Homemade waffles

Uten navn-29Herremin, nå er det lenge siden denne jenta har laget rykende ferske vafler! Tror det må være et helt år siden jeg mekket smashvafler her på Holmen, husker det godt – men gud så lenge siden. Idag fikk jeg skikkelig lyst på det, og visste jeg hadde en kurv ferske jordbær i kjøleskapet, så da var det bare å sette i gang.

Fant en lavkarbo oppskrift fra Carolinemor, og de vaflene der kan jeg bare love deg, at de ble gode de ♥

Uten navn-27400 gram malte mandler
50 gram smeltet smør
2 ts fiberhusk

4 egg
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
2 dl fløte
1/2 dl melk
Litt kanel
3 ss sukrin (jeg brukte gold)
ca 1/2 – 1 dl vann for å spe ut røra
2 ts vanlijesukker

Mal mandlene i blenderen, smelt smøret og bland sammen. Deretter blander du i resten av ingrediensene. Vannet kan du vente med til slutten, da du må se an litt hvor mye du trenger. Min ble litt tykk, så første vafelplaten falt sammen, hehe. Derfor tok jeg i mer vann for å få den tynnere, og da ble vaflene perfekte! Yes, yes, yes.

Uten navn-28Jeg tok en ekstra stor spiseskje med røre midt i vaffeljernet og lukket igjen, da ble de perfekte av seg selv 😀

Laget også hjemmelaget jordbærsylte til, alt du trenger er en kurv jordbær, mos de i blenderen, ha i litt fiberhusk og smak til med sukrin. Og volia!

Uten navn-30Uten navn-31Kos dere ♥ Håper det smaker!

4 kommentarer
    1. Nam! Dette skal prøves i løpet av uken 🙂 vært pp jakt etter en slik type oppskrift uten hvetemel, da jeg har reagert noe voldsomt på det i det siste :/ ha en super kveld og takk for oppskrift 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg