Gjør det for deg, og kroppen din

Nå skal jeg skravle litt om den evige balansen igjen, hehe. Det er bare så viktig og gjøre litt av alt, men at man til syvende og sist sitter igjen med god samvittighet for det. Både det å være sosial med de man er glad i, være med på festligheter, sove litt lite og spise litt usunt er en del av livet. Samtidig som trening, sunn mat, søvn og pleie er en annen del som også er superviktig! Jeg hadde en aktiv uke forrige uke, både med middager, reising, festing og lite søvn, samtidig som jeg var superflink på trening og sunn mat likevel. Men nå er jeg der at jeg trenger å hente meg litt inn igjen, og lade opp til Slottsfjell på torsdag. Så denne uken er fokuset på husarbeid, avslapping, søvn, masse trening, deilig sunn mat og en skikkelig god rens av kroppen som jeg satte i gang med i går. Og det føles helt MAGISK allerede. Det er som en slags rensediett, som bare gjør en godt – og faktisk noe alle trenger i blant. PT’en min sier hele tiden til meg at jeg MÅ bli flinkere til å drikke vann, og det vet jeg.

Jeg kjøpte meg en superfin sånn kanne med tappekran fra Granit, for å gjøre det hele litt mer motiverende. Så har jeg laget vann med sitron, ingefær, agurk og mynte.

– Start dagen på tom mage med et glass
– Deretter skal du drikke 2 liter vann fordelt utover dagen, i tillegg til å få i deg næringsrik mat

I en så stor kanne, brukte jeg 1 sitron, 1/2 agurk, 1/2 ingefær og 1-2 kvister mynteblad. Lag dette kvelden før og sett det kaldt til dagen etter. Og så er det bare å glede seg til mange dobesøk i løpet av dagen, for dette renser! Og det føles så godt!

Sitron er kjent for sine rensende egenskaper, eliminerer avfall fra kroppen og setter i gang rensing. Ingefær gir blant annet bedre fordøyelse, forbrenner fett og påvirker nervesystemet ditt positivt, i tillegg bekjemper den betennelser og fremmer eliminering av tilbakeholdte væsker. Agurken er en effektiv vanndrivende ingrediens som stimulerer eliminering av væsker lagret i kroppen, i tillegg fremmer den fjerning av avfall fra kroppen.

Så her er det bare å sette i gang, få i deg nok vann i løpet av en dag og rens den – men ikke glem å spise godt og næringsrikt i tillegg ♥

Kjøpte meg S’well flaske i dag også, så tar jeg med meg vannet når jeg er på farten!


Fin dag videre – her pøser det ned, men det synes jeg er litt digg! For da får jeg gjort masse fornuftig ♥

 

5 kommentarer
    1. Du må også prøve å presse en fersk lime i et glass, blande GODT inn ei kvart teskje rosa himalayasalt og tilsette så mye vann du ønsker. Jeg starter hver morgen med dette og det har gjort underverker for hvordan jeg føler meg og ikke minst døgnrytmen min!

    2. Hei.
      Drikker du 2 liter av dette på en dag? Eller starter du dagen med et glass av dette for så å drikke 2 liter rent vann? Ble litt usikker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg