Helgen som var

Genseren er fra H&M trend, buksen fra Rag & Bone (finnes hos Boozt.com tror jeg. Er en utgått modell.. )

Beste medisin mot en litt sliten kropp, er uten tvil helgens opplevelse. Vi var en gjeng på 6 stykker som var på hytte i skjærgården i vakre Kragerø. Koste oss i fantastiske omgivelser, vi hadde fint vær, spiste god mat og slappet av. Akkurat det jeg trengte ♥ Og så har vi ledd, utrolig mye! Elsker når samtlige på en og samme tur er i like godt humør, og sprer like mye deilig energi rundt seg. Jeg savner tilbake allerede.

Det er jo noe helt eget ved å kjøre båt i den vakre skjærgården, spise lunsj og middag ute på Tollboden, nyte dagene i solen i godt selskap ved vannet på hytta, bade (kreemt – eventuelt se på at andre bader…) og bare være! Opp tidlig og være i god form, drikke kaffe, og lage frokost. Jeg lagde avocado-sliders til hele gjengen på lørdag, og på søndag lagde jeg en litt annerledes eggerøre. Skjærte opp massevis av tomater og lot de surre i smør en stund, før jeg blandet i egg, ost, salt og pepper. Godt, saftig og perfekt til brød med smør på, mm ♥

På Tollboden må jeg bare få dra frem den fantastiske krabben de hadde til forrett, med smørsaus, mais og poteter – og da var jo jeg helt frelst. Er noe helt eget å nyte krabbe rett ved sjøkanten altså. Jeg setter virkelig pris på sånne helger som det. Mitt største ønske etterhvert, er en hytte hvor jeg kan rømme til når skrotten trenger å hvile.

Både jeg og Gabrielle klarte å glemme spill hjemme i Oslo, så da gjorde vi en “lek” som Henriette og Egil har introdusert meg for. Den må dere prøve! Samtlige lager 3-5 lapper med kjendis-navn, enten det er norske eller utenlandske, kan også være noen i vennegjengen. Legg alle lappene i en bolle og del inn i lag. I runde én skal man kjøre typ alias, hvor man skal prøve å forklare personene på lappene så godt man kan, man har 1 minutt på seg. Og for hvert riktige navn, får man ett poeng, for de man ikke klarer eller legger bort, får man minus. I runde to, skal man mime disse personene (jeg ER så latterlig dårlig på miming, hjelpes meg.. Men gud så komisk det er når man mimer!) Alle lappene skal forresten i bollen igjen, så hele meningen er jo at man skal bli “kjent” med navnene slik det er enklere, så det gjelder å følge med på alle navn hele veien og tenke ut hvordan man ville mimet den og den personen. I runde tre, skal man forklare personene med ett ord! Det er utrolig gøy, og veldig enkelt! Mulig jeg ikke forklarte godt nok her nå – men spør om noe er uklart. En lett løsning man glemmer spill, eller kort ♥

Ha en deilig tirsdag! Nå er det snart 17 mai altså, og jeg gleder meg alltid som et barn! Idag skal jeg stryke bunad og skjorte slik alt det er klart ♥ LOVE

6 kommentarer
    1. Høres herlig ut! Elsker å være på hytta vi har ved sjøen også!

      Det spillet pleier vi også å spille! Men vi skriver ikke nødvendigvis bare personer da, men ting også! Og anbefaler en runde 4 hvor man skal lage 1 lyd

      1. LYD!!! Ha ha jaaa! Det har jeg ikke prøvd før, og så gøy med ting også, yey 🙂 Takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg