Høstkos : Viltgryte

God morgen! Ligger fortsatt under dynen i mørket, og ser på møbler o.l som vi må ha til leiligheten, orker ikke stå opp helt enda. Gard dro på jobb kl 07, og siden har jeg vært våken. (Klokkeslettet på innleggene er forresten feil, klokken er snart 09 nå) Igår malte jeg til ganske sent, før jeg dro hjem og lagde deilig viltgryte til Gard kom hjem fra jobb. Hadde en deilig og avslappet fredagskveld med litt rødvin, sjokolade, Jersey Shore og Senkveld før vi begge sovnet på sofaen, hihi. Deilig og slappe av inne når det var sånn ruskevær som det var igår. Her er min oppskrift til nydelig viltgryte! Det var så godt, også smaker det ekstra godt når det er skikkelig høstvær ute. Anbefales! Du trenger : Viltkjøtt, løk, champignon, kruspersille, enebær, rømme, kremfløte, brunost, salt og pepper, villris og rosenkål. Brun kjøttet i smør, ha på salt og pepper. Stek sopp, løk og kruspersille sammen. Begynn på sausen : Ha i fløten, ca 3 ss rømme, 5-6 skiver brunost, knus 10-15 enebær, smak til med salt og pepper. Når du er fornøyd med sausen, har du i kjøttet, soppen, løken og persillen og lar gryten koke noen minutter. Servér med villris og rosenkål. (Jeg pleier å lage hjemmelaget potetmos, men villris var vel så godt..) Idag skal vi se etter garderobe til gangen, og innmaten til walk-in closet! I tillegg skal jeg endelig gå løs på veggene med kalkmalingen fra Pure & Original. Wuuææ, gleder meg sånn til resultatet. PS: Dag 5 på squatchallengen idag, jeg skal ta mine 70 når jeg kommer meg opp av sengen, med skikkelig cool musikk på ørene. Blir mer giret da – heia heia! GOOOOOOD lørdag ♥  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg