Innekveld

Endelig traff rumpa sofaen, etter en hel dag med forskjellige ting på agendaen. Og her har jeg planer om å sitte resten av kvelden .. Det er ordentlig høstvær ute, da er det så deilig og bare være inne og kose seg! Malene er på jobb enda flinkejenta, mens jeg og Henriette nettopp har spist en ny versjon av panang gai gryten min. I tillegg har jeg bakt knekkebrødene mine igjen, og denne gangen har jeg kjøpt knekkebrødboks til oss også. Så søt! Jeg mener . . Kan det blir mer “knekkebrødete” .. ? Denne fant jeg forresten på Traktøren. Uansett, så tenkte jeg at jeg skulle være hyggelig å dele den nye, ganske enkle oppskriften av panang gai. Du trenger :

  • Kylling
  • Kokosmelk
  • Gulrot
  • Sukkererter
  • Brokkoli
  • Red curry paste (fra Blue Dragon) fåes kjøpt på dagligvare butikker . .
  • Fløte

Kok gulrøttene, mens du hakker brokkoli og sukkererter i biter. Stek kyllingen samtidig. Ha kokosmelken i en gryte, og ha litt fløte i. Begynn og smak til med curry pasten, idag brukte jeg to bokser kokosmelk, litt fløte – og nesten hele glasset med curry. I tillegg har jeg mange suketter i (istedet for sukker) og salt. Smaken skal være veldig søt, med litt salt . . Når du har fått en perfekt saus, har du i kyllingen, gulrøttene og det grønne. La det småkoke i ca 5 minutter før du serverer. Nå blir det avslappingsmodus på oss her! Jeg har forresten oppdatert salgsbloggen pittelitt idag, så om dere vil ta en titt kan dere klikke inn her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg