Homemade rolls and fresh flowers

Uten navn-2Mmm, nam – idag har jeg laget supergode og sunne rundstykker til frokost. Jeg har ikke spist brødmat på lenge nå, magen min er veeeldig fornøyd – og etter jeg spiste disse har det forsatt ikke vært noe mageproblemer, digg! Fikk oppskriften av min kjære Henriette, og tenkte jeg kunne dele den videre med dere ♥

I dag hadde vi deilig kjøttpålegg på, men i neste runde skal jeg lage hjemmelaget jordbærsyltetøy, åh nam!

Uten navn-11 dl sesamfrø
0,5 dl solsikkekjerner
0,5 dl kruskakli
0,3 dl linfrø
2 dl revet ost
4 egg
1 ss fiberhusk
1 ts salt
1 ts bakepulver

Mal sesamfrø og solsikkekjerner i blender, bland i resten av det tørre. Visp sammen eggene å ha de i røra. Form røra til passe store rundtstykker, bruk gjerne en skje med vann – da er det enklere å forme. Jeg fikk 7 rundtstykker av denne røren. Stekes i 15-20 minutter på 180 grader.

Uten navn-3
♥ Smil Lene

8 kommentarer
    1. Hei, dette har ingen sammenheng med dette innlegget. men fant ikke igjen innlegget hvor jeg mener (?) jeg har sett det.. mener å ha sett at du har en egen veske til polaroid kamera ? hvis det stemmer, hvor har du kjøpt det? 🙂 prøver å finne ett til mitt eget, for det blir så stygt når det ligger i veska sammen med alt annet oppi ..

    2. Det så godt ut Lene. Jeg har, etter anbefaling fra legen, begynt på fodmap – diett for å finne ut hva magen reagerer på. Er det noe av det samme du Gjør? Har PT’n din snakket om dette?Husker du skrev du skulle legge om kostholdet for å bli bedre, og er nysgjerrig på om oppskriftene dine også er lav fodmap-vennlige.Kjekt å lese avduka blitt mye bedre, jeg er på god vei selv, men er fortsatt i eliminasjonsfasen. Veldig inspirerende med treningsinnlegg forresten, både her og på insta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg