Green curry

Tittei! Vel plassert hjemme i sofaen i Ålesund.. Dagen har gått i ett, med tannlegebesøk, hjemreise, jobb og matlaging. Kjekt og komme hjem igjen, for da får jeg motivasjon til å kokkelere. I Oslo har jeg rett og slett ikke tid føler jeg .. Idag ble det en green curry gryte ♥

  • Dette trenger du :

Kokosmelk, bambusskudd, babymais, brokkoli, kylling, fløte, green curry paste og longbeans. Det meste av dette kjøpte jeg på en asiatisk butikk, de har jo så mye godt. Fres grønnsakene litt i en panne, mens du steker kyllingen (skjæres i strimler..) Til saus bruker du hele kartongen med kokosmelk, boksen med fløte og ca 1 ss green curry. Prøv deg litt frem med den, da den er forferdelig sterk. Når sausen har kokt en stund, blander du i kyllingen og grønnsakene og lar gryten stå å putre i 10-15 minutter. Husk å smake til sausen med sukker og salt. Den skal ha en søt/salt smak. Og så er det bare å servere. Gjerne med ris og hvitløksbrød .. Nydelig! Og jeg må faktisk si at jeg synes denne slår panang gai gryten min som jeg har pleid å lage. Nå skal vi kose oss i sofaen å se film. Kjekt å ha tid til det one in a while også kjenner jeg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg