Har vi gått lei?

God søndag fra meg og Levi ♥ Vi har tatt oss litt bloggfri de to siste dagene men nå er vi tilbake for fullt! Vi ligger enda i sengen og koser oss, snart skal vi på lang, frisk tur i vårsolen. Så koselig at det er enda en fridag imorgen, håper dere nyter!

Idag vil jeg gjerne skrive om noe som jeg har tenkt på en stund, og etter noen kommentarer i samme gate, tenker jeg det passer bra idag. Det var blant annet en som synes det var trist at jeg det ikke går an å skrive til meg på snapchat, og det skjønner jeg 100%. Beklager for det altså. Jeg har bare hatt behov for en pause. Det er utrolig hyggelig å kommunisere med dere, selvsagt! Men å være tilgjengelig i absolutt alle kanaler kan være en utfordring i blant, og det er ikke alltid man få svart alle, og da synes jeg heller det er bedre å stenge av litt.. Planen er å åpne den opp igjen etterhvert, og i mellomtiden er det jo bare å stille meg spørsmål her inne, selv om jeg skjønner at det ikke er like lett tilgjengelig.

Så til en annen kommentar, som jeg faktisk er enig i, for jeg har følt på det så utrolig lenge selv. Hun skriver at hun har sluttet å følge meg på snapchat fordi hun ble lei innholdet. Og vet du hva? Det forstår jeg! Jeg er i en periode hvor jeg er så lei snapchat selv at jeg snart ikke vet helt om jeg skal slutte å bruke det, eller ikke. Det er ofte veldig vanskelig å se seg selv, og sitt fra utsiden og ofte blir det jo det samme, om igjen og om igjen. Det er jo fordi man viser små klipp av hverdagen, som basically består av de samme rutinene hver dag, med noen unntak selvsagt. Trenden har jo (merkelig som det er) blitt å dokumentere alt man gjør, ikke for alle – men for de fleste av oss. Det har nesten rett og slett blitt en vane, og for meg nå har det faktisk kommet så langt at jeg har blitt oppriktig lei av det selv også. Man blir jo lei av seg selv! Hehe, høres tullete ut, men det er faktisk sant! Man må jo ikke være så aktiv på snapchat heller, det er jo helt valgfritt, men jeg føler ofte at jeg må levere noe uansett, og jeg får dårlig samvittighet om jeg ikke oppdaterer. Noe som forsåvidt er en helt tussete tanke, for det er jo ingen som sitter inne på snapchat og forventer, og venter på oppdateringer, hehe.

Jeg elsker jo å inspirere å tipse dere om små ting i hverdagen, som dere kan dra nytte av – men når man ikke legger ut sånne type snapper blir det jo litt i samme gate hele tiden. Trening, kaffe, hva man spiser, selfies, snapper med filter og så videre. Synes det beste er å tipse dere om musikk, matoppskrifter og fine ting som jeg liker og som gir meg en god følelse, og blir så glad når jeg ser dere har tatt screenshots! Så det er hygge, at man ser at man inspirerer! Men i tillegg til de tingene der, så blir det jo mye av de samme tingene.. “Heihei, her er jeg” type ting. Jeg bruker så mye tid på tid jeg aldri får tilbake, om dere skjønner hva jeg mener? Det verste av alt er jo at det forsvinner etter 24 timer, så da ser jeg det jo aldri igjen med mindre jeg lagrer alt.

Så hører jeg fra andre at de har slettet den og den personen fordi man er lei av de og det de legger ut, og det synes jeg faktisk er litt trist! At det har blitt sånn og gått så langt? Jeg har veldig mange venner og bekjente på min snapchat og prøver å være flink til og se over alt og alle, og har flere grupper sammen med de jeg bryr meg om slik vi kan følge med hverandre i hverdagen når vi ikke er sammen. Så det er kjempekos!

Men.. Jeg stopper bare opp i blant og klør meg i hodet. Verden har blitt så rar! Og jeg står midt oppi det hele selv. Jeg er selvsagt utrolig takknemlig for at jeg har alle mine fine følgere i sosiale medier, men av og til blir man bare litt lei? Skjønner dere hva jeg mener? Jeg har lyst at snapchat skal være en inspirasjons kanal, og ikke et “mas” som folk egentlig ikke bryr seg om. Denne sosiale medier boblen altså, den er rar. Men på mange måter også veldig koselig. Og når alt kommer til alt så bestemmer man jo selv hvor aktiv man vil være og hvem man vil følge og ikke. Jeg undrer meg bare over… Hva blir det neste?

Hva er deres tanker rundt alt dette? Hva inspirerer dere på snapchat for eksempel? Og synes dere det er dumt at jeg har stengt av, eller ok?

Bukse Samsøe Samsøe – Jakke Charlotte Eskildsen – Skinnjakke Bik Bok – Veske Gucci

Det var dagens grubling fra denne kanten, Levi ligger rett ut her som et slakt, så jeg skal få lurt meg med henne ut. Norske artister på ørene, synes både Sandra, Alexandra Joner, og Carina Dahl har vært så flinke med de nye låtene sine, så de må dere høre på – viktig å heie frem hverandre! Sandra Lyng & Morgan Suele – Ta Me Dit. Alexandra Joner – Kilimanjaro. Carina Dahl – You On Me.

HEI så lenge!

38 kommentarer
    1. Steng i vei, du har rett på et privatliv du også. Må være unger som driver og krever svar på alt. Personlig synes jeg at det er en uting at alt skal deles 24/7. Kutta ut snapchat for lenge siden, ble så lei! Liker ikke den nye story-greia på instagram heller, det blir overkill. Et bilde nå og da på insta, og en oppdatering på bloggen en gang i blant, er mer enn nok. Resten er hysteri. Håper heller ting går litt tilbake, enn at utviklinga fortsetter i samme retning. Live your life, sier jeg bare! (Digger bloggen din). Hilsen grinebiter som ikke en gang har fylt 30 😉

    2. Jeg synes det er bra at du stenger av snapchat. Jeg leser ofte kommentarfeltene til bloggerne jeg følger, og jeg føler at altfor mange forventer at dere skal dele alt av dere selv- overalt og hele tiden. Det blir så feil. Selvom dere blogger, så har dere også en rett til privatliv og fritid. Folk må slutte å forvente at dere alltid skal være online. Så ja, steng av når du trenger det og ikke føl på presset om å dele hele tiden. Det du leverer på bloggen er mer enn bra nok, og det holder 🙂

    3. Syns det er helt ok at du har stengt av. Det siste du trenger i ditt hektiske liv er å være tilgjengelig på enda en kanal. Slapp av, nyt livet og fokuser på de tingene i livet som kommer deg selv til gode <3 klem

    4. Har vurdert å slette deg fra snapchat, men har håpet og ventet på at noen kjekke snaps skulle dukke opp igjen! Skjønner veldig godt hva du mener og synes det er bra at du skjønner det selv 🙂
      Du er uansett 100% herlig og utrolig flink!

    5. Det blir for mye og holde styr på ..ikke ALTID man orka legge ut snap ..er vel sånn med alle ..dagene er jo ofte like det går i det samme…jobb .trening og litt Anna kos .. du blogge jo og bruke instagram ..er vel mer en bra nok det ..måte på kor man ska by på seg selv .syns du ska ha snap kun for deg selv jeg. Og di nærmeste rundt deg .
      Ha en strålende dag. Lene .

    6. Jeg har ikke snap chat av den enkle grunn: jeg forstår ikke vitsen! Etter snap kom er vi enda mindre i selve øyeblikket. Fremfor å nyte frokosten skal den danderes flott nok for å kunne snapes videre til en flokk med folk fremfor å heller bruke den verdifulle tiden sammen med noen heller. Fint at du reflekterer over dette , det burde nok enda flere gjort! Ha en fin søndag gode deg

    7. Jeg slettet snapchat for nesten to år siden tror jeg, fordi jeg rett og slett ble lei. lei av meg selv, lei av alle andre. Lei av avhengigheten, lei av å hele tiden gå inn for å sjekke om det var noe nytt.. Og jeg har aldri angret eller savnet det. Det eneste som er “dumt” er at det er “snapchat-press” , folk maser på at jeg skal få det igjen, og “jamrer” seg når de kommer på at jeg ikke har det etter de har spurt om jeg så det de la ut på snapchat..

      Men det jeg vil si er bare at jeg forstår deg godt. Både at du har stengt av, og at du er lei.

      Følg hjertet ditt så går det nok bra 🙂 -man skal ikke måtte bli kritisert over sånne ting, syntes jeg.

      KK

    8. Hei:) jeg også fjernet deg fra Snapchat for en kort stund siden faktisk fordi jeg ble lei av at det gikk i det samme og at det ble litt mye av det samme egentlig. Men liker videoblogger av deg:) det er flere som er flinke til å prate på snap, det er veldig gøy å følge. Ikke nødvendigvis hver dag men når man har noe på hjertet. Hadde du feks gjort det ville jeg nok fulgt deg igjen

    9. Jeg kjenner på akkurat det samme som deg – jeg syns hele boblen er utrolig rar. Snapchat spesielt, og derfor besluttet jeg å slette kontoen min og appen forrige uke. De jeg er glad vil jeg heller ringe og bli fortalt hva har gjort – enn å se en 10 sek snap og være oppdatert på den måten. Og resultatet av slettingen ble som jeg håpte, de venninnee som oppdaget det sendte meg heller en melding og da fikk vi en meningsfylt samtale sammen som ikke slettes etter at den er sett. Jeg stusser også over hvor lurt det er for hodet og følge med på alle andres liv hele tiden – man burde jo heller fokusere på sitt og gjøre det beste ut av det. Jeg føler igrunn sosiale medier kun har blitt promotering av egne ting, og facebook har for eksempel blitt veldig tomt fordi der deler jo ingen noe mer om det ikke er fordi de fikk A på eksamen eller har kjøpt seg ny leilighet. Og det blir veldig rart, og utrolig selektiv deling. Nei, alt er så utrolig kunstig blitt syns jeg – og jeg lurer faktisk på akkurat det samme: hva blir det neste?

    10. God morgen, fine deg 🙂

      Jeg tenker som følger. Du er en slags “kjendis” og du har mange fans. Fans forventer som regel et eller annet hele tiden, men fans er også forståelsesfulle og støttende. Bak den samlede gruppen fans, står en enkel person med sine behov og forventninger, også. Du(ingen) kan mette alle disse behovene. Fansen din følger deg av ulike grunner og jeg tenker at, det er viktig å ta til seg deres meninger, tanker og ytringer de kommer med. Uten fansen ville du nok ikke vært der du er i dag(en påstand). Mange har vært med deg helt fra starten og fram til nå og de føler på en måte at de kjenner deg. Noen vil derfor ta det personlig hvis du plutselig skulle endre deg eller gjøre noe de ikke så komme – de kjenner deg jo og burde blitt informert om dette på forhånd. Dette sagt, du har ikke et ansvar for hvordan en fan skal tolke dine innlegg, du er kun ansvarlig for å være en tydelig budbringer og få frem DINE synspunkter på best mulig ute.

      Jeg personlig følger tre-fire blogger, hvor du er en av dem. To av disse har jeg fulgt med fra starten av og jeg kan være såpass ærlig å si at, jo større de har blitt, jo mer kommersielt og mindre troverdig har innleggene deres også blitt. Det høres kanskje helt feil ut for jeg forstår så inderlig godt at inntektskilden deres er reklame, sponsing o.l når man får muligheten til å leve av å blogge, men til tider kan det oppleves som om det bare handler om det materialistiske, det ytre og mindre av de mer dype og meningsfulle innleggene de skrev i starten. Og det kan være sant det også, for de mer dype og personlige innleggene tar mer tid å skrive enn å ytre en mening om en by, en veske, kaffesort eller sminke. Men, jeg følger dem allikevel, for de har gitt meg et eller annet nyttig opp igjennom årene og jeg er en lojal fan.

      At du har skrudd av kommentarene på snapchat, kan jeg ikke si så mye om, hehe, for jeg er dårlig på å både bruke appen selv og til å se på det jeg får. Jeg synes det til tider er mer mas enn kos og bakgrunnen er kun innholdet i snappen. Er den morsom og har et innhold, yey, men er det nok en selfie av vedkommende med et fint filter, ney, who cares? Det gir meg absolutt ingen ting, hehe.

      Som den bloggeren du er, tror jeg det er veldig viktig at du tar noen pauser innimellom for sosiale medier tar veldig på. Du skal ikke føle at du må være tilgjengelig hele tiden, selv om det er “fremtiden” på mange måter når det kommer til kundeservice, kundepleie o.l(ja, fansen er på en måte kundene dine også). Og tenk litt over hva du selv foretrekker å lese. Svada-innhold over flere dager grunnet manglende motivasjon eller færre innlegg i uken, men hvor leseren blir motivert og man føler skribentens motivasjon og energi i innholdet?

      Jeg kommer til å fortsette å følge deg fordi du med flere av dine innlegg gir meg inspirasjon og optimisme. Det som blir for “glamour” og kostbart hopper jeg over og tar ikke innover meg, for det er så langt fra min egen virkelighet. Men det er mitt valg og jeg har et ansvar ovenfor meg selv hvordan jeg skal la meg påvirke av det jeg leser 🙂

      Jøye meg, dette ble en lang kommentar… Stå på, vær deg selv, skriv og del om det som gleder og betyr noe for deg <3

      Goood og solfylt 1.mai til deg 🙂 <3

    11. Jeg forstår ikke folk som tror at det å ha en blogg = å poste noe hver dag OG flere ganger daglig? De krever det liksom. Med grunnen “vi er jo kundene dine”. Herregud så idiotisk!! Du har jo andre prosjekter enn bloggen også. Som om man trenger å komme med unnskyldninger.

    12. Ikke slutt med snap. Synes det er artig å følge deg. Igjen skjønner du blir lei og de som kanskje sender spørsmål på snap når man har flere 1000 følgere. Det er bare å ha det åpen i perioder som du selv ønsker. Noen lurer på noe kan de jo sende spørsmål her 🙂

    13. Hei! Jeg bare lurer på om du måtte betale toll og om det var mye evt for hundesengen som levi har? Også hvilke str det var i den første hundeselen hennes som valp?

    14. Hei Lene! Hvordan går det med leilighetsjakten? Hvor skal du bo hvis du ikke finner deg en ny leilighet før du må flytte ut?

      1. Det går sakte 😀 Finner ikke det jeg vil ha, men det løser seg:-) Vi får se hvor jeg ender opp i mellomtiden <3<3 KLEM <3

    15. Synes ikke du er kjedelig på snapchat i det hele tatt jeg, du er en av de som er gøy å se på, og du er så flink til å ta bilder av så mange forskjellige ting fra ulike point of views 🙂

    16. Hei Lene!
      Jeg digger å lese bloggen din, og å følge deg på snapchat og instagram! Du er en stor inspirasjonskilde 🙂

      Vet ikke om dette er rette plassen å komme med ønsker, men jeg forsøker her likevel 😀
      – Jeg lurer på om du ikke kan lage et eller flere innlegg om Levi, evt. videoblogg, hvor du forteller/viser litt om hva det innebærer å ha hund / dine og Levi sine rutiner / utstyr en må/burde ha når man har en toller, etc…
      Jeg får selv en tollervalp i sommer, og syns dette hadde vært kjempespennende å lese om! Og det er det sikkert flere som syns også 😀

      Stå på, du er bra!

    17. Jeg forstår at tiden og motivasjonen ikke kan strekke til alle steder, det er jo rimelig umulig! Jeg liker å følge deg på Snap, og synes du er et herlig vesen. Men jeg blir ikke helt ifra meg om du ikke oppdaterer der på noen dager. For min del holder det lenge med bloggen <3 Du er superflink, og jeg er veldig glad for at du driver på med alt du gjør. Heier sånn på deg!! <3

    18. Stäng av den, radera snapchat om du känner så som du gör. Man måste inte vara aktiv på alla sociala medier. Och samma funktioner finns ju på Instagram. Herregud, stäng av snap och andas lite. Lev lite extra de minuterna som alla snap skulle ta av dig istället. Skratta lite längre istället för att “snappa” ett ögonblick.
      Ha en härlig vecka utan snapchat. Känns det bra, radera den. Kram!

    19. jeg savner faktisk oppdateringene dine. Og også om mat, trening osv. Det er jo rene inspirasjonen. Jeg tenker at du bør fortsette som før, og så får heller utvalget av følgerene dine som syntes dette er kjedelig – heller slutte å følge deg. Det skal jo ikke være omvendt da, at de som vil følge deg, må slutte fordi du slutter å oppdatere pga noen ikke vil følge deg.. Skjønner? 🙂
      keep up the good work!

    20. Jeg synes faktisk du snapper for lite jeg også. Som igjen resulterer i att jeg “glemmer” av deg og glemmer å klikke innom bloggen, har tatt meg selv i d flere ganger att OI, jeg har jo ikke vært inne på bloggen på over en uke liksom! Oftere oppdateringer på Snap og vlog, der man får se deg snakke hadde vært tipp topp! Du er rå!! Og et forbilde for utrolig mange inkludert meg selv! Heier på deg fine gode Lene 🙂 <3

      1. Og en ting til, steng av Snap akkurat når du ønsker! Man må absolutt ikke være tilgjengelige 24/7 D kan ikke være bra heller?

      2. Åhneeii <3 Skjønner det kan gå den veien også. Men snapper jo hver dag, prøve å finne en balanse <3 Vlog skal bli, og tusen takk for nydelige ord <3

    21. Jeg er så enig i alt du grubler over her! Det kan fort bli for mye. Jeg har deg riktignok ikke på snapchat, men jeg følger deg på instagram og bloggen som er to kanaler jeg virkelig liker. Men noe jeg har innsett som jeg synes er litt trist, er at desto større instagram har blitt og mer du legger ut der jo mindre behov har jeg for å lese bloggen. Før instagram kom for fullt leste jeg bloggen din hver eneste dag. Jeg klikket meg inn på bloggen for å bli inspirer av alt du fylte den med. Da fikk jeg både lest innleggene dine og sett bildene du la ut. Nå derimot følger jeg deg primært på instagram. Det har blitt slik at jeg kun klikker meg inn på bloggen din dersom du legger ut bilde på instagram av et outfit jeg lurer på hvor er fra eller matbilde hvor jeg går til bloggen for å lese oppskriften f.eks. For meg er det bare slik det er blitt nå som det er flere kanaler, og jeg synes det er synd for jeg mister mye av det bloggen egentlig ville gitt meg. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men poenget er at instagram har tatt over for blogg for meg (når det gjelder alle bloggere) og jeg synes det er synd. For kvaliteten du leverer både på bloggen og instagram har aldri vært bedre! jo… poenget må vel være at det er vanskelig å finne en balanse mellom de ulike sosiale mediene som passer seg både for deg og for følgerene dine.

      1. Det er kanskje ikke noe du ønsker å si noe om. Men har du merket endring i aktivitet på bloggen etter instagram ble stort? … Vet det er flere som tenker det samme som det jeg skrev over her 🙂

    22. Jeg skjønner deg veldig godt. Hvis jeg var deg hadde jeg stengt av hele snap og bare konsentrert meg om de andre kanalene. Tror snap kan suge livsgnisten ut av enhver solstråle any given day når man kommer til et visst punkt.

    23. Hei! Aldri kommentert her, er ikke innom og leser daglig, men en gang i blandt når jeg har tid, føler deg på snap, men skjønner hva folk mener med mye samme. Trykker bare fort gjennom om det er noe kjedelig, så har ikke vært noe problem:) At du stenger den er vel en selvfølge for deg som har så mange følgere! 🙂 Du skal ha tid til selve livet også! Du er så utrolig nydelig, og virker som en flott person! Håper jeg treffer på deg med hunden din i Oslo, da jeg flytter dit i august, for dere virker så herlige! Ha en nydelig helg, og gjør ting som gjør DEG lykkelig<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg