Healthy start

Hei fra kontoret ♥ Nå har jeg endelig fått motivasjonen på plass til en sunnere livsstil igjen. Det varierer litt hvor stort fokus jeg vil ha, og når jeg vil gå all in. Men nå jeg først går all in, er det så deilig! Spise sunt, finne en balanse, trene godt og bare være frisk, fresh og trent. Overskuddet man får er jo helt latterlig digg! Nå er jo jeg en glad person fra før, men man blir jo bare helt i ekstase når man får trent kontinuerlig.

Jeg har et normalt forhold til mat, spiser det jeg vil når jeg vil, og koser meg når jeg vil kose meg. En sånn periode har jeg hatt ganske lenge nå, og det synes jeg også er deilig. Er jo en kosejente som er over gjennomsnittet glad i mat og søtsaker! Men som oftest så får jeg litt ekstra fokus frem mot sommeren, men er ikke nazi i det hele tatt. Det handler bare om et litt annet fokus, spise litt sunnere, og ikke fullt like mye “junk” og snop.

Spise sunt, og spise mye, samt trene 3-5 ganger i uken! Det skal ikke mer til før man føler seg litt bedre, både på innsiden og utsiden ♥ Jeg vet dere synes det er inspirerende når jeg deler hva jeg spiser når jeg først går inn for å spise sunt og bra, så her kommer noen tips.

16129738_10158661088085355_852639735_o16442765_10158661088095355_2024494039_o

6 måltider om dagen. Frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, kveldsmat. Her er det mange kombinasjoner man kan gjøre, det viktigste er at man blir god og mett. En kapsel Omega 3 morgen og kveld.

Frokost, lunsj, kvelds består av så mangt : Speltlompe, protein rundstykke eller hjemmelagede knekkebrød med godt pålegg på, kokt egg, omelett, eggerøre, cottage cheese blandet med skyr, blåbær og mandler.. En god salat med grønnsaker, bønner, kjøtt. Mulighetene er mange!

Tips til mellommåltider : Skyr, nøtter, gulrot, sukkererter, banan, eple, pære (gjerne en kombinasjon av skyr + noe annet, eller en frukt kombinert med nøtter feks)

Middag : Alle typer av kjøtt, poteter, pasta, grønnsaker og salater. Taco, hjemmelaget lasagne, pizza med blomkålbunn etc, her er også mulighetene uendelige!

16409123_10158661088090355_1421628563_oYes, dette er noe av maten i kjøleskapet til Lenemor i tiden fremover. Jeg trener jo hos Studio Jobbsprek, og har nå fått meg personlig trener der som jeg skal ha 1 gang i uken, i tillegg til at jeg trener alene de andre øktene. Godt å ha en som veileder litt ift sunn mat, samt kan vise alle teknikker ift alle styrkeøvelsene. Vi har satt opp to mål som jeg skal nå ila 5 uker, så nå er jeg kjempe motivert! Nå vil jeg bli den beste, sterkeste og sunneste versjonen av meg selv. Men jeg skal også kose meg når jeg vil det. Alt handler om den riktige balansen ♥

Slenger med noen motiverende og fine sanger dere kan ha på trening, er så mange fine nå!
Emma Bale – Lost Frequencies
Tiësto – On My Way
Armin Van Buuren – I Need You
Julia Michaels – Issues
Arizona – Oceans Away – Sam Feldts Remix
Arizona – Cross My Mind
Labrinth – Jealous Bakermat Remix
Adil – Take Me With You
Fuse ODG – Azonto
Alok – Hear Me Now
Noah Cyrus – Make Me

♥ Altså, jeg ELSKER alle disse sangene. Hver og én går på repeat hos meg.

Ellers vil jeg takke for alle støttende meldinger og fine ord i går, dere er så gode! Noen av dere spekulerer, og har veldig mange teorier om hva som har skjedd, og ikke skjedd. Ja, jeg er en offentlig person, men det betyr ikke at jeg må dele absolutt alt som skjer i mitt privatliv, og jeg ønsker ikke å dele noe nå. Nå legger vi denne ballen død. Og igjen, takk til dere som har støttet opp og som heier meg videre. Stor klem!

31 kommentarer
    1. Ååh så masse godt, det enkle er ofte det beste – er jo det vi sier, er det ikke? <3 hehe.. Håper det går bra med deg, Lenemor! Tenker på deg 🙂 SUSS

    2. Hva tenker du rundt alkohol? Hva er sunn og ok mengde når man skal prøve å bli en sunnere versjon av seg selv? Hva drikker du ellers? Kaffe, te, brus, sjokomelk, energidrikker osv?

      1. Ja, kaffe drikker jeg, og te! Brus uten sukker, men det gjør jeg alltid uansett, elsker jo sjokomelk men det får bli i helgene <3 Ellers holder jeg meg til tørr hvitvin 🙂 Klem

    3. Du er virkelig en inspirasjon for meg. Ser opp til deg <3 håper alt er bra med deg, heier på deg! Ha en fin uke, Lene <3

    4. Så inspirerende! Jeg har selv satt meg et slikt nyttårsforsett(haha som man alltid gjør..), men nå skal det virkelig gjennomføres! Så setter stor pris på slike innlegg!! Du har vært mitt forbilde siden jeg begynte å lese bloggen din, helt tilbake hvor du jobbet for Bikbok Ålesund <3 Stå på videre! Håper alt er bra med deg!

      1. Tusen takk Julie, så hyggelig 🙂 Og lykke til med nyttårsforsettet! Viktig å ha det også 🙂

    5. Syns du skal holde på det. Spør du meg er det litt frekt at siden leserne dine lurer, ‘må’ du si det.. Som om du skylder de det.. tull! De som leser bloggen din må vel respektere at du ikke vil alt dele tenker jeg 😉 resten er bare nysgjerrig og hva er egentlig vits med det. Noen ting kan man ha for seg selv! Fortsett og gi gass og se fremover.

    6. Du har jo snakket så sinnsykt mye om Jørgen og hvor fantastisk dere hadde det. Det var jo ikke måte på hvor flott og idyllisk det var i starten av januar da dere var på ferie og allerede nå er det slutt ? Det er klart folk lurer på hvorfor ! Du må jo forstå det Lene.

      1. Jeg er enig med Maria! Du og Jørgen var jo nettopp i Thailand, og da skrev du at du var verdens lykkeligste sammen med han .. og nå sier du at vi ikke skal nevne han mer? Jeg er forvirra .. Skjønner ingenting. Og vet ikke hva jeg skal tro?

    7. Altså du må jo skjønne at folk spekulerer? Fra å si at du har funnet drømmemannen og alt det der tullet, hvor alt var perfekt og rosenrødt, til at du har gjort det slutt på noen uker? er jo ikke rart at folk lurer da. Skulle kanskje ikke skrevet om han i hver setning du kunne og eksponert han så mye på bloggen da, hvis han tydligvis ikke var så bra likevel. Virker nå mest som du brukte han for å komme over Gard. Uansett er det jo flott at du har det bra nå! Synes Jørgen virket som en sykt klysete og slesk kar. Du fortjener en som er litt mer jordnær og lik deg selv 🙂

    8. Åh, motiverende innlegg, og kom gjerne med mer matoppskrifter- pizzaen var amazing Amen til deg Lene ang privatlivet ditt! Ikke del det om du ikke vil. Mens jeg ligger her å ikke får sove -og sjekker min favorittblogger, så vil jeg bare gi litt skryt. Innlegget hvor folk spurte hva Gard tenkte om deg og Jørgen hvor du skrev det du skrev, samt det fine samarbeidet deres mellom dere ang Levi blir jeg rørt av. Det virker som om han genuint virkelig vil deg alt godt enten dere er sammen eller ikke. For en mann! Vil bare avslutte med å si at jeg savner Lene og Gard❤️ He’s A keeper, virker som en jordnær fyr som kun vil ditt beste. Tenk dere fikk dere valp – (som virkelig kan være en utfordring i et forhold når valpetiden pågår) og pussa opp leil. sammen! To utfordringer som setter de fleste forhold på prøve. Mulig jeg tar feil, men ta vare på de relasjonene som bygger deg opp og som vil deg vel. Det blir snakka om Oslo-Lene og Minnesund-Lene ect. Lenemor da..❤️du ville aldri vært så fantastisk som du er om ikke du hadde hatt både minnestund og oslolene i deg.( for ikke å snakke om aktive Lene, skravle Lene, rolige, omtenksomme Lene, party Lene, kloke og reflekterte Lene, moteikonet Lene osv) Du har levd, feilet og lært, det er derfor du er den du er og derfor jeg digger deg. Ikke ha fokus på minnesund Lene, ha fokus på DEG. Du skal ikke forandre deg, du skal fortsette å være Lene vi alle er glad i❤️ ps unnskyld om jeg tar feil ang ting jeg ikke har noe med nå, ville bare dele noen varme tanker. håper alt er bra med deg! stor klem❤️

      1. Så bra du likte pizzaen 🙂 Den er super! Tusen takk for det! Haha Minnesunn og Minnestund Lene 😀 😀 Morsomt <3 Klem

    9. Det er virkelig så utrolig mye opp og ned med deg, Lene. Dødsensforelska ene sekundet, slutt andre sekundet, healthy start, supermotivert for å trene, så har du plutselig ikke trent på lenge etc etc. Ikke at det er noe galt med noen av disse områdene, men det er bare så utrolig enten topp eller bunn, på en måte.
      Når det er sagt, så er det jo mange mennesker som er sånn som dette – kanskje du kan skrive litt om det? Det må jo være noe du også føler og kjenner litt på, ikke bare noe jeg som leser innbiller meg..? 🙂

      Dette er ikke ment negativt, men av ren nysgjerrighet. Jeg kan selv kjenne meg igjen i det, spesielt hvordan jeg var i begynnelsen av 20-årene.

    10. Jeg liker ordtaket enten går det bra, eller så går det over <3

      Jeg er enig i kommentarene i de to siste innleggene. Kanskje dumt av oss å si det, men savner Gard!

    11. Ditt selvvalgte yrke består av å gi underholdning til lesere, omtrent som et levende realityshow. Du har selv valgt å være personlig, helt ned til de dypeste kjærlighetsfølelsene. Det å please leserne er inntekten din og jobben din. Blir det ikke da feil å kjefte på dem som er nysgjerrig og følger livet ditt, som videre gir deg inntekt? Spekulasjoner og antagelser rundt bruddet kan du selv velge å ta bort ved å gi det leserne dine vil ha.

    12. Du vil ikke dele alt av ditt privatliv sier du.. MEN du hadde jo ingenting i mot å dele ekstreme mengder med kjærlighetserklæringer og bilder av hvor fantastisk Jørgen og forholdet deres var. Når du er så åpen som du var om forholdet deres så bør du kanskje være litt mer åpen om bruddet også. Enten eller tenker nå jeg, hvis du ikke vil dele alt så trenger du ikke dele alt det fantastisk perfekte heller. Du trenger jo ikke gå i detaljer, men når du deler så mye av kjærlighetslivet deres fortjener kanskje leserne dine en liten forklaring på hva det er som har skjedd her.

    13. Først: at forholdet ble raskt og overraskende slutt betyr vel at det har skjedd noe, og det forstår vel alle? Å spekulere i HVA som har skjedd har ingen lesere noe med.. Tenk dere litt om, jeg tviler på at Lene har lyst til å henge ut ekskjærester på bloggen sin. Det finnes to personer i et forhold. Videre er det SINNSYKT frekt å skrive at Lenes eks var en sleskete kar og lignende. Ikke uttal dere om folk dere ikke kjenner.. Tviler på at Lene synes det er hyggelig å høre heller. Også det med at alt virket rosenrødt.. kanskje det var det? Og Lene er sannsynligvis lei seg pga at det ikke funket, de som ikke skjønner det bør gå en runde med seg selv. Ikke tråkk på folk som ligger nede… skjerp dere

      1. Så einig med H! God sagt. Blir heilt satt ut av kor lite reflektert enkelte er.. Sjøøølvsagt har du rett på privatliv – akkurat slik som alle andre! ❤️

        Ta vare på deg sjølv!

    14. Lene! Plis ikke hold oss på pinebenken når det gjelder taksten på leiligheten din! Det hadde vært gøøøøy å vite. (Bare fordi jeg er sinnsykt nysgjerrig!) Leiligheten din er jo så fin så det er jo litt artig å vite hvor mye en slik leilighet i Oslo koster ..

      1. Hvis du er så nysgjerrig kan du vel bare sjekke hva de kjøpte den for på 1881? Og legge til en prosentandel i verdistigning grunnet oppussing. 3 klikk det så har du funnet det ut. Skjønner jo at Lene ikke gidder å publisere det i et blogginnlegg.

    15. Hei fine Lene!
      Hva slags filter / fotoprogram bruker du, f.eks på disse to bildene? Elsker lyset og den kalde mykheten, om man lan si det sånn. Og tar du bilder som dette med iPhonen eller kamera ? Setter sååå stor pris på om du gidder å svare selvom du sikkert har skrevet om det før!
      Klem fra fast leser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg