Isla De Capri

Min favoritt favoritt favoritt destinasjon ♥ Hjertet mitt gråter (nesten) fordi det savner hele stedet. Alt ved det! Capri sitter igjen i hele meg og jeg vil bare være der nå! Ja, Capri tok meg veldig med storm – noe jeg ikke hadde trodd, fordi jeg først og fremst gruet meg for å dra fra Positano. Savnet Positano med én gang jeg satte meg på båten.. Samtidig ble det alt for mye turister der fra torsdag, så det var litt godt å rømme fra fastlandet også. Med en gang jeg satte mine bein på Capri var Positano glemt, ha ha ! Så vakkert, rolig, romantisk, sjamerende, spennende, nydelig og annerledes. Som i en film! Jeg følte virkelig jeg var tilbake der alle ikonene ferierte før i tiden, og det er noe helt spesielt ved det.

Det er ikke lov å ha med bil over til Capri, og taxiene som fyker rundt er taxier uten tak med litt sånn “Havana” feel over seg. Så innmari kult. Sentrum er noe for seg, ikke så stort, men helt perfekt. Rent, fint og sjarmerende. Men det som tok min interesse – var gelateriaen som ligger midt i smørøyet. Mitt favorittsted! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var der ….. Og køen var alltid like lang. Når du får kjeks som er varm når du får den i hånden, som er salt og sprø, og på toppen får du verdens beste pistasje – og KOKOS is! Da trenger ikke jeg så mye mer, blir 8 år igjen! NAM ♥

Bodde på verdens skjønneste hotell! Med den mest komiske verten noen sinne, Rafaela! Hun var gærn! På en god måte da. For det første så snakket hun ikke ETT ord engelsk. Ikke ETT. Og det blir ganske tragikomisk når hun serverer deg x antall italienske closer selv om hun skjønner du ikke skjønner ett eneste ord. Hun skulle absolutt servere frokost på rommet om morgenen, og vi måte fylle ut et skjema. Bestemte oss egentlig for å droppe frokosten der siden vi ville gå morgentur i byen og ta en frokost der. Åneida!! DET skulle vi IKKE! Hun kom og banket på døren til rommet, og når vi ikke åpnet så stod hun omtrent ute på terrassen! No joke! Prøvde å forklare at vi ikke skulle ha frokost – men for å si det sånn. Det var ikke noe valg, så 5 minutter etter på dundret hun gjennom rommet med frokost tralla si og dekket på ute til oss. Haha, så skjønn og så bestemt! Følte jeg var på besøk med en streng men søt bestemor. Hotellet er utrolig klassisk, veldig italiensk, slitt – men på en utrolig sjarmerende måte. Dit vil jeg tilbake. Det heter Villa Calypso, se bilder av det på booking.com – superskjønt!

Åguud nå blir jeg ikke ferdig å skrive.. Jeg tror jeg må dele det opp i to innlegg, hehe.. Uansett, kom frem til Capri rundt 18 tiden på torsdag, sjekket inn på hotellet og gikk tur ned til et sted som jeg har bestemt meg for å dra til lenge før jeg reiste. Fontelina Beach Club. Drømmen var et glass vin og et kveldsbad. Dessverre var det stengt når vi kom, men kveldsbad ble det. ELSKER det. I solnedgang, hallooo! Nybadet, sminkefri og våt i håret ble det et glass vin og pasta med trøffel og reker på verdens nydeligste restaurant i deilig kveldslys før det ble mørkt. DET er en kveld jeg aldri vil glemme ♥

Jeg elsker disse bildene. De tar meg rett tilbake til denne fantastiske, avslappede og spontane kvelden.

Planlegg en tur til Capri jenter – dere vil ikke angre ♥

12 kommentarer
    1. Hei 🙂 Hvis du skal skrive det riktig på italiensk er det Isola di Capri 🙂 Akkurat nå står det på spansk.

      1. Veldig fint <3 Jeg synes det er dyrt – men det er jo alt hva man gjør det til selv også såklart <3 Noen steder er billigere enn andre :-* Ikke noe uvanlig – men heller ikke superbillig!

    2. Capri har lenge vært en drøm for meg! Ser så nydelig ut der<3 og nå tror jeg det faktisk blir Capri neste sommer, hvor vi planlegger bilferie i Italia! Jeg må bare spørre hvordan du opplevde prisnivået der? Jeg har hørt så mye forskjellig om at det er helt greie priser (litt dyrere enn andre steder) til at det er svindyrt for mat, drikke og alt mulig.
      Du ser også helt nydelig ut som vanlig, Lene<3
      Hvem reiste du med denne gangen?
      Elsker reisetips på bloggen din! Ha en fin sommer videre<3

      1. Hei Hannah, synes absolutt du bør besøke Capri! Det kommer du ikke til å angre på 🙂 Ang prisnivå så spørs det jo hva man velger å gjøre ift å spise ute hver dag, alle måltider eller ikke.. Det gikk en del penger for vår del i hvertfall. Noen av restaurantene hvor vi spiste frokost var overpriset så det holdt. Men man lærer seg jo hvor det er svindyrt og ikke – men aldri koster jo dessverre. Capri er ganske dyrt generelt sett synes jeg. Klem <3

    3. Hvordan er det mulig å jobbe med blogg men samtidig ha kun 6 bilder å vise fra vakreste capri?!! Bildet av deg og maten og en restaurant , seriøst? Jeg var der hvor du var , positano og capri i 3 dager – kom hjem med 700 vakreste bilder av natur , hav , båter , mat , hus , arkitektur , folk på gaten , dyr , nydelige butikker , og myyye annet !? Hvorfor inspirer du så lite som du gjør når du VET at du kan legge ut flere og finere bilder fra turene dine ? Og du er ofte for lat til å ta med deg professional kamera og bare knipser med mobil, der 90% er uansett bilder av deg selv . Syns du bør prøve litt hardere å være flinkere til å inspirere med bilder ikke bare av kropp og ansikt !

      1. Oi her var det mye negativitet! Hva vet du om hvor mange bilder jeg har tatt – og hva jeg har tatt av? Som du kanskje leste i innlegget så står det jo at dette er bilder fra første kvelden 🙂 Ønsker deg en nydelig og fin sommer med positive vibber! 😀

    4. Hei Lenemor!
      Jeg har akkurat kjøpt den samme beachbagen som du har fra Farrow, men lurte på hvordan i alle dager du fikk plass til denne i kofferten i sommer? Vil så gjerne ha den med på tur, men den tar myyye plass i kofferten??! ;:D:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg