Homemade bounty

Yes, etter hele 6 uker uten noe som helst godterier og søtt tenkte jeg vi skulle unne oss hjemmelagede bounty’s idag ♥ Det er jo laget av kokosmelk, kokosmasse og relativt sunn sjokolade så det perfekte påskesnopet for oss. Vil gjerne dele oppskriften med dere, for dette er altså SÅ godt, og ikke minst – så lages det på 1-2-3.

Uten navn-24♥ Sunn Bounty
1 boks kokosmelk
150-200 gram kokosmasse
100-200 g 70 % sjokolade (eller mer)
2 ss sukrin

Uten navn-271 // La kokosmelken stå kaldt, og bruk kun det faste kokosfettet fra melken. Varm dette sammen med sukrin i en panne på lav varme.

2 // Bland i kokosmassen. Deretter legger du massen på et firkantet fat eller lignende, bruk en slikkepott til å jevne den ut. Massen kan passe høy slik at du får litt størrelse på bountyen. Sett dette i fryseren til det blir stivt.

3 // I mellomtiden smelter du sjokolade i et vannbad (panne med kokende vann og bolle med sjokolade i over..)

4 // Når kokosmassen har stivnet deler du den i biter før du dypper den i sjokoladen, setter den på et fat med bakepapir og har den i kjøleskapet noen minutter slik den stivner helt. Jeg brukte en pølseklype til å dyppe med slik det ikke skulle bli så grisete.

Uten navn-25Uten navn-22Uten navn-26Og så er det bare å NYTE med god samvittighet. De var veeeldig gode ♥

Uten navn-21Uten navn-20
God frimandag ♥ Vi skrives imorgen!

31 kommentarer
    1. Kan ikke du fortelle litt av resultatene du hatt fått ved å kutte ut snop så lenge? Er veldig,veldig spent! 🙂

    2. Lurer på hvordan buksene fra kolleksjonen din er på størrelsen? Både skinnbuksen og jeansen. Kan jeg spørre hvilken størrelse du har? Må prøve å få kjøpt på nett, så er greit å vite. Fikk kjøpt den hvite buksen fra den forrige kolleksjonen din i xs, men den syns jeg var akkurat litt for trang.

    3. Guri så flink du er med å holde deg for snop! Jeg sprekker alltid i helgene, prøver selv å spise lite karbohydrater men er så gla i det søte. Kjekk oppskrift!! Hvor kjøper du de der kokos produktene fra? 🙂

    4. Disse så kjempegode ut. Skal lages til helga 🙂 Hvor kjøpte du kokosmasse og melk? Er det økologisk? 🙂

    5. Hehe jaaa, de var faktisk ikke noe særlig søte selv med sukrinen i altså 🙂 Men du kan jo lage de uten 🙂 <3 Flink du har vært da!! Helt siden januar! Wow 🙂

    6. Så flink du er, Lene 🙂 veldig inspirerende! Kan du skrive litt om dine resultater av endringene du har gjort? Jeg har nettopp kjøpt meg “ned i vekt på 30 dager” av Helle Bornstein, så gleder meg til å prøve det. Greit å legge inn siste støtet før sommeren 🙂

    7. Hvorfor i alle dager skal jeg slutte å spise smågodt? Det er jo kjempegodt! For all del, folk må gjøre hva de vil, men ikke si at vanlig godteri ikke kan nytes med god samvittigheten.

    8. Hei. Jeg kunne ønske du kunne se litt mer fresh ut på håret sånn at bilde dine kan inspirere litt mer….. Klem

    9. Hei! Så godt ut, så tenkte prøve. Men hva mener du med kun det faste fra kokosmelken? Hvordan skiller jeg det?

    10. Må berre flire av kommentarane over her, herlighet kor folk heng seg opp i ting altså! Du ser fantastisk ut på håret, Lene:D Og bountyane blei kjempegod;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg