iHud

Annonse i samarbeid med iHud – få 10% på tjenesten ved å bruke kode LENE ♥


Normalt vis er jeg så heldig at jeg har ganske fin hud, jeg sliter en del med pigment-flekker om sommeren, noe jeg absolutt kan leve med. Når det derimot blir høst og kaldere vær (som jo er en ganske lang periode) så får jeg en slags ubehagelig eksem akkurat rundt nesen. Det er rødt, irritert og til tider vondt, jeg tenker jo at det har med kulden å gjøre. En slags kuldeeksem.. Huden blir tørrere, får ikke nok fukt etc. I alle år har jeg prøvd å diagnosere det selv, og diskutert med frem og tilbake med venner og familie i forhold til hva jeg kan bruke for å få det bort. Og ja – det har til tider forsvunnet i korte perioder, men det kommer alltid(!) tilbake igjen. Skal absolutt ikke klage altså, men er jo fint finne ut hva det kommer av, samt få behandlet det så det ikke kommer like hyppig (eller aldri??) tilbake igjen.

Her har jeg dekket det til med foundation. 

Mens her ser dere hvordan det ser ut uten sminke.
Rødt og irritert. Det blir jo litt plagsomt i lengden. Noen andre her som sliter med samme? Rart at det kun er rundt nesen, men det er kanskje der man er tørrest..

Jeg har dog aldri tatt meg tid til å booke time hos hudlege før, det har rett og slett ikke vært en prioritering fra min side. Vi har alle en travel hverdag, med jobb, trening, alle gjøremål og oppgaver, ha tid til oss selv, venner, familie etc – you know the drill. Da blir det litt ork og skulle bruke tiden til å besøke en hudlege for min del. Derfor er jeg veldig glad for at jeg nå har fått et samarbeid med iHud. En tjeneste hvor man rett og slett får hudlegen “rett hjem” .. Det har jo blitt vanligere å få både legekonsultasjoner og dyrlege-konsultasjoner via nett nå, nettopp fordi det er så mye enklere for de som har en travel hverdag.

Jeg sendte inn informasjon og bilder til iHud og fikk svar på sms samme dag. Det viser seg å være (som mange av dere har nevnt allerede) Perioral Dermatitt. Rådene jeg fikk av legene hos iHud var følgende : Ikke bruke kremer som inneholder kortison. De anbefalte meg også å bruke lette hudpleieprodukter og ikke-okkolsive kremer og solkremer. Toleraine-serien fra La Roche Posay sammen med ikke-okkulerende sminke og evt en periode uten sminke. Og om det ikke har effekt må jeg begynne på en antibiotikakur (tetracyliner) som går over 2-3 måneder og reseptbelagt krem som heter Elidel. Så det var veldig fint å få et så utfyllende og konkret svar, og veldig enkelt for meg å gjøre noe med det nå med én gang. Fungerer ikke førstnevnte, så blir neste steg å teste antibiotikakur og reseptbelagt krem. Krysser fingrene!

Hos iHud, behandles informasjonen din konfidensielt, så om det er noe du synes er flaut eller ubehagelig så er det ingen som trenger å vite hvem du er, ikke en gang legen ♥ Tjenesten koster 295,- og med min kode LENE får dere 10%. Det du må gjøre er å skrive inn på nettsiden hva du vil ha hjelp med, samt sende inn bilde av “promblemområdet”. Du slipper å booke time, vente i kø, dra til hudlege, du kan enkelt få hjelp via nettet. Jeg synes dette er en så fin tjeneste. Etter du har sendt inn bilde, ber legen deg om litt ekstra informasjon slik at de kan hjelpe deg videre.

Kort oppsummert :

Kode Lene gir deg 10 %
Du betaler med vipps etter at du har sendt inn bilder, og svart på noen spørsmål til hudlegen
Deretter vil du få en konfidensiell vurdering av hudlege
Bilder og informasjon slettes etter du har fått svar (derfor kan du føle deg trygg om det er noe du er flau over eller lignende..)

Du kan lese mer om – og få en vurdering av hudlege her ♥

27 kommentarer
    1. Kan se ut som et mildt tilfelle av perioral dermatitt? Men sjekk med hudlege, av erfaring finner de fort ut av sånne ting:)

      1. Ja, jeg tar en konsultasjon med iHud når jeg kommer hjem, så får jeg gått på apoteket med én gang <3 Takk!

    2. Hei,
      Din hud er som å lese om min hud. Kun pigmenter om sommeren ellers eksem rundt nesen om vinteren som kan være helt borte en dag, for deretter å blusse opp! Jeg aner ikke hva det kommer av og jeg sliter ikke med uren hud, kviser eller porer. Huden min er ganske så fin ellers, bortsett fra kun rundt nesen. Om du finner ut av det setter jeg veldig stor pris på om du kan skrive om det.

      1. Jeg skal ta en konsultasjon snart – så kan jeg dele det <3 <3 Veldig rart det der.. Men dette skal vi finne ut av!

      1. Tusen takk snille deg!! <3 Dette skal jeg lese mer om, vil uansett også sjekke med iHud så vet jeg 100% sikkert. Så bra du har funnet ut av det <3 <3

    3. Har slitt med akkurat det samme. En antibiotikakur og å slutte å spise melk og sukker fjernet det, og det har aldri kommet tilbake igjen. Men kjipt å ikke spise det man vil
      MEN, du ser rå ut både med og uten utslett!!

      1. Sukker kan jeg leve med, men melkeprodukter.. IIIk, jeg lever på det.. 😀 Hehe.. Takk for det, så snill du er!! <3

        1. I know!! Fløte og smør er livet:-) men fins heldigvis erstatninger. Ikke like godt men…
          Må bare si det, første gang jeg kommenterer på en blogg- føler meg som en fjortis;-) Men elsker stilen, typen og personen du er! Og flippe leiligheter- DET kan du! 🙂

          1. Det er livet!! <3 Hva hadde livet vært uten det… 😀 Åh, tusen takk Margrete – så snill du er. Setter stor pris på det 🙂 :-*

    4. Jeg hadde også perioral dermatitt
      Begynte med gode bakterier så forsvant det
      Hvis det kommer tebage begynner jeg bare på det igjen så går det vekk

    5. Parfymerte produkter trigger peroral dermatitt. Har vært plaget selv, men når jeg sluttet med parfymerte produkter (etter konsultasjon hos hudlege) forsvant problemet – uten å endre kosthold el. Dersom du reagerer på et produkt – legg merke til når utslettet kommer (det kommer raskt) – kan du ikke bruke det produktet igjen.

    6. Hei søte Lene! Det ser ut som Perioral dermatitt ja, slik som flere av de over skriver. Jeg fikk det av en av en tannkrem jeg hadde kjøpt i faktisk New York, den Crest white. En ingrediens i den som utløste det! Man får somregel forskrevet Tretinoin mot dette av legen, altså A-vitamin. Det skal være å få tak i over-the-counter i USA! Håper du finner utav det, det er ekstremt irriterende det der! Nyyt NY!

    7. Hei, pleier vanligvis ikke kommentere på slikt, men her fant jeg vel ut at jeg måtte hjelpe til litt 🙂 Du har seboreisk eksem. Jeg har det samme. (Har også av og til i hodebunnen) Har helt samme symptomer som deg, og har fått det påvist hos hudlege. Ikke bli forvirret over bilder når du googler det, der vises selvfølgelig bare ekstreme tilfeller. En kortisonkrem vil hjelpe. Med vennlig hilsen Carine

    8. Jeg har akkurat det samme, det blir bedre med sol. Jeg har kronisk seboreisk eksem, mulig du ikke har det samme men verdt å sjekke 🙂

    9. Ser ut som perioral dermatitt ja. For guds skyld ikke bruk kortisonkremer som anbefalt over her. Det vil gjøre utslettet verre. Google «perioral dermatitis» så finner du gode tips!

    10. Hei fine! Jeg har slitt med det samme hver eneste vinter – år etter år! Meeen redningen min (hurra) har vært Agrosan også kalt «den lille hudlegen». En krem på hvit tube med grønn etikett som fås kjøpt på alle helsekost butikker. Smører på et lite lag før jeg legger meg et par kvelder på rad og vips så er det borte Har hjulpet meg veldig hvertfall!

    11. Har du noen anbefalinger til foundation? Sliter selv med perorial dermatitt og vil ikke at det skal bli verre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg