Hva er lykke for deg?

Hva er lykke for deg? Lykke kan være så mangt, og ofte så er lykke at det “snart er helg” eller at nå er det ikke lenge til den “etterlengtede ferien” .. Eller at man “gleder seg til sommeren” – noen ganger er lykken “kortvarig” – ja, man gleder seg innmari til helgen, men på 2,5 dag er den over. Det er ikke noe galt å glede seg til helg, ferie eller sommer- det gir oss så utrolig mye å ha noe og se frem til, og glede seg- en lykke som venter på en og som gir en mye ♥

Men, akkurat idag er jeg litt mer opptatt av den enkle hverdagslykken, som alltid er der! Den konstante. Hva er den for deg?

Jeg kunne sikkert skrevet en bok om lykke, det skal jeg ikke gjøre men om jeg skal velge de tingene som gir meg mest hverdagslykke må det være disse ;

Trygghet
– å vite at jeg har mennesker i livet mitt som er glad i meg. Det ekte, sårbare og livsviktige.. Det som gjør at jeg aldri føler meg ensom.

Å komme hjem til leiligheten min
– det er også en trygghet, mitt sted, hvor jeg kan skape ganske mange andre små “lykker.” Ja, det er helt fantastisk å reise, oppleve nye ting- men den følelsen av og komme hjem? Den er unik. Og en ganske så “enkel” vei til lykkefølelse

Sofaen min
– jeg forbinder sofaen min med lykke, fordi den byr på så mye kos! Hver gang jeg setter meg i sofaen, koser jeg meg! Enten det er med en kopp kaffe, lett mat og en serie, dyne, godteri, macen på fanget

Barndomshjemmet mitt og øya mi
– følelsen av og komme hjem til familien, i omgivelser som får meg til slappe av- og når jeg titter ut vinduet ser jeg den flotte naturen som vi er så heldig å være omgitt av

Naturen, og alt den har å by på
– en solnedgang, en rosa himmel. En skiløype omgitt av snøkledde trær, frisk luft i lungene.

Mat
– mest fordi om blodsukkeret blir lavt så er jeg alt annet enn lykkelig, hehe neida! (Jo) .. Mat er lykke for meg, først og fremst fordi jeg elsker det. Mat forbinder jeg med det sosiale, kosen og hyggen. Tenk så mange ganger man samles over et måltid, sammen med de man er glad i. Å lage mat sammen hjemme, prøve nye ting, utforske..

Trening
-å bevege kroppen, være aktiv og spise sunt. Føle at man tar vare på kroppen sin, det er jo den eneste kroppen vi har!

Musikk
– livet er ikke det samme uten musikk. Lykken er å ha en spilleliste med favoritter på repeat. Det er helt utrolig hvor mye musikk gjør med humøret ♥

Det sosiale
– å være en del av et samfunn! Og komme seg opp og ut om morgenen, starte dagen, møte mennesker, snakke sammen, le sammen, sparre sammen, være sammen!

Kjærlighet!
– det finnes god kjærlighet, for alle ♥

Lykke i bilder (her kunne jeg også laget en hel bok..)

Hva gjør DEG lykkelig? Jeg håper du har lyst å sende meg ETT bilde av noe som gjør DEG lykkelig som jeg håper jeg får lov å publisere her på bloggen? (Ikke send om du ikke godkjenner at jeg legger det ut) Jeg vil gjerne lage en stor kollasj som beskrives deres lykke, og poste den på bloggen! Send meg det ene bildet som gir det en skikkelig LYKKE følelse til : [email protected] 

Og med det sier jeg GOD HELG!

10 kommentarer
    1. Lykke for meg er ei skål med sjokoldepudding og vaniljesaus, kaffekoppen etter frokosten og middagen, tid til en løpetur, samt varmen fra vedovnen ❤️

      1. Åh herlig, mm og enig med deg. Elsker å sitte foran peisen <3 Er så deilig 🙂 <3 Stor klem og takk for at du deler!

    2. Lykke er så mangt 🙂 Jeg er stor fan av hverdagslykke! Nettopp kjøpt meg den Noir tørrsprayen du skrøt så mye av. Den virker kjempegod. Lykke 🙂 Snart ha meg en god kopp kaffe og lese bok. Lykke 🙂 Lese bloggen din. Lykke 🙂 Ha en flott helg!

      1. Hei Elia, og wow for et nydelig navn!! Elia. Det har jeg aldri hørt før! Så fint! Den Noir tørrsprayen er rett og slett den beste man får tak i. Når jeg er tom får jeg nesten abstinenser 😀 Hehe.. Kaffe er lykke <3 Takk for at du synes bloggen min er det også, betyr så mye! 🙂

    3. Lykke for meg er familien min, at jeg har vært så heldig å finne en fantastisk partner i livet, at jeg har venner jeg kan møte både ofte og sjeldent uten at det går ut over forholdet mellom oss, og at jeg samtidig har evnen til å trives i eget selskap. Lykke er også å kunne legge seg om kvelden uten å måtte sette på vekkeklokka til morgenen etter, ha god tid på trening, ta en varm dusj, dra på hytta og være ute. Men også å ha noe å fylle hverdagen med, en jobb å gå til eller et studie. Variasjonen gjør meg lykkelig!

      1. Så godt sagt, Mona! Ha god tid på trening, det er jeg så enig i! Tid til “meg-tid” 🙂 Ta en varm dusj.. Åh, beste <3 Men ikke og måtte gå ut av den, hehehe.. Superherlige svar. Nyt mandagen! <3

      1. Well said. Og helt enig!! Det er en fantastisk følelse, når man er ajour, og har alt på stell 🙂

    4. Så kjekt at du ikke tar ting som kritikk lenger , du svarer på en helt annen måte enn tidligere ❤️Nydelig vegg

    5. Å ha en meningsfull jobb som gjør at når helga kommer, så kjenner jeg at den er veeeeldig fortjent! Og så setter jeg pris på alenetid av og til (med unger som går på fem fritidsaktiviteter…):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg