Homemade jam

God morgen, og fin fridag til alle som har fri ♥ Jeg våknet av at alarmen ringte klokken 07 (idag var det skikkelig hat) men digg når man først kommer seg ut av senga for å lage en god morgenkaffe.. Må få gjort unna litt jobb, før jeg kan kose meg med trening, lunsj med Henriette, Noah og Maria og deretter avreise til Hvaler hvor vi skal være til lørdag. Digg!

Her om dagen bakte jeg sunne rundstykker og laget hjemmelaget jorbærsylte til kvelds, og med te til ble det så godt! Var det beste Gard hadde smakt på lenge sa han, haha.. (Men det sier han hver gang.. Smisker vet dere….) Hehe. Men syltetøyet var ordentlig godt, i tillegg så er det sunt, og gjort på 1-2-3. Virkelig. Trodde aldri det skulle gå så fort.

Uten navn-34Til ett glass trenger du ♥

1 kurv søte jordbær
5 ss sukrinmelis
1 ts fiberhusk

Mos bærene i en blender, ha i sukrinmelis og fiberhusk og rør sammen. Hell syltetøyet over i et rent glass, og sett på lokk. Holdbarheten er 1 uke i kjøleskap. Smaker helt nydelig med nybakte rundstykker eller scones ♥

Kanskje dette er noe som er hyggelig å lage idag, siden det er fridag? Litt sånn hjemmesyssel, og veldig koselig!

Uten navn-35SMIL Lene

7 kommentarer
    1. Hei! Lurer på hvor du har kjøpt det bilde med hvit bakgrunn og med masse sorte “kors” på, hvis jeg ikke husker helt feil? Håper du kan svare, har sååå lyst å kjøpe det til den nye leiligheten min 😀

    2. Du.. På snapchat, hvor du skrev “1th place” da du vant… var det seriøst, eller vet du virkelig ikke at det heter 1st? Måtte le høyt, men alle kan jo gjøre feil 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg