I kofferten tar jeg med meg

Annonse

Åh så mange herlige tips dere kom med i innlegget om Tulum. Det er så BRA for meg, for lurer jeg på noe er det jo bare så spørre dere ♥ Heldig jente jeg altså, det må jeg bare få sagt! Dere er gull!

Cenoter, restauranter, steder å besøke, nei nå begynner Tulum-lista å bli lang, dere! Pakkelisten derimot, den har jeg tenkt ikke skal bli så lang denne gangen.. Jeg pakker alltid så mye at kofferten sprekker, og jeg tuller ikke! Det har skjedd så mange ganger nå. Sist når jeg skulle hjem igjen til Oslo fra Midsund for eksempel … Stakkars pappa måtte lete frem alt mulig av tau og tape under tidspress fordi vi måtte rekke fergen slik jeg rakk flyet, hehehe. Det gikk til slutt. Men. Jeg er håpløs. Så nå må jeg ha ny koffert til turen..

Innholdet i kofferten begynner å bli ganske klart for meg nå. Jeg tenker at jeg pakker en del basic ting, så mixer jeg og matcher det med hverandre og lager to antrekk ut av ett skjørt feks, så pakker jeg ett skjørt mindre – yes. For det meste så har jeg lyst å gå rundt uten sko med sand under beina og en lett og tynn lang maxikjole dagen lang- men jeg må vel kle meg litt mer om jeg skal ut og gjøre ting, hihi.

Welcome to the jungle (?)

Denne strandvesken er bare MWAH! Jeg fant den på Zara her om dagen. Den måtte bli med hjem, og den må bli med til Mehhico.

Disse to kjolene fra Rat & Boa. Lette, tynne, lange, kule. Elsker!

 

Ingen tur til varmere strøk uten : Betakaroten Gold. Den må med! Alltid en kapsel Betakaroten på morgenen, både på feire- og hjemme når jeg vet jeg skal på tur. Og da begynner jeg en god stund før jeg reiser. Sesongen er i gang, og da er jeg alltid flink å ta Betakaroten. Hvorfor? Jo, fordi det hjelper! Jeg har brukt Betakaroten siden 2011 tror jeg.. Man får en dypere brunfarge, blir raskere brun og mindre solbrent. Obs obs! Til dere som er nye abonnement kunder : det vanker -40% rabatt på Betakaroten til dere! Og det tilbudet får dere ved å klikke inn her.  (Rabatten blir kalkulert når du kommer til handlekurven)

 


Dette skjørtet! HALLO. Det skal brukes både som skjørt – OG strandkjole.


Sko! De blir neppe brukt så mye mens jeg er der-men om jeg mot all formodning kjenner at “idag vil jeg pynte meg litt ekstra” .. Ja, så er de i hvertfall med. Eller. Mulig jeg må droppe det ene paret, for fornuftighetens-skyld? Ja? Nei? Hva sier dere? Røde eller svarte med i kofferten?

Jeg mangler en skikkelig fin beach-hatt! En litt ordentlig en, som tåler en støyt. Jeg kjøper alltid på H&M men de er jo flat før jeg har kommet meg ut døren her hjemme … Kremt. Anyone?

Bøker. Siden jeg skal ha SOME-break, så trenger jeg noe godt lesestoff. Og da mener jeg ikke noe sånt tull som jeg har lest før. Sånne pusebøker.. Jeg vil lære noe! Any tips?!

Glød. Ja, det har jeg nok av. Men denne lille nuskete NUX oljen lukter helt amazing og gir shimmer. Fin å smøre over solkremen bare for å … Gjøre det! Hihi ♥

 

Det blir en lang flytur og reise, så jeg reiser i joggis. Så deilig! Nå er det bare 12 dager igjen. Countdown! Deilig å ha litt kontroll en stund før man reiser, så slipper man å løpe rundt som en hodeløs høns dagen før.. You know..

Klem

38 kommentarer
    1. Hot tips til hatt. Kjører du på og kjøper en ekte Panama-hatt så skal de kunne rulles sammen før man har de i kofferten. Er en Stetson-butikk like ved Kontraskjæret som selger slike.

      1. YES. TAKK! Der har vi det. I am going there 🙂 <3 Alltid hatt lyst på Panama hatt, så takk for tipset <3

    2. Boken Sapiens må du sjekke ut, Lene! En bok som handler om menneskets historie som både åpner øynene dine for hvor fascinerende mennesket og samfunnet er OG ikke minst gir deg drøssevis med fun facts! “Jeg er pilegrim” anbefales også på det varmeste om du vil ta fatt på en skikkelig bok. GOD tur!

    3. Hei Lene! Jeg vil anbefale deg å lese “I morgen var jeg alltid en løve” av Arnhild Lauveng. En veldig interessant bok, skrevet av en dame som var innlagt i 10 år med Schizofreni men som senere ble psykolog.

    4. Hei! Så herlig med ferie til varmere strøk. For å bevare formen på hatten, pakk tøy inni hodeplassen (hehe, hva kalles det egentlig?). Da unngår du at hatten blir flat som en pannekake. God tur, din heldiggris:)

      1. Haha, jeg aner ikke! Toppen?? 😀 LOL, hehehe.. Tuuuusen takk! Er jo enda en stund til men jeg gleder meg såååååånn <3

    5. Anbefaler på det sterkeste den nye til Dan Brown, Opprinnelse! Superspennende og veldig interessant, en tankevekker 🙂 God tur Lene! ;*

    6. Hei søta!

      Ah, jeg vet du hat svart på dette før.. Men jeg finner ikke svaret igjen nå (ikke jeg som har spurt før). Det Gucci-beltet ditt.. Det er Leather belt with Double G buckle, sant? Er det 1,5 cm eller 4cm? Skal bestille nå og finner de to str. Synes 1,5 virket litt smalt og 4 litt mye.. Hadde tippet 2,5 – haha 🙂

      Setter stor pris på svar! Endelig bestemt meg for å unne meg det 🙂

      1. Hei! Jeg tror jeg har 4 🙂 Eller det er jeg ganske sikker på <3 Det finnes jo et eeeenda større, men det er kjempestort, så 4 høres fornuftig ut på mitt <3 Unn deg det :-* Stooor klem!

    7. 2017 beste bok; jeg er pilgrim! Den er 800 sider lang, men den beste boken jeg lest! Utrolig lang, men verdt hver eneste side Og god tur!

    8. “I know why the caged bird sing” av Maya Angelou er en klassiker. Century triologien til Ken Follet er også veldig bra – og lærerik ikke minst. “To kill a mocking bird” er også superbra. Dette er de jeg kommer på i farten:))

      God tur, heldiggris:)

      1. Oh herlig! Dette skriver jeg på listen min, så sjekker jeg det ut i bokhandleren 🙂 Stor klem og takk for tipsene!

    9. Kan du lage et innlegg der du viser hvordan du sorterer ting du har på badet? Sminke, hårprodukter osvosv…

      1. Hehe ja kanskje det. Men det er ikke så interessant tror jeg? Jeg har det bare stående i hyller og ellers i toalettveskene mine 😀 Hihi

    10. Vil virkelig anbefale boken ‘Shantaram’ . En helt fantastisk bok som har ALT! Kem vet, kanskje du får lyst til å reise til Mumbai også av å lese denne fortellingen/historien:-) Eg låg på ett hustak i Mumbai og leste denne boken, om en fantastisk livsreise som utspiller seg i nettopp Mumbai, og for meg var dette en fantastisk bok og erfaring 🙂

    11. Jeg pakker alltid hattene mine med t-shirts, et lite håndkle, hva som helst( som du uansett skulle tatt med deg), inni hatten, slik at toppen av hatten ikke kan bli klemt. Så pakker jeg det andre fornuftig rundt det fungerer super bra! God tur!☀️

      1. Jaaa, det er lurt! Problemet mitt er at kofferten alltid er så stappet at uansett hva jeg gjør så blir hatten flat, haha! 😀 Jeg har bært rundt på den noen ganger og ikke hatt den i kofferten men… Det orker jeg ikke 😀 Hihi! Men takk for tips søte deg!

    12. Høres deilig ut, god tur og nyt 🙂 selv reiser jeg til Trysil idag og oppsøker enda mer snø og kulde hi hi …,
      Er skjørtet fra BikBok?

      1. Hehe men det er jo så deilig det og <3 Hadde jeg hatt en hytte å reise til, hadde jeg vært på fjellet hver helg! <3 Skjørtet er Ganni! Klem

    13. Ville bare si dette; om du fortsetter å blogge slik du har gjort de siste ukene så er det ikke lenge før du er på topp. Liker innleggene dine, og du er flink når du først står på, men føler du har så mange opp og ned perioder, slik er vel vanlig i livet, men tenker på bloggen din. Og nå som du skal på ferie og informerer oss på forhånd at du skal logge av symtes jeg er kjempefint for da vet vi liksom at du blir borte og slipper å bli skuffet og vente på innlegg. Syntes det er veldig profesjonelt av deg.

      Håper du bare fortsetter nå og at du ikke «dabber» av.
      God helg når den tid kommer 🙂

      1. Åh, sååå fin melding å få!! Tusen takk <3 Wow, sånne tilbakemeldinger betyr så mye for meg! Glad du ser at jeg har satt inn et ekstra gir!! <3 Jeg skal IKKE dabbe av. Lover 🙂 Stor klem og god helg!

    14. Bare et tips, kjøp deg en Kindle så kan du kjøpe og laste ned så mange bøker du vil, uten at det blir tungt i kofferten. Lesebrettet er fantastisk på fly, solseng i solen kan skriften også leses….
      Ønsker deg en flott tur og ser frem til at du forteller oss om reisen .
      Torill

      1. Tusen takk for tips Toril, Kindle har jeg ikke hatt før. Men er jo supersmart! <3 Gleder meg til å ta dere med på tur vettuuu <3 Det er gøy! God klem!

    15. Hei Lene

      Ikke frekt ment, men fint hvis du kan skrive øverst hva du reklamerer for og ikke bare skrive annonse 🙂
      Vi som leser har krav på å vite hvem du reklamerer for før innlegget evt leses 🙂

      Takk

      1. Hei Elise, vi er ikke pålagt å skrive hvem vi reklamerer for øverst i innlegget, så lenge det kommer frem tydelig i teksten i selve innlegget 🙂 I dette tilfellet er det Betakaroten 🙂

        1. Skjønner. Beklager så mye, Lene.
          Da er det sikkert forbrukerombudet som tar feil 🙂
          Da gjør du det riktig hvis det ikke skal stå for hvem.
          Er bare ryddigere når det står. Ser andre bloggere gjør det også 🙂

    16. Et lite liv / a little life. Utrolig fin, tung, spennende og litt trist bok, gjorde hele ferien min til Thailand komplett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg