Helgen <3

Deler av innlegget er annonse – sponset opphold hos Fyri og sponset klær fra Rossignol


Her utenfor splitter nye Fyri Resort ♥ Genser og ski”dress” fra Rossignol, votter fra Cedrico

Første helgen etter at hverdagen har startet igjen – og den ble tilbragt på deilige Hemsedal. Det er altså noe helt magisk ved å sette seg i bilen en fredags ettermiddag og kjøre mot fjellet. For det første så elsker jeg roadtrips, og for det andre så er jo det å komme opp til fjells bare en så deilig følelse. Å vite at det eneste man skal er å slappe av, sove, stå på ski og spise! Var så heldig og endelig få teste ut det nyeste hotellet Hemsedal har å by på. Fyri! Jeg har fulgt med prosessen på byggingen her og gledet meg så mye til jeg endelig skulle få besøke det, et fresht, lunt og coolt hotell. Man bærer med seg skiene 50 m og tar skiheisen bort til alpinanlegget, så kan man kjøre rett hjem etter man er ferdig i bakken. Trenger hverken bil eller shuttlebus! Det var så MAGI å stå på alpint igjen, ahhh – jeg elsker det. Var ikke superheldig med været denne helgen, men det var likevel fantastisk å få fart på beina i bakken igjen.


Antrekk fra Rossignol (kan kjøpes på butikken deres på Aker Brygge) Litt usikker på om de har skidressen i sort – den kjøpte jeg i fjor..

Noen bilder fra Fyri Resort ♥

Denne helgen har altså gått med til ski, monopol, og biljard. En rolig, avslappende men samt aktiv helg. Godt å komme seg bort fra byens kjas og mas, det er det alltid. Denne uken er det FULL RULLE og stiv kuling var jeg tenkt på å si. Jeg skal nemlig starte innspilling av pod’en min! Jeg har en litt sånn snikende grue-meg følelse. Det er jo mest fordi jeg nå skal begi meg ut på noe jeg aldri har gjort før. Da føles det alltid litt skummelt og “tiltak” å sette i gang. Det er nok også fordi jeg vet at jeg nå skal være mer personlig (og privat) enn jeg noensinne har vært før. Eller, det vil si – det er målet mitt, det er dit jeg skal – og jeg håper så inderlig jeg klarer det! Det er nemlig ikke så enkelt for meg – mest fordi det er så innmari sårbart for en som er vant til å beskytte seg selv med tykke, tykke vegger så ingen skal få slippe til og såre meg. Men – man vokser IKKE i komfortsonen, så dette må jeg bare gjøre. Og man lærer mens man går. Jeg må starte et sted – så får vi se hvor veien bærer. Tenkte å legge ut et innlegg senere i kveld som nettopp omhandler pod’en – jeg har litt spørsmål til dere som jeg håper dere kan svare på ♥

Nå er det back to work og to do lister her – god mandag!

5 kommentarer
    1. Prøver igjen jeg, og håper på svar 😀
      Har bestilt tur til New York, og lurer på om du har litt grunnleggende tips som kanskje ikkke står i guidene dine?

      Hvor bestilte du sykler? Forstår du kan sette de nesten hvor som helst og spasere videre. Men har hørt flere er mislykket med hvor mye som ble trukket av kortet, som ikke var avtalt pris.

      Og så lurer jeg på hvordan du har gjort med tips, på restauranter og taxi. Hvor mye? Ser noen steder at det står opptil 15-20 % av summen, men det høres utrolig mye ut. Hva har du pleid å forholde deg til?

      Blir veldig takknemlig om du vil svare, da du har god erfaring fra byen. Samtidig vil jeg si at jeg gleder meg til pod, kanskje vi kommer nærmere inn på deg enn det vi gjør via blogg. Lykke til, dette klarer du! :*

      1. Hei! Hvilke grunnleggende tips tenker du på, i forhold til? 🙂

        Last ned Citybike appen. Man må bare sette seg inn i prisene, prisen oppgitt er for 30 min, om man ikke leverer tilbake til Citybike-stativ så må man betale for ekstra tid (ganske dyrt) .. Så pass på at du bytter hvert 30 min,

        Jeg lærte meg tips fra de som bor der, venninner av meg – og det er normalt å gi 20% … Ja, det er sinnsykt mye. Men de lever av tipsen, derfor.. Men du må jo føle litt på selv om du føler service og mat faktisk er verdt 20%.. Dette er egentlig litt opp til hver enkelt – men jeg tipset 20% på alt … Taxi, ikke så mye.

        Tusen tusen takk! Jeg sitter og forbereder meg as we speak!! Dette blir spennende <3 Når skal du reise?? Var 20 grader i NYC i går, helt crazy!

        1. Tusen tusen takk for svar, og tips!
          Vi reiser i slutten av juni, gleder meg veldig 😀

          Hva gjør du med internett der nede, der hvor det ikke er wifi? Sånn med tanke på om man trenger kart osv, tenker det er veldig dyrt med mobilnett.

          Hvor mye tipser du sånn ca taxi, om det ikke er 20 %? Har ikke vært i byen siden 2012, og da var dollarkursen mye lavere og ting litt annerledes, hihi!

          Har podcasten din kommet ut? Gleder meg veldig til å høre, du har opplevd så mye og har en utrolig behagelig stemme. Håper kanskje at du synger i blant, du har jo en nyydelig stemme <3

      1. Last ned appen “New York Travel Guide and Map” – selve ikonet til appen er blått og hvitt med frihetsgudinnen på og er gratis å laste ned. Denne appen var en lifesaver når jeg og venninnen min var i NY for et par år tilbake! Den har kart i off-line funksjon, samt sier hvor du er på kartet til enhver tid. I tillegg kan du søke opp attraksjoner, restauranter, osv. – og lagre de i lister inni selve appen. Da legger de seg også som stjernemarkerte punkter på kartet, slik at du ser om du er i nærheten / nærmer deg dit du vil. Den funker altså off-line! Anbefales 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg