#GOALS

Man setter seg ofte sånne del mål i løpet av livet, og året. Og disse målene endrer seg jo litt fra en tid til annen. Fremover har jeg en del ting jeg gjerne vil gjøre, bli bedre på, og oppnå, eller opprettholde. Mange av målene jeg har fremover er jo ting som jeg allerede gjør, men synes det er viktig å huske på det likevel, vedlikeholde det, og kanskje gjøre en enda bedre jobb! I tillegg er det godt å ha bestemte mål man skal gjøre ila tiden fremover.


•  MY GOALS  •

• Opprettholde : Fortsette å spise sunt, og være bevisst i hverdagen. Jeg føler meg så mye bedre da, og ikke minst, mer opplagt! Ha rutiner i matveien, få i meg nok mat i løpet av dagen. Jeg har vært ekspert på å glemme å spise når jeg jobber og er opptatt med mitt, og dermed faller blodsukkeret mitt så ekstremt, og det er ikke en hyggelig følelse. (Ikke for Gard i hvertfall, hehehe. Neida. Men er det ikke sånn at det går utover kjæresten når man er sulten da?) Dette har vi snakket om før! Selv om jeg velger å være sunn i hverdagen, er jeg også superflink å unne meg kos i helgene. Dette er alfa omega for at man faktisk skal klare å være sunn, synes jeg. Jeg koser meg med god mat, vin i helgene og snop på søndager! Kose seg er viktig, ellers så faller jo hele livskvaliteten ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA• Opprettholde : Trene 3-5 ganger i uka, være sunn og frisk, og et godt forbilde! Jeg har ingen mål om å gå ned i vekt, selv om jeg spiser sunt. Jeg vil bygge muskler, og bli fit, stram og sterk. Derfor spiser jeg sunt, mye, og får i meg nok proteiner slik kroppen bygger muskler slik jeg så gjerne ønsker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA• Mål : Bli en super hundeeier og forbilde for lille. Vårt mål er at hun skal bli en snill, smart og veloppdratt, kul hund! Hun skal bli sosial, og være aktiv sammen med oss og andre. Vi skal sosialisere henne med andre mennesker, andre hunder og barn, hun skal få være med over alt! Vi vil trene henne opp, slik at hun får den stimulien hun trenger i livet sitt. Vi skal gi henne så mye kjærlighet at hun nesten ikke vet hvor hun skal gjøre av seg. Ord kan faktisk ikke beskrive hvor mye vi gleder oss. En helt ny hverdag venter ♥

• Opprettholde : Være en god datter, søster og et bra familiemedlem for familie, og slekt. Være oppmerksom, vise at jeg bryr meg og er glad i de jeg har i rundt meg. Være flink å sende meldinger, bilder og ringe! Og ikke glemme av noen ♥

• Opprettholde : Være den beste venninnen jeg kan for girlsa/og vennene mine! Stille opp, støtte, snakke, le og ha kvalitetstid med de som betyr alt for meg i verden. Venner altså, hva skulle man gjort uten?

• Opprettholde : Være en god kjæreste for Gard. Være oppmerksom, snill, overraske og vise den omsorg og kjærligheten han fortjener.

Uten-navn-931• Mål : Bli flinkere til å ha orden i tingene mine! Altså, jeg er helt håpløs her. Jeg er en ryddig jente, og må ha det fint rundt meg hele tiden. MEN, som jeg har sagt før. Skuffer, skap, klær, sminke, andre ting… Det er altså ikke mulig å holde det ryddig lengre enn max 2 uker. I den nye leiligheten får jeg større plass, ergo – jeg burde klare å holde det i system og orden.

• Mål : Være mer bevisst på hva jeg kjøper. Ofte får jeg noen rare innfall og handler ting jeg ikke trenger, som aldri blir brukt, eller som blir brukt én gang. Noe jeg synes er tull og vås! Fra nå av skal jeg vite at ALT jeg kjøper kommer til å bli brukt, og at det er noe som jeg kan ha sesong etter sesong. En liten regel jeg pleier å si til meg selv (som tydeligvis ikke har funket hittil…) Lene, når du kjøper noe så SKAL du ha lyst til å ha det på deg med ÈN gang! Blir det hengende i skapet den samme uken uten at jeg bruker det, skal jeg fra nå av levere det tilbake

• Mål : Bli enda lysere i håret fremover mot våren. Vil ha forandring, og er på god vei, men noen ganger til med striping, så er vi der!

Skjermbilde 2016-02-09 kl. 12.11.53• Mål : Spare til langt hår! Yes, ingen mer extensions på denne jenta. Og nå er det lang hår som gjelder. Tar sin tid da, så jeg får kose meg med det korte enn så lenge. Er jo superdigg lengde det også!

• Mål : Strikke ferdig Skappel genseren min. Jeg glemmer av å strikke! Har kommet et lite stykke men, burde ha som mål å strikke litt hver dag.

• Mål : Gi vekk klær, sminke og andre toalettsaker til noen som virkelig trenger det. Boden er full av ting jeg ikke bruker, og det skal ryddes opp i, og gies vekk før vi flytter.

• Mål : Ha litt mer orden og system i kjøkkenskapene. Altså, det er orden, men det er så mye forskjellig? 4 av den koppen, 1 av den koppen, 2 av den. Skjønner? Nå vil jeg ha serier av alt. Begynner å bli voksen vettu, må ha litt mer orden i kopper og kar.

• Mål : Bytte ut bestikket vi har nå med “gullbestikk” – hallo så fint det er. Ikke ekte gull da så klart, men er det noen som vet hvor jeg får tak i dette? Got to love it!

• Mål : Skape et stilrent, kult, lunt, delikat og varm hjem i den nye leiligheten for meg, Gard og lille ♥ (Kaller henne alltid lille som et kosenavn, kanskje vi burde kalle henne Lille? Hehehe…)

• Mål : Synge mer! Jeg elsker musikk, elsker å synge, og nå vil jeg gjøre noe med det! Jeg og Ana skal spille inn- og synge en nydelig versjon av Elastic Heart en av dagene denne uken! Man må begynne et sted ♥


Her kunne jeg holdt på i evigheten. Godt å få det på papiret. Det surrer jo rundt i hodet mitt daglig, og synes det var kjekt og kunne dele det med dere. Er sikker på dere har mange mål og ting dere vil være flinke til å opprettholde også?

Stort SMIL fra meg ♥

31 kommentarer
    1. Så fine målsetninger du har.❤️ Jeg er over gjennomsnittet opptatt av gode relasjoner mht livskvalitet og mentalt overskudd, og blir så glad for at du har dette som egne fokusområder. Sikker på at du gir mengder med kjærlighet og sprer enormt med glede til alle de du har rundt deg. Meeeeen, pene ting kan også generere lykkefølelse, og gullbestikk havner definitivt i den kategorien!⭐️ Bolina har en fin serie fra House Doctor: http://bolina.no/gaffel-gullbelagt.html – tror kanskje du kan finne det billigere på nett, men da kan dere i alle fall se det i real life først. Håper du er i flytsonen, og at uken tar deg akkurat dit du vil!

    2. Jaaa, det gleder jeg meg til!! Elastic heart er seriøst en av mine absolutte favvo sanger. blir aldri lei. Sikkert hørt på den i 2 år haha!! Du er sååå nydelig. Stor klem.

    3. De har gullbestikk sett på ellos! Både i vanlig gull og rosegull farget 🙂 Så det på søstrene grene også, men der må det kjøpes hver for seg, og ellos sine er mye finere!

    4. Gullbestikk er å finne på Søstrene Grene og på Ting vet jeg, sikkert flere steder også! 🙂 Ha en fortsatt fin dag!

    5. Ville bare tipse om at LAGERHAUS (finnes også i Oslo) har gullbestikk til en veldig rimelig penge! Super fint er det og. Jeg har det selv, veldig fornøyd 🙂

    6. Syntes du er et supert forbilde allerede, kjære Lene! 😀 Du sprer så mye glede i hverdagen, takk for det. Min favorittblogger, uten tvil! Og fordi du er det, vil jeg kommer med et teit tips (eller forslag til “mål”) som jeg virkelig ikke håper blir oppfattet negativt av deg. Du har en god del skrivefeil i innleggene dine (særlig orddeling), som jeg skulle ønske du ikke hadde. Egentlig er vel problemet meg, at jeg er så superteit som bryr meg om sånt. Jeg oppfatter deg som en så kul og tøff jente at jeg dristet meg til å “nevne” det for deg. Håper VIRKELIG ikke at du oppfatter dette som negativt, jeg elsker som sagt bloggen din, og kommer til å fortsette å lese den med glede likevel. Tenkte bare det var et tips fra meg, virker jo som du er skikkelig klar for å utfordre deg selv i 2016 (hurra for det!). God klem, og igjen; håper ikke du oppfatter dette som en slem kommentar! Heia deg! 😀 <3

    7. Gud, dette ble jeg nesten litt sliten av å lese. Veldig mye må må må. Du må absolutt ingenting, du er flott som du er 🙂

    8. House Doctor, bloomingville, broste! Monge fine gullbestikk!! Kanskje du skal ta å sende inn eit bidrag til the stream 😉

    9. Elsket dette innlegget! 🙂 Du er så god <3

      Har sett at Ikea har gullbestikk, men aner ikke hvordan kvaliteten er da, hehe 🙂
      Er nok mange andre butikker som har bedre kvalitet, ser noen har nevnt noen litt lenge oppe.

      Ha en fin kveld <3

    10. Hei Lene!
      Bare lurte på en ting helt ut av det blå 🙂 Hvordan er det med alkoholservering i Dubai og hvordan er aldersgrensen?? Det står flere plasser at det bare er alkoholservering på hotellene og barer knyttet til hotellet.
      Likte forresten innlegget ditt super-godt!! Stor klem

    11. De har det bla på Backe i grensen 🙂 det er bare sååå kult med litt annet enn det tradisjonelle stålbestikket..

    12. Du kan få kjøpt 1 pakke med gullbestikk på Strømmen Storsenter for 500kr, ganske billig egentlig:) Butikken heter Lagerhaus.

    13. Hei. Jeg elsker bloggen din Lene! Jeg leser den hver dag. Jeg gleder meg også til å se hvordan den nye leiligheten deres kommer til å se ut. NYDELIGE farger!
      Jeg har startet en blogg hvor jeg for det meste skriver om hvordan det er å være psykisk syk og at det ikke alltid er lett å nå målene sine fordi livet blir på en måte satt litt på vent fordi sykdommen tar så stor plass i livet.

      https://painnsiden.wordpress.com

      Håper noen vil lese den / ta en tur innom

      mvh, Thea

    14. Skjekk mitthjem.as. Vi har messingbestikk fra Broste, som er helt fantastiskt fint og det tåler masse 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg