKE min smak 😀 Og synes ikke det hadde passet inn i resten av stilen 🙂 Ha en fin mandag!

    16. Dette ble jo ganske så flott, må jeg si! 🙂 Lurer på om øya går helt bort til døra? Ser slik ut på det ene bildet, at den nesten blokker dobbeltdøren, liksom. (Regner ikke med den gjør det, altså.) Ønsker meg video av HELE leiligheten, blir mye enklere å forstå sammenhengen da 🙂

      1. Takk! 🙂 GUD NEI 😀 Det gjør den selvfølgelig ikke 😀 Hehe.. Ja, dere skal få det 🙂 Men må bli ferdig her! Masse igjen med innredning 😀 Klemmer <3

    17. Har sikkert vært innom bloggen 20 ganger etter du postet kjøkkenet, bare for å se eeen gang tiil, haha! Det er SÅ fint <3

    18. Lekkert!!! Liker at du følger din egen smak, og ikke prøver å finne en stil som passer til leiligheten (på bakgrunn av at det er rosetter i taket osv). Etter min mening er det som skaper det personlige preget 🙂 Igjen: lekkert 🙂

    19. Helt fantastisk, jeg liker alt, fra lampen, til veggfarge, du har så god smak og bryr deg kun av det du liker og mener, jeg har et nytt hus og mange liker huset og andre gjør ikke, men det er jeg som skal bo der og det er jeg som skal trives,
      Du har en fantastisk leilighet, sir jeg bare.

      Er veggfarge fra Jøtun eller lady? den heter Oslo fra?

      1. HELT ENIG! Alle kan ikke like alle sine stiler, men det er jo de som skal bo der som må få bestemme hvilken stil de vil gå for 😀 😀 Jotun, fargen heter LADY Pure Colour Oslo <3 Elsker den 🙂

    20. Jeg dør. Jeg dør. Jeg dør. Kan jeg låne hjernen din når jeg skal pusse opp min fremtidige leilighet eller???

    21. Dødslekkert! Må bare ha den øya altså!! 🙂 Er deg en stor flis, eller flere? Og er det samme på toppen av øya, marmor der og? Rålekkert!

    22. Veldig fint kjøkken. Klikker innom her og blir glad og sååå inspirert! Gleder meg til å se resten når dere blir ferdige. Heia Lene 🙂

    23. Fantastisk fint 🙂 Jeg bare lurte på en ting, kan være det bare er jeg som ikke forstår helt. Men når jeg trykker meg inn på kategorier og trykker meg inn på oppussing. Siden vil kunne se alt du har skrevet om oppussingen osv, men synes det er litt rotete og forstår liksom ikke helt hvor jeg skal trykke der inne for å se innleggene fra begynnelse til slutt? Klem <3

    24. Må si du er en awsome dame som har et utrolig godt syn på interiør og jeg dør virkelig av den kjøkkenøyen deres!! Kan du ha et innlegg om den? Hvor er flisene fra og hvordan har den blitt så fin? <3

    25. Superfint! Ser at du har platetopp fra Bora. Er du fornøyd med den? Vi vurderer den i nytt hus, men så på den i en butikk og den avga SÅ mye lyd. Dumt med mye lyd når kjøkkenet er i tilnytning til spisestue/stue. Hva synes du? Har tenkt tanken om at det kanskje bare var fordi hele utsuget sikkert var inne i butikken (kun for å vise frem…). Hmm…

    26. Lenemor!! Mååå bare vite hvor den platetoppen / komfyren
      med vifte som kommer opp, er fra!!?? Akkurat slik vi har lett etter! Klem!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg