– Homemade iced latte –

Som dere sikkert har fått med dere, har denne frøkena plutselig blitt veldig glad i- og litt smålig hektet på islatte. Endelig liker jeg kaffe jeg og. I små mengder da, aldri mer en en shot i, hehe.. Men babysteps, og snart sitter jeg vel og slurper vanlig kaffe også. Kanskje. Anyway, jeg har jo kjøpt enten Starbucks sin (i butikken) eller på Wayne’s, men det er jo ikke særlig økonomisk. Og mange av dere har spurt etter en islatte-oppskrift. Så her kommer en, og denne … Denne slår alle jeg har smakt hittil, yummy ♥  ♥ Homemade iced latte : ♥ Espresso / evt annen kaffe ♥ Vaniljesirup  ♥ Hel melk ♥ Isbiter 
For en litt sunnere variant kan man jo droppe både vaniljesirup og helmelk, og heller bruke lettmelk. Men jeg personlig må ha den søt, og jeg elsker det lille hintet av vanilje i. Om man vil ha den søt men ikke vil ha ordentlig sukker/sirup i, kan man jo løse opp suketter i den varme kaffien før man putter i melk og isbiter. Ps : Vaniljesirup finner man feks på Meny, der hvor alle kaffesortene o.l står. Jeg har kaffemaskin, så jeg brukte dolce gusto sin espresso. Den er bare 50ml, men perfekt for en som ikke liker så veldig mye kaffesmak. Blandet i ca 3 ts vaniljesirup, og 2,5 dl melk, og til slutt hadde jeg i en 4-5 isbiter. Lot den kjøle seg litt ned før jeg smakte på den, islatte må jo være iskald for at det skal være godt ♥

Så er det bare å nyte. Noe jeg gjør i skrivende stund, sitter i godstolen med lykten min, og latten min. Tar en pust i bakken før jeg tenkte å begynne på middagen før Gard kommer hjem. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg