Hvite tenner?

Dere skulle bare visst historien om meg og mine tenner… Da jeg var yngre, unnlot jeg å gå til tannlegen på 3 (!!!) år.. FY Lene, ikke bra. Det resulterte i 10 (!) hull… Og en MEGET dyr tannlegeregning… Har hatt mye tannproblemer de siste årene pga jeg slurvet med å gå til tannlegen, og det verste jeg vet, er tannpine – uff og uff.. Men nå er tennene under kontroll, og jeg har absolutt ikke tannlegeskrekk lengre, jippi! Så dere, ikke gå i samme fellen som meg, GÅ TIL TANNLEGEN. Uansett.. Dette innlegget skal ikke handle om mine tidligere hullete tenner, men om tannbleking.. Jeg synes jo det er viktig at tennene mine er hvite, så jeg har vært tilhenger av tannbleking kjøpt fra ebay men det er visst fy, fy og atter fy. Nå har det seg sånn at en veninne av meg jobber på en tannklinikk i Oslo, hun utfører forskjellige typer bleking.. Så nå har hun sendt meg ett prøvekit, som jeg skal teste ut.

Litt fakta om tannbleking… Er tannbleking farlig?Forskning viser at om tannbleking utføres av tannlege/pleier og at pasienten følger deres instuksjoner – ikke medfører noen skader på tenner og tannkjøtt. Bivirkninger?Bleking kan medføre midlertidig følsomhet med ising i tennene i 1-3 dager. ( Dette har jeg opplevd, og det er ikke noe godt.. Men om man venter en ukes tid mellom hver gang, vil isingen bli mindre..)

For en sikker og trygg tannbleking…Skal det ALLTID foretas en undersøkelse av tennene som kontrollerer at man ikke har feks karies, tynn emalje e.l..
Gleder meg til å teste ut !  I tillegg har hun sendt med en myk tannbørste (som visstnok er det beste, den jeg har fra før er knallhard ) Jeg fikk også med tanntråd, og de rosa tabelettene – viser om man har slurvet med pussingen. Etter man har pusset, skal man tygge tabeletter, og om det sitter igjen rosa på visse områder, betyr det at man fortsatt har bakterier på de områdene. Genialt. Les om Maria’s metoder – ved å gå inn HER.
Hun er super søt, og super flink – og svarer gjerne om dere lurer på noe ang dette. Maria har tre forskjellige metoder hun bruker, og jeg skal teste ut blekeskinner hjemme.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg