Jeg gleder meg til 5 NOVEMBER!

Hvem er det som våkner kl 08.00 på en lørdag? Selvfølgelig jeg.. Våknet med litt sommerfugler i magen, og fikk ikke sove igjen.. Jeg er så utrolig spent på den nye BIK BOK butikken min som skal åpne på Moa Gård fredag 5.November, så jeg ligger å tenker og planlegger alt mulig.. Jeg har forresten bare 3 arbeidsdager igjen på den butikken jeg jobber i nå.. Tiden flyr avgårde.. I tillegg så gleder jeg meg kjempe mye til BIK BOK festen i kveld, det skal bli så gøy! Nå har vi tent stearinlys og fyrt i peisen, og jeg har bakt brød. Nå blir det nystekt brød med smør og leverpostei, og te.. Mmm, det vil jeg si er en perfekt start på dagen.

Oppskrift på rundt brød/loff: 1/2 pk gjær
2 dl lunka melk
1 ss olje
1/2 ts salt
5 dl hvetemel

Dette gjør du:

Varm melken til 37 grader, bland den med gjær og olje, ha i salt og bland i hvetemel til slutt. La deigen heve til dobbelt str, før du lager en stor bolle ut av den. La den heve igjen til ett lett fingertrykk går sakte tilbake. Pensle med vann og prikk det lett med en gaffel.

Stekes på 200 grader i 30-40 min. Herlig lørdag til mine herlige lesere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg