Hjemmelaget og sunt proteinbrød

Hei og god høst-tirsdag! Ute skinner solen luften er så deilig og fargene så fine! Godt å gå ute nå ♥ Å bruke tid hjemme på kjøkkenet er noe alle vet jeg elsker, men det er alt for lenge siden jeg har brukt tid på å lage mitt favorittbrød! Proteinbrød ♥

For å lage dette trenger du ;

400 gram cottage cheese,
4 egg, 400 gram havregryn,
2-3 ts bakepulver, salt og gresskarkjerner

Bland egg, og cottage cheese – og ha i bakepulver og salt
Deretter mikser du inn havregryn. Husk at røren skal være fast og litt “seig”
Bruk en stavmikser til dette. Ha i gresskarkjerner til slutt, smør en brødform og strø gresskarkjerner på toppen! Stekes på varmluft, 210 grader i 25 minutter.

Dette brødet er både sunt og latterlig godt med pålegg og grønnsaker, og et perfekt kokt egg til! Hverdagsgleder, sier jeg bare! ♥ Min favoritt er uten tvil bremykt som smelter på brødet, servelat, agurk og paprika!

NYYYYT!

11 kommentarer
    1. Jummy! <3 Nesten gang må du prøve å tilføye raspa gulrøtter! Da blir brødet skikkelig saftig 🙂

    2. Hei Lene!
      Jeg har et lite spørsmål.
      Jeg er nettstudent og stortrives med å legge opp dagene selv, men jeg merker at det er fort gjort å sove lenge, og ta seg dager helt fri, når man kun har seg selv å forholde seg til, og ikke trenger å møte presis på jobb, eller forelsning osv.
      Siden du blogger, som virker som svært mye arbeid forresten, men også en frihet til å legge opp dagene selv, har du noen gode tips å komme med? Altså i forhold å være mest mulig strukturert? 🙂

      1. Hei Charlotte – så hyggelig at du spør meg om det! 🙂 <3 Frihet i arbeidsdagen er fantastisk! Det er absolutt godt og kunne unne seg en halvtime ekstra på øyet eller litt fri til å gjøre noe hyggelig – men jeg, og kun jeg har ansvaret for hvordan mitt firma og mitt brand skal gå rundt, og legger alltid opp dagene og ukene etter det. Gjennomføringsvilje er det aller viktigste – for det er ingen som gjør jobben for oss 😀 Det er jo samme med deg som student, jo mer du gir, jo bedre blir karakterene. Men det handler også om å jobbe smart! Si du unner deg å sove litt ekstra, da vil du jo helt sikkert automatisk stå på ekstra hardt timene etterpå? Jeg mener det handler om balansen – og så lenge an får gjort det man MÅ gjøre, så kan man jo legge dagene sine opp som man vil! Handler nødvendigvis ikke om hvor mye man jobber, men hvor SMART <3 Vet ikke om dette egentlig hjalp, men det er sånn jeg tenker <3 KLEM

    3. Bruker samme oppskrift, bare at jeg lager det som små “lapper” Fryser dem og tar opp ca 30 min før jeg skal spise, litt varme i ovnen og de er som ferske hver dag! 🙂

      1. ÅÅÅ. NAM, det hørtes digg ut! Lapper ja… Hmm <3 Det jeg skal teste neste gang da forstår jeg 🙂

    4. Det er en oppskrift jeg har brukt masse. Om du vil ha en søt bollevariant er det veldig godt å tilsette litt søtning (jeg bruker 2 ss sukringold), kanel og kardemomme 🙂

    5. Hjemmelaget proteinbrød er et av de beste alternativene for morgenmorgen for å øke energi. Hjemmelaget brød inneholder mange vitaminer og sunn ernæring som er nyttig for kroppen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg