HAIR – TUTORIAL

ANNONSE
Stående… HERLIGE PRODUKTER SOM LUKTER GODT …

Flere av dere har etterlyst en hair – tourial på hvordan jeg lager den wavy hverdags, og party-looken min. Dette er en hårsveis jeg har hatt som favoritt så lenge jeg kan huske. Alfa omega for å få den til er en stor, tykk krølltang og gode produkter som gir volum, struktur og hold. Her kommer steg for steg fra meg, med gode produkter fra Toni&Guy

collage kopi1Steg 1 : Vask håret godt med shampoo og balsam. Produkt : Toni&Guy Cleanse & Nourish

Steg 2 : Mens håret er vått, gi det en god fuktighets-boost ved å smøre inn en leave in conditioner. Denne hjelper også på frizzy hår, og er perfekt til denne årstiden her hvor håret er litt mer frizzy enn vanlig. Produkt : Toni&Guy Prep, leave in conditioner

Steg 3 : Mens håret er vått, ha i litt 3D volumiser fra rot til spiss. Ikke alle ønsker volum, men jeg synes håret ser mye mer kult ut når det er volum i det. Produkt : Toni&Guy Glamour, 3D Volumiser

Steg 4 : Om du ikke har tid til å krølle håret før du fyker avgårde til jobb, skole eller lignende, anbefaler jeg å spraye i saltvannsspray. Gjør dette rett før du tørker håret med føner, jobb litt i håret med fingrene og “klip” litt i det, slik at du får tekstur og bølger. Så er du ready-to-go før du vet ordet av det. Produkt : Toni&Guy Casual, sea salt texturising spray.

Steg 5 : Om du vil krølle håret, hopper du over steg 4, og går rett til føningen.

Steg 6 : Spray i litt heat protect spray før du går løs med krølltangen, dette er viktig for å beskytte håret mot varmen. Produkt : Toni&Guy Prep, heat protection mist.

Steg 7 : Del håret opp i to med en klemme, slik du kommer til i under-håret. Begynn å krøll store fine krøller under, dermed slipper du ned over-håret og gjør det samme. De vil bli ganske “spretten” til å begynne med. Men don’t worry, det løser vi senere. Produkt : En stor krølltang, eller rettetang.

Steg 8 : (Mitt favoritt-tips) Når du har krøllet ferdig, drar du børsten lett gjennom hele håret. De fleste blir stresset av det, og tror krøllene forsvinner. Det gjør de altså ikke, man bare gjør de litt mer sexy, wavy og cool. Etter du har børstet gjennom det, spray litt tørrspray fra rot til spiss. Dette gjør jeg alltid. Det gir hold, tekstur og volum, og i løpet av dagen kan du bare klipe og dytte litt i det, så fresher du opp sveien på én-to-tre. Denne bruker jeg ofte i bunnen for å få mer struktur når jeg har håret stritt også, et produkt jeg bruker hver eneste dag!
Produkt : Toni&Guy Glamour Dry Shampoo

Uten navn-14Steg 9 : Helt til slutt er det alltid greit å bruke litt hårspray for å holde på plass. Jeg er ikke så glad i å bruke “stiv” hårspray i selve krøllene, men her er en firm spray veldig fin å bruke. Ellers bruker jeg en litt sterkere spray (hold) til å spraye på små hårene som er helt håpløse på toppen. ( Noen som kjenner seg igjen?) Produkt : Toni&Guy firm hold hairspray & fleksible hold hairspray

Dette høres kanskje innviklet ut, i og med at det er en del steg. Men, jeg kan love dere at det ikke tar lang tid. Dette er noe jeg gjør veldig ofte, flere ganger i uken.. Når man får dreisen på det, så er det gjort på 15 – 20 minutter etter man kommer ut av dusjen. Det kan man unne seg når man har tid. Dette er forøvrig også en supercool partysveis som fungerer til alt. Om du ikke orker å vaske håret når du skal krølle det til hverdags eller fest, går du rett til steg 6. Start med heatspray, krøll, børst, spray tørrspray og til slutt hårspray. BOOM – ready to go!

LiggendeAlle disse fantastiske produktene (som forresten lukter himmelsk) får dere på -30 % hos alle Vita butikker denne uken og neste ♥ Produktene får dere her. Dette kan være et godt julegavetips også, perfekt med gode forbruksvarer under juletreet? Det synes i hvertfall jeg.

God klem til alle

9 kommentarer
    1. Elsker selv denne wavy looken, sparer på håret mitt i ukedagene, men når helgen kommer svinger jeg ofte håret rundt krøllstaven min også! Men du, du har også hatt et par ganger med denne “wet” looken, kunne du laget en hair-tutorial på denne frisyren også? 😀
      Ha en nydelig helg! <3

      1. Jaa, wavy er så fint ! 🙂 Kan få laget en med wet look og <3 Klemmer til deg og ha en fiiin søndag!

    2. Wiii!! Endelig kom innlegget, superhappy!! Moro når man merker at du tar til deg ønskene våre ❤️ Klem tilbake!!

    3. Tusen takk for supre tips!! <3 Hvilke hårbørste vil du anbefale å børste krøllene med? 🙂
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg