Irriterende!

I norges land har vi lite å klage på. Virkelig. Og dette innlegget er ikke laget for å være utakknemlig på noe vis, men og faktisk sette lys på ting ved oss nordmenn og andre ting i hverdagen som kan gå oss på nervene. Listen er lang – men her er noen av de tingene som irriterer meg mest med en dash humor. Tålmodigheten blir satt på prøve til tider. Og jeg eier ikke tålmodighet…..

Scenario : Du er på butikken, du står i kø. Lang kø, du er litt sånn småirritert, fordi du er sulten og har handlet mer enn du trenger fordi du er så sulten. Det åpnes endelig opp en ny kasse. HVA skjer? Køsystem er ikke noe som er selvsagt i Norge, så de som står bakerst i køen gjerne eller de som ikke står i kø i det hele tatt, de går ikke – de LØPER til kassen før deg, mens det egentlig var din tur lenge før deres. Men du sier jo selvsagt ikke noe. Det holder man seg så klart for god til.

Scenario : Du går på gaten, i en folkemengde og da er det helt normalt at de fleste i mengden går rett frem. Så har du de som plutselig stopper opp og du ender opp med å gå rett på de! Enten stopper de helt opp, eller så stopper de opp og beveger seg en helt annen retning og ødelegger hele gå-systemet for de rundt.

Scenario : Alle skal inn i flyet. Alle vet at flyavgangen blir forsinket om ting ikke går smooth. Flyvertinnene må gang på gang gjenta seg selv over høytaleren, fortsatt går det ikke inn. Det er ikke selvsagt å flytte seg til siden for å slippe folk forbi, er det? Vel. Det burde det være. For alle! Noen har ekstremt god tid, kle av seg, putte yttertøyet og baggen i hattehyllen, ta seg goooooood tid og totalt overse alle de andre 222 passasjerene som gjerne vil komme seg frem til destinasjonen i tide. Iiiiiisje tenk på det.

Scenario : Du skal på fjellet. Det er ikke glatt. Du havner bak en bil som kjører i 50 km/t i 80 sonen. Du ligger bak og irriterer deg, og folk bak deg igjen irriterer seg. Men det finnes ingen strekning hvor man kan kjøre forbi. Det er jo bare typisk. Å få bot fordi at man kjører for fort, det er selvsagt – men hva med å bøtlegge de som faktisk kjører for sakte i forhold til fartsgrensen? Om man tenker på statistikken, så er jeg helt sikker på det har forekommet flere bilulykker fordi folk har kjørt for sakte og skapt milevis med irritasjon. Neida, for all del. Ta deg goooood tid. Ikke tenk på andre, og i hvertfall ikke kjør inn til siden når du får muligheten. NOPE.

Scenario : Det er søndag. DU VIL HA TACO. Du går til en søndagsåpen butikk. Du er supersulten, og har litt hangover fra lørdagens sprell. For det første så er den søndagsåpne butikken SÅÅÅÅ liten at du så vidt kan passere personen foran deg (og den personen har selvsagt veldig god tid i tillegg) … Når du har handlet inn alt av tilbehør  og ingredienser til tacoen og endelig får karret deg frem til der hvor kjøttdeigen ligger. Da er det selvsagt tomt. Utsolgt. Ferdig-snakka! TAKK.

Irritasjon : PASSORD! Passord på forskjellige enheter, og generelt. HVOR mange ganger glemmer du passordet ditt? Hvor mange passord har du egentlig? Dette er noe av det mest irriterende jeg kan være borti. Jeg har sikkert 18 passord og ikke snøring på hvilket som er til hva, noen gang! Og når jeg MÅ logge inn på noe som jeg ikke vet passordet på- da lar jeg de like så greit bare være. Fordi det er for mye “hassle” å fikse opp i det. Selv om det egentlig ikke er det.

Irritasjon : Du skal legge inn bilder, videoer eller lignende inn på macen / dataen din. Evt laste ned en større fil. HVOR mange ganger har du fått beskjed om at det ikke finnes mer plass og du må slette for å få plass? Skjer dette som oftest når du har noe du må levere eller må gjøre innenfor et visst tidsrom? JA. Klarer du å finne store filer som du kan slette fordi du må lage plass? Eeee NEI.

Irritasjon : Her om dagen kjøpte jeg en lysestake hvor det er plass til 8 lys. Ved siden av solgte de en pakke med lys som hørte til. Så det kjøpte jeg selvsagt. Hvor mange lys tror dere var i pakken…. 15! Ikke 16, nok til to runder. Neida. 15. Ok.

Yes – det var alt for denne gang. More to come!! Men jeg er interessert i å høre hva som irriterer DEG grønn?! Er det trafikken, køer, passord, folk som deler FOR mye på facebook (hehe) – hva er det?

KISSES ♥

47 kommentarer
    1. Ang det der med poser; grunnen til at man spør er fordi noen faktisk har med seg egne poser hjemmefra, eller bruker sekk, og derfor ikke er interessert i å betale ekstra for pose. Der jeg jobber koster posen 2kr, nettopp fordi vi vil få kundene til å tenke seg om en ekstra gang før de takker ja til en ekstra pose, eller om de får plass til klærne i veska eller en annen pose. Bedre for miljøet, bedre for lommeboka!

    2. Den med posen er jo litt fair da, med tanke på miljøet og plastbruk er det mange som faktisk har med seg sekk eller poser selv! Man er også nødt til å spørre, da det faktisk koster penger :p skjønner hva du mener liksom, men sånn er det nok bare hehe

      1. Hehehe, jaaaa jeg skjønner det selvsagt! Er jo bare litt gøy å sette lys på det 🙂 😀 Mange ganger jeg sier nei fordi jeg har pose fra før eller så tar jeg det i vesken feks 😀

    3. Kjenner meg igjen i mange, Haha:D
      Men det punktet med poser må jeg bare forsvare! Har selv jobbet i matbutikk og nesten halvparten hadde med poser selv. Mange ble også snurt om du ikke spurte om pose da vi må slå inn antall! Men jeg begynte etterhvert å spørre om hvor mange poser folk ville ha så jeg slapp frekke bemerkninger og ironiske svar!

      1. Hehe ja DEN ser jeg 🙂 Skjønner poenget ditt. Man vet jo aldri hvordan folk reagerer 😀 Uansett.. Hehe 🙂 <3 Jeg sier jo også ofte selv at de må slenge på 2-3 poser liksom.. 🙂

    4. Den gang jeg som ung student satt i kassa på Rema på deltid, kan jeg huske at jeg flere ganger om dagen også irriterte meg over det scenarioet du skisserer i det første punktet ditt. Sånne småklysete kunder som svarte “Eeh, ja takk..?” på spørsmål om pose.

      For det første – maaange kunder har med egne, gjenbrukbare poser (miljøbevissthet vs. bruk-og-kast-mentalitet da, vet du).
      For det andre – vedkommende i kassa skjønner helt sikkert at du trenger pose(r). Grunnen til at spørsmålet blir stilt er vel mer for at du skal få bestemme selv hvor mange poser du får. Hadde personen i kassa bare slengt på det antallet poser han/ hun mente du trengte, så hadde vel det og blitt et eget punkt på denne humoristiske irritasjonslista di, tror du ikke det? Skjønner at det kanskje hadde irritert deg mindre dersom personen i kassa hadde omformulert spørsmålet, og spurt hvor mange poser du trengte. Men prøv å ha i mente at det sikkert er den 639. gangen han/ hun stiller det j***a spørsmålet – vær litt grei’a. Eventuelt bare kom han/ henne i forkjøpet og si hvor mange poser du trenger før du blir spurt. Problem solved.

      Vet du hva som irriterer meg? Personer som lar seg irritere av helt trivielle ting.

      1. Heheehe jaa altså. Jeg ser poenget ditt. Jeg sier ofte selv hvor mange jeg vil ha også. Så det er jo ikke noe STORT problem som du skisserer her, hehe… 😀 Jeg har selv jobbet i Bik Bok og spurt kunder om pose i 5 år sååå I know all about it 🙂 Dette skulle være en morsom greie 🙂

          1. Ja, veldig mange som bare ønsker å ta det i vesken eller som har med seg 🙂 Men nå er det jo lenge siden jeg jobbet i Bik Bok da 😀

    5. Enig i alt i innlegget – bortsett fra nr 1. Butikkansatt her, hehe! I dag er det mange som tar med seg pose/nett, og maaange som reagerer på å måtte betale en krone ekstra (fått nok kjeft for dette hehe, enten det er for poser de ikke trenger eller 0,90,- forskjell i pris fra etikett til kasse). Ganske få som sier at de skal ha pose og evt hvor mange. Å spørre er derfor ofte best, for er det noe som irriterer meg så er det folk som ikke sier de skal ha pose før ETTER å ha dratt kortet!

      Elsker bloggen din, Lene!

      1. Heheheeh ÅÅÅÅ. Den ja. Den er kjip. Vent litt så skal du få betale 1-2,- med kort ETTER at du har betalt varene dine 😀 Hehehehe. UFF skjønner at det er irriterende for de som jobber med det også, andre veien altså.. 😀 <3 Taaaakk så koselig at du gjør det!

    6. Så enig med deg!
      Det med pose i butikken forstår jeg også, Meen jeg jobber i butikk og kan ikke beskrive hvor mange ganger jeg får kjeft for å legge til en pose til 2kr uten å spørre. Og om jeg spør blir det feil det å

      1. Hahaha INGEN som blir fornøyd uansett hvordan man vrir og vender på det, hehehe <3 Tok vekk punktet nå- for jeg ser jo at budskapet mitt ble litt misforstått 😀 <3

    7. Har lest av flere steder at folk irriterer seg over at butikkansatte spør om kunder vil ha pose. Jeg jobber i butikk og vi er pålagt å spørre. Dette er en vare som alt annet, siden det koster penger. Og man slenger jo ikke med andre varer bare for at man antar at du skal ha det? Det er overhodet ingen selvfølge at folk i dag skal ha plastpose, da veldig mange har med handlenett og lignende. Og du kan banne på at om man ikke spør, finner kundene ut etter de har betalt at de har lyst på pose. Og da får de den i de fleste tilfeller gratis. Penger tapt for butikken. Èn pose utgjør ikke så mye, men bli noen i løpet av dagen.
      Så tenk litt etter før man bruker tid på å irritere seg over det, det er ikke værre enn å svare ja eller nei. For de som sitter bak kassa ser tydelig din (og andre) sin irritasjon over å bli spurt.

      1. Jeg er heeelt enig med deg Rebecca. Punktet var ment å være morsomt, men jeg ser jo at det kunne provosere selv om jeg ikke mente å provosere! 🙂 Jeg vet jo selv hvordan dette er, siden jeg har jobbet i butikk selv. Tok det vekk nå <3 Ha en finfin daag!

    8. Enig i nesten alt, også posen, enig med at folk som kjører seint kan slippe forbi, men folk skal få lov til å kjøre trygt:) heller bot for å ikke slippe forbi:) et eksempel: du kjører i 80kmt, du klarer akkurat å stoppe for en hindring, hadde du i stedet kjørt i 100kmt, da hadde du truffet hindringen i 70(!!) km/t, da hadde du Kaaaanskje overlevd:) så jrg er glad for de som kjører under 80:)

      1. Jaa helt enig. Det skal være trygt <3 For den som kjører og alle andre i rundt 😀 🙂 Men ja, bot for og ikke slippe folk forbi kan jeg være enig i 😀

    9. Haha! Nå har folk hengt seg opp i dette poseopplegget, trodde kanskje folk kom til å skrive hva som irriterte de så vi kunne lese i kommentarene og le litt av det ! Haha. Jeg «irriterer» meg av folk som poster for mye i sosiale medier og trege/ueffektive mennesker. Elsker bloggen din, ståå på!

      1. Hehehe ja det var det som var målet 😀 😀 Haha.. Åhhh enig med duuu 😀 Selv om jeg sikkert er en av de som poster mye 😀

    10. Haha, kjenner meg igjen i en del av det der, spesielt det med kø. Sier ikke ifra selv når noen er frekk, gir kanskje et blikk, men når noen er snill og sier «du var først» blir jeg ekstra glad

      Men nå som jeg leser i kommentarfeltet mååå jeg bare si (med tanke på at du har skrevet om emojis før) at du virkelig, virkelig bruke en annen emoji enn denne:
      Jeg HATER den Den er så grusom. Ser ut som et skikkelig fak påtvunget smil som på en eller annen måte er sarkatisk. Ser ikke ut som et genuint smil.
      Bruk heller denne:

    11. Folk som ikke reiser seg for eldre eller gravide på bussen, setter veska si i bussete, eller setter seg på det ytterste setet i bussen, slik at de har ett ledig sete innenfor, når bussen er full.
      Eller noe av det værste når folk spiser potetgull på bussen ! Tror jeg dør:)
      Hehe mye buss irritasjon ble det her da !

    12. Hei!
      Ja, posen er grei, det må være lov å spørre om, men når det åpnes ny kasse skal jeg love deg jeg sier fra om han bakerste går først! Da forteller jeg de hvor skapet står. Skulle bare mangle. Jeg pleier å begynne høflig, -du unnskyld, men det er kø her og flere som venter. Noen svarer tilbake og da får de svar på tiltale fra meg iallfall. Mht fartsgrense så mener jeg det må være lov å kjøre litt roligere. Det er ikke alle fartsgrenser som er satt riktig. Øvrig irriterer jeg meg over at folk ikke kan stå på høyresiden i rulletrapp, gå på venstre!!! Flyr du Sas og har betalt for pri boarding, Sas plus, så går du ombord først. Dette er det ikke all bakkepersonell som sier når de annonserer boarding. Ellers har du mange gode poeng her. Jeg må nevne at jeg syntes de fleste normenn er både blide og høflige og vi har mange gentlemen rundt oss her! DET er veldig hyggelig!

    13. Selv om DIN bil ikke er glatt, så kan det faktiskt være glatt for andre biler;-) trodde du respektere dette, du som syter enda over den bilkræsjen du har vært med i.

    14. Ser ut til at du har fjernet det punktet med poser, men det som irriterer meg er hvor lett disse posene går i stykker. Spesielt de fra matbutikken, det blir jo alltid hull i dem? Spesielt når man har kjøpt noe som absolutt skal ha så spisse kanter (les en pakke med kyllingfilet, kjøttdeig el.) Siden poser er en vare, som noen her skriver, er det lov til å klage på posene da? heheh. Jeg vil ikke ha en pose som lekker til restavfallet mitt!
      Andre ting som er irriterende: folk som skal stå helt inntil bagasjebåndet når de venter på bagasjen etter en flyreise (ta et par skritt tilbake, så blir det lettere for alle). Gutter/menn som ikke har lært seg å ta ned dosetet og dolokket (ekkelt). Folk som bruker “i forhold til” feil (tror dette gjelder 98,7% av befolkningen). Folk som ikke kan forskjell på “hun” og “henne” (jeg verken snakker eller skriver perfekt selv, men det grøsser inni meg når jeg hører folk si ting som: “jeg ga den til hun”). Folk som røyker i nærheten av ikke-røykere, som for eksempel i køer. Eller vent, røykere generelt irriterer meg! (Vet dette absolutt har blitt bedre med tiden og røykeloven osv. osv., men dere som fortsatt røyker: aner dere hvor fælt det lukter!?) Tror jeg gir meg der! 😀

    15. Jeg kjenner at jeg irriterer meg sånn passe over influencers som ikke klarer å poste noe på sosiale medier uten å bruke filter som forøvrig på snapchat. Det får være grenser for alt, og skal man leve av å være en offentlig person tar det seg svært dårlihg ut at man gjemmer seg bak hundeører i alle mulige situasjoner.

    16. Icloud og appleÍD passordet.
      Mennesker som tror dem ALLTID har rett.
      Mennesker som gjør noe dem vet er feil, og når noen retter på dem så ¨angriper¨ dem deg.
      Mennesker som ikke kan være hyggelige og si hei tilbake…fuck deg da.
      Jenter/gutter som har en trang til å legge ut letkledde bilder, banne ektreamt mye, og være frekk. Fordi dem tror det er sånn du viser at du er selvsikker.
      Folk som glaner!!!

      Sikkert en del mer. Lol!

    17. Det kan være uhyre frustrerende å ligge bak sinker, og ja det kan skape farlige situasjoner. MEN det har seg sånn at det heter fartsGRENSE for en grunn. Det vil si at du skal kjøre etter forholdene opptil for eksempel 80 km/t. Det er forøvrig opptil den enkelte å tolke hvordan forholdene er, og hvordan bilen responderer under gitte forhold, så det er jo greit å ha i hodet når man skriker til sjåføren foran. Vanskelig å huske på når man er midt oppi det, men desto viktigere:-)

    18. Lag passord som er en setning du husker godt. Da blir det mye lettere å huske passord. ta deretter ut forbokstavene i ordene. F.eks. Stjernehimmelen klokken 12 er det vakreste jeg vet.
      Så blir det: Sk12edvjv

      Logger du inn på Facebook setter du inn en F et sted i ordet. Logger du inn på bloggen blir det B osv.
      Eks: SkF12edvjv

    19. Vær så snill, jeg syns du burde skriv om noe mer interessant! Både dette og emoji innlegget ditt er så utrolig uinteressant og det finnes så mange andre ting du burde bruke energien din på og stemmen din til.

    20. enig i alt dette! har spesielt irritert meg over det med passord! så forbanna irriterende.

      MEEN.. jeg fant en løsning.. om du vil ta deg bryet til å bytte eller bruke det fra nå av. ha det samme passordet på alt, bortsett fra siste bokstav, som kan være bokstaven til den platformen du er på, skill gjerne av med “!”.

      feks.
      netflix: passord123!N
      Sumo: passord123!S

      haha, det fungerte vertfall for meg! ha en strålende kveld videre!!

    21. Jeg irriterer meg for bloggere som ikke merker innlegg som annonse/ reklame når det tydligvis er annonse/ reklame Ha litt yrkesstolthet når dette er jobben deres.

    22. Sorry, ingenting med innlegget å gjøre! Men er så nysgjerrig på hvor den nydelige glitter kjolen du hadde på Insta storyen i helga er i fra? 🙂

    23. hahaha dette var morsom å lese, INTEMMER på de fleste.

      jeg irriterer meg over voksne, folk som dytter og går in varandra på buss eller t-banen bare for og få seg en plass men heregud dør du hvis du ikke får et sted å sitte på, eller de som lagt alt frem i kassa men har løpt in i butikken igjen.

    24. in Denmark you can get a ticket if you drive to slow on the highway and slow down traffic. Maybe you should move here 😉
      I hate it when Im in the supermarket and the people in front of me can´t find their money in their purse. The don´t even start looking until all their groceries are all registred. Come On … I mean it can’t be that big a surprise that you have to pay for you stuff…

      1. Hehehe mabye I shouuuld Marianne <3 It would be quite fun actually :-* Me and Espen HAVE to visit you soon! Hahahaa, yes – totally agree with you. Haha, SURPRISE! <3 🙂 LOOOVE from Oslo to Copenhagen <3

    25. Tenk hvis man bare hadde vært litt mer rutinert! Kjøpt inn til tacoen på lørdag, dratt i god nok tid slik at man slipper å stresse, være litt mer raus; kanskje personen foran har glemt å sette på L og er ute og øvelseskjører?, kjøpe seg en harddisk og legge over filer man ikke trenger hver dag og sist men ikke minst; ikke la seg lure av salgstriks! Haha 😀

    26. Hahah dette var jo bare veldig morsomt! Sykt at folk faktisk gidder å bli sinte på noen av disse punktene som åpenbart bare er ment som tull- det er jo kanskje et scenario for irritasjon i seg selv?

      Angående det med passord er jeg heelt enig, men ble reddet da jeg fant ut at alle passordene mine ligger lagret under “Apper og passord” inne på iPhone. Der kan du søke opp hvilken side du ikke husker passordet ditt på (så lenge du har sagt “Ja” til at Safari kan lagre dette når de spør) og så får du det opp der ved å bruke Touch-ID. Helt genialt. Så nå slipper jeg å tilbakestille passord hveeer gang jeg ikke husker det. Et tips 😀 Gleder meg sånn til å se hvordan leiligheten din ser ut! Higer etter inspirasjoon

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg