How I edit my pictures

Nå skal jeg introdusere dere for min absolutte favoritt app, noensinne ♥ Mark my words ;

VSCO – APPEN ♥

Yes. Denne appen er magisk, og absolutt den appen jeg bruker mest om man ser bort i fra sosiale medier appene mine. Jeg bruker denne til å redigere bildene mine både til instagram og til bloggen. Og her er en aldri så liten veiledning til hvordan man bruker den.

10 tips til redigering i VSCO appen ;

1/ Åpne og trygg deretter + tegnet for finne bildet/bildene du vil redigere.
– Om jeg tar mange bilder som skal redigeres, trykker jeg hjerte på bildene i kamerarullen, slik de legger seg i favoritt-mappen automatisk. Lettere å finne de igjen inne i VSCO appen.

2/ Velg bildet du vil redigere (man kan kun redigere ett om gangen, kommer tilbake til dette i punkt 9)

3/ Trykk på tegn nummer 2 på verktøylinjen (de to strekene som er motsatt av hverandre)

4/ Da kommer du inn i filter menyen. Men trykk én gang til på tegn nummer 2 på verktøylinjen. Da kommer du inn til hvor du kan redigere lys, kontrast etc. (Levi stiller som sovende modell forresten) ♥


5/ Jeg bruker kun lysstyrke, og temperatur når jeg redigerer. Jeg liker å ha kalde bilder så derfor skrur jeg alltid ned temperaturen. Dette må du nesten føle på selv.

6/ Når du er ferdig med de innstillingene du ønsker å gjøre her trykker du på tegn nummer 1 på verktøylinjen, hjulet. Da kommer du inn i filter menyen igjen.

7/ Her velger du filter ut ifra hvilken feeling du vil ha på bildene. Filtrene er begrenset, så om du ønsker litt bedre filter må du gå til innkjøp av det. Mitt favoritt filter som jeg nesten alltid bruker er ; A5. Det gir et klart og kaldt bilde med en fin kontrast. Hender at jeg bruker S2 også, det gjør bildet lyst og klart. Her må man jo også bare føle seg litt frem.

8/ Når du er inne på filteret du ønsker, kan du velge hvor mye av filteret du ønsker å ha, så du kan skru det opp, eller ned. Trykk på √ når du er ferdig å redigere og du vil komme tilbake til hovedmenyen i appen. Som dere ser så endte jeg på +9,4

9/ Om du har flere bilder med samme redigering som det ene du har gjort, kan du markere det bildet, trykke på de 3 prikkene i høyre hjørnet i menyen og klikke “copy edits” – deretter markerer du de bildene du ønsker skal bli like, trykker på de 3 prikkene i høyre hjørnet igjen og klikke “paste edits” OG VOILA!

10/ Så er det bare å markere det/de ferdige redigerte bildene og lagre de i kamerarullen.

Et annet tips er å google de diverse filterene på pinterest, så ser dere litt hvilke følelse dere selv ønsker på bildene deres. I tillegg til tips på hvordan bildene i kollasjen er redigert! Ganske gøy ♥

A5, mitt favoritt filter

Håper dette var nyttige tips ♥ Mine to beste tips til bra bilde : Ta alltid bilde i naturlig lys. Og helst ikke i solen, bildene blir finest i skyggen, eller når det er skyer ute ♥ Man kan også velge å ta alle bildene med lys bakgrunn feks, så blir det renere – men for meg blir det litt for begrenset.

Klem fra vårsolen i Oslo!

15 kommentarer
    1. Hei! Dette har ikke noe med inlegget å gjøre men har du noen tips til hvordan man kan slutte å ha så store forhoninger rundt gutter? Føler eg blir så skuffet eg treffe gutter og man har det kjekt der og da men så plutselig høre man liksom ingenting av de? Liker egentlig å være singel men alltid kjekt å ”drive på” med noen… Og noen tips til å bare nyte livet og gi meir F i gutter og slutte å stresse sånn med det?

      1. Hei! Ja, dette er det jo litt vanskelig å ha noen fasit på <3 Gutter er gutter vettu. Men det viktigste er vel å la de jobbe litt, ikke være for på, for da blir de bortskjemt vet du og da blir det kanskje ikke så interessant til slutt, om du skjønner hva jeg mener? Ellers kan man ikke gjøre så mye enn å være seg selv, rett og slett. Kanskje bryte litt ut om man har typ samme mønster hva gjelder gutter, gå litt etter andre typer kanskje? Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere, men lykke til<3

    2. Hei hei! Du, jeg lurte på en ting. Hvor mye bruker man sånn ca på den Dubai turen dere var på? Nå tenker jeg utenom flyreisen. Mat, strandbesøk, transport, restaurant, clubbing. Dagen kommer da vi har alt klappet og klart, og vil ikke holde igjen på noe liksom, da skal vi kose oss og veldig greit å vite 🙂

      1. Hei! Det går mye penger i Dubai, om man både skal spise ute alle måltider, beachclubs, transport, ut på byen og shoppingen i tillegg. Dubai er svindyrt,eneste som er rimelig er taxi/uber. Men man kan jo velge litt billigere alternativer om man vil spare litt. Spørs jo helt på hvilke beachclubs / restauranter etc du vil gå på da? 🙂

          1. Det vet jeg ikke 🙂 Spørs helt på hva man spiser / drikker etc 🙂 Samt hvilke beachclubs man drar på:-)

    3. Hei! Prøvde å “kjøpe” den A5 filterpakken, siden det stod at den var gratis, så kjøpet gikk i orden, men får ikke filterne inn der hvor jeg redigerer bildene, etter kjøp og restart av appen, er det fremdeles bare de “gamle” filterne som er der. Finnes det en annen plass hvor filteret legger seg?

    4. Hvordan får du samme kvalitet på bildene når du lagrer og legger på bloggen? Bildene mine får kjempe dårlig kvalitet om jeg sender over til Facebook, og lagrer videre på data 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg