Inspiration

Nå som det begynner å gå mot nyere tider, er jeg alltid åpen for litt forandringer. Føler jeg vil gjøre noe nytt! Noe annerledes. Sommer-garderoben vil bli byttet ut mot høstgarderoben, men jeg vil noe mer! Jeg har nemlig lyst å gjøre noe nytt i leiligheten, freshe den litt opp. Nå har vi hatt det ganske likt i 2 år, med litt små justeringer innimellom selvfølgelig, men jeg er en person som trenger ofte forandring. Det gir meg mer inspirasjon og motivasjon! Er dere ikke enige? Jeg tenker ikke at forandringen nødvendigvis trenger å være så veldig dyr, men bare gjøre noe som gjør at det føles litt nytt igjen. Mulig vi vil selge bort noen av møblene for å kjøpe nye, men det får vi ta etterhvert. Først og fremst har jeg lyst å ta malings kosten fatt! Vi har hvite vegger overalt i leiligheten, bortsett fra i gangen, hvor jeg malte med grå kalkmaling da vi pusset opp for 2 år siden, nå har jeg lyst å våge meg på noe nytt og spennende i stuen!

Fikk idéen om å male da vi var i Barcelona, vi var på en utrolig kul coffee-shop hvor de hadde en malt vegg som jeg synes var så innmari fin! Siden har det gått og kvernet litt i hodet, og nå føler jeg meg SÅ klar til å male litt. Gard er enig, men vet ikke helt om han kommer til å godkjenne den ene fargen jeg har sett meg ut.. Hehe.

Har funnet en del inspo på pinterest, og fant jo ut når jeg hadde plukket ut en del bilder at det rett og slett står mellom to farger, aner ikke helt hvilken nyanse enda, men her er de fargene jeg bare ELSKER ♥

CC0226F6-9F46-4AAD-B352-C407821B1131En slags mintgrønn farge, og en rust/peach/rosa farge. Synes begge to er helt nydelige, og begge passer til møblene vi har. En av disse mikset med grått, tre og hvitt blir ganske så fint altså, men aner jo ikke helt hva jeg vil ha. Hele stuen skal ikke males altså, bare en liten del av den, borte ved sofaen. Resten skal være hvitt, slik det ikke blir for mye. Fant to farger fra Jotun som jeg likte, Minty Breeze og Bliss.

Flere her som er litt malings-lysten som meg? Hvilken farge ville dere gått for? Åh, gleder meg som et barn til litt forandring jeg nå, også er jeg jo ganske glad i å male!

9 kommentarer
    1. Så gøy! Jeg tar en strekk på sofaen mellom malingsstrøkene her selv! En vegg i stuen som får 2500 – krydder fra Jotun. Den blir superfin! Her går det ikke med farge-farger, da måtte jeg nok malt hver eneste uke fordi jeg går lei. Og det går ikke, haha 🙂 Masse lykke til, det er gøy å fikse litt hjemme 🙂

    2. Hei Lene! Jeg lurer på om du snart kommer med oppfølgingsinnlegget om livstilsendringen din med Helle Bornstein? Ville gjerne likt å lese om hvordan treningsplanen din har vært og hva slags type trening du har gjort:)

    3. Alltid kjekt med litt forandringer så forstår godt hva du mener 🙂 Jeg likte veldig godt de duse fargene du viser til her. Den grålige fargen ved den brune stolen var veldig fin. Vanskelig å velge, hehe.. Så mye fint der ute :-)I dag har frøkna bursdag, har gått i ett siden jeg våknet, så her blir det feiring hele dagen. Akkurat slik en bursdag skal være, hihi.. Ha en fin dag, Lenemor <3

    4. Minty Breeze er helt fantastisk på veggen, stort sett i alle rom og lysforhold!! Veldig lekker til det treverket du har også. 🙂 Om du tør, så vil jeg også tipse om de fantastiske blåfargene som Jotun lanserte i går!! Lekkert, lekkert!! Spesielt de mørkere: Byge, og Sophisticated Blue! Mer om de inne hos meg http://www.thereseknutsen.no/a… Gleder meg til å se forandringen hos deg!Therese

    5. Kult! Forandring fryder, er det ikke det man sier? 😉 kjempefine farger begge to! Tenker du å ha begge i leiligheten eller blir det bare én av de? Uansett så tror jeg det blir superbra 😀

    6. Så kule farger! Jeg har selv en lys grønn mintaktig farge på veggene med hvite karmer, de var sånn da jeg flyttet inn, og jeg virkelig elsker fargen. Den er såpass lys at man ikke helt legger merke til at den er grønn på en måte, men samtidig gir en annen sjarm til leiligheten enn hvis alt hadde vært hvitt. Jeg er også veldig fan av en lys blå/grå, tror det blir fargen neste gang jeg skal male. Men dere har jo ganske grått gulv og grått kjøkken (som er dødskult!!) så da hadde det kanskje vært gøy å ikke gå for noe som har for mye gråtoner? Alltid gøy med litt forandring uansett! Og med din smak kommer det til å se fantastisk ut 🙂 Håper du har en fin kveld, stor klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg