Interiortalk

Hei, og god lørdagsmorgen. Ønsker alle en kjempefin helg ♥

For noen uker siden takket jeg ja til et interiør prosjekt! Jeg ble kontaktet av en råkul dame som nettopp hadde kjøpt seg et oppussingsobjekt på Frogner, og ønsket at jeg skulle hjelpe henne med alt hva gjaldt oppussing! Selvsagt sa jeg ja til det, jeg elsker jo dette! Skape, forandre, innrede, sette sammen, det gir meg så utrolig mye og jeg blir så giret!

Leiligheten er 125 kvm, i sjarmerende Frogner-stil, ganske lik min egen. Store rom, rosetter, store vinduer.. En drøm og jobbe med, både leiligheten og dama! Vi har så god kjemi og er enig om abolutt alt, det er så hyggelig. Jeg spurte henne i går om jeg fikk lov å dele litt planer, og det var helt i orden ♥

PicMonkey CollageGyngestolen er en Vitra stol – flisene er fra Ulfven – skinnstolen er James Design / Earl – lampene fra Tom Dixon

I leiligheten hennes skal alt gjøres. Gulv, vegger, fliser skal inn, bad skal bli helt nytt, kjøkken, you name it! Hun har en stor gang, to bad, stue & kjøkken, en mindre gang, tre soverom og ett walk-in closet. Tenk at jeg får lov å hjelpe henne og forme hjemmet hennes, det er virkelig en ære!

På under to uker, har vi nesten alt klart, og det føles så godt å ha kontroll. Hun vil inn til jul, så her er det bare å være effektive! Alt er i rute, det meste er lagt i bestilling og hun slipper å tenke på noe som helst når hun drar på ferie på søndag! Over ser dere en pitteliten kollasj, bare for å vise fargene! På veggene går det i blått og grønt, kjøkkenet blir grått, tregulvene blir hvitoljet, flisene er en blanding av creme, blå og sort. På badet skal hun ha svarte matte sementfliser, med marmor på veggene, og mosaikk i dusjen. Møblene går i grått, kald beige, grønn, tre. Det blir en deilig, delikat miks, og jeg klarer nesten ikke vente til resultatet. Snart skal vi begynne med møblene, og det er jo så gøy! Nei, dette elsker jeg virkelig å drive med, spesielt når man jobber med ett så skjønt menneske!

Idag skal vi bare ha koselørdag, og ikveld skal vi ut på noe sprell! Helg altså ♥

20 kommentarer
    1. Ser helt rått ut! En liten ting, du har innlegg av svært høy kvalitet og verdi, men kan du være så snill og lære deg og/å reglene? Hehe, plager meg hver gang jeg leser innleggene dine

      1. Jeg kan i farten ikke se en eneste og/å -feil, jeg! Tvertimot ser jeg at Lene bruker og/å riktig der de fleste skriver feil. Ikke vet jeg. Det kan være min filologutdannelse er for gammel…

      2. Jeg kan og/å reglene godt jeg 🙂 Men som oftest er jeg vel mer opptatt av innholdet i innleggene enn rettskrivingen 😀

    2. Slike innredningsjobber er midt i blinken for deg, Lene! Din egen leilighet er jo garanti for at resultatet blir bra. Dvs om oppdragsgiverne har samme interiørsmak som deg! Ellers så tror jeg at du fint er i stand til å adaptere andre innredningsstiler, også. Du har jo et medfødt øye for hva som ser bra ut. Noen mennesker har denne gaven. Ikke jeg, så jeg må titte på hva Lene gjør! Klem!

      1. Tusen takk snille deg 🙂 Hehe, ja jeg må nok etterhvert rive meg litt løs fra min egen stil, og prøve litt andre ting. Men så lenge kundene liker den stilen så får vi kjøre på med den litt til <3 Takk for fine ord <3 Klem

    3. Så utrolig fine fargekombinasjoner Har en nyrenovert 2.etg som skal males bla i grønntoner. Er det frekt å spørre hva de fargene heter? Elsker stilen din, og har akkurat fått med meg samboeren til å kjøpe teppe du har i spisestuen, falt pladask Leser bloggen din hver uke, men jeg er veldig dårlig til å kommentere. Skjønner at det for motivasjon når leserne gir litt tilbake

      1. Tusen takk 🙂 Så gøy at du likte teppet!! Du kommer til å elske det, og det blir jo nydelig til grønntoner i 2 etg 🙂 Minty Breeze og Balance. Sistnevnte er fantastisk nydelig. Kunden min skal ha den i stuen <3 Oslo har også litt grønt i seg og er fin til disse to grønne <3 Klem og lykke til!

        1. Har vært å snust på balanse fra joton, så skal faktisk ha den på ene veggen og taket, da taket er skrått helt opp til møne 😉 litt vågalt kanskje, men man må gutse litt . Takk for tilbakemelding, gleder med til teppet kommer, blir lunt og koslig til jul ☺️.

    4. Ååå, så gøy!! Skulle ønske jeg hadde en leilighet jeg kunne pusse opp (dessverre studentøkonomi, haha) – da skulle jeg veldig gjerne hatt deg som interiørdesigner altså. Du er så flink!! <3 Ha en fin lørdag med din kjære!

      1. Tusen takk Charlotte 🙂 Det kommer etterhvert vet du, når du er ferdig med studiene <3 Da kan du ha noe å glede deg til! Klemmer

    5. Så gøy og heldig henne er som kan få så god hjelp av stilsikre deg 🙂 Knall fin fargekombinasjon, blir nok lekkert 🙂 Stå på herlige deg!

    6. Så flink du er!! Perfekte jobben for deg! Jeg har et spørsmål angående interiør – kunne du kanskje laget et innlegg om dine favoritt interiørbutikker? Både på nett og butikker, for eksempel i Oslo? Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og føler jeg leter og leter, men nesten aldri finner det jeg ønsker meg for å skape den gode hjemmefølelsen.

      1. Tusen takk Linn! Så gøy! Jeg handler mye på nett, på Room21 feks, der finner jeg det meste. Så går jeg på Bolia, Illumms Bolighus (House of Oslo..) Og Habitat, samt Hay og av og til på H&M Home om jeg trenger noe smådill 🙂 Men jeg vet at Bolina (Ligger på Bekkestua) og Eske (St.Hanshaugen) har mye bra! Lykke til <3

    7. Hei!
      Hvor er den hvite hyllen, i spisestuen (?) din ifra? Har lyst på den selv! Den med hvit plate bak og hyller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg