Funfacts – round two

Som dere sikkert husker, slapp jeg Helen og Gard løs her inne for å skrive funfacts om meg, usensurert selvfølgelig – frie tøyler til å skrive hva enn de måtte ønske. Dette fordi jeg synes det ofte er vanskelig å vise personlighet gjennom blogg og tekst, veldig vanskelig. Og for å vise min personlighet, hvorfor ikke bruke kjæreste og venner til å hjelpe meg og vise dere nettopp dette. Og siden dere likte innlegg nummer én så godt, har jeg valgt å kjøre på med en runde til, og denne gangen er det mine elskverdige venninner Henriette og Ana som har fått utfordringen ♥

Henriette

Denne jenta her.. Henriette og jeg har vært veldig nære venninner siden vi møtte hverandre på gulvet på Bik Bok i våre yngre dager, og siden har vi hengt sammen som erteris. Vi har hatt et utrolig sterkt, og balansert vennskap gjennom alle disse 10-11 årene. Og hun er en av mine aller nærmeste. Vi har opplevd kjærlighetsbrudd, nye kjærester har kommet inn i livene våre, vi har hatt utallige lange samtaler, latter og glede. Det har vært ferieturer, vi har bodd sammen, og hun var den som var der for meg når ting var litt tungt i starten når jeg flyttet fra Ålesund til Oslo. Jeg glemmer aldri når jeg satt på gulvet inne på soverommet i den nye leiligheten, med gråten i halsen og prøvde å pakke ut klærne mine. Jeg fortalte henne at jeg ikke følte dette var helt riktig for meg, og at jeg ville snu hjemover igjen. Det var ikke aktuelt  sa hun, og gav meg en regle som fikk meg til å innse at.. Det var jo dette jeg ville. Og takk Henriette for at jeg fortsatt, etter snart 5 år bor her, og trives som aldri før. Det er egentlig din fortjeneste ♥ I tillegg er jeg så takknemlig for at jeg får være fadder, og delta aktivt i livet til lille elskede Noah som kom til verden for 8 måneder siden. Livet hadde ikke vært det samme uten dere (og Egil) i livet mitt / vårt. Og en ting til – Henriette er den vakreste jenta jeg kjenner, naturlig vakker, reflektert, rettferdig, smart og i tillegg en ukomplisert jente som det aldri er noe drama med. Og som alltid – ALLTID stiller opp, støtter meg, og er glad på mine vegne. Kunne aldri vært foruten. Love.

Uten navn-1
Lene <3

1. Jeg kan begynne en veldig god egenskap som iallefall jeg setter pris på. Lene er ALLTID presis. Når jeg skal møte henne kan jeg alltid regne med at hun sitter der som et lys allerede før meg. Og jeg er også alltid presis. Så når jeg skal møte Lene, trenger jeg ikke å tenke på at jeg må sitte der alene å vente i 15-20 min. I like!

2. Lenes største fiende må vær hennes egen samvittighet. Hun har et enormt hjerte, og vil gjerne rekke alt. Hun skulle sikkert i de fleste tilfeller ønske at hun var to personer. Jeg har permisjon, og litt tid å slå ihjel. Hvis jeg spør Lene om hun vil møte meg og Noah og hun ikke kan -da blir hun nesten helt fra seg og prøver å snu alt på hodet for og få det til. Ofte så må jeg bare trekke tilbake invitasjonen å si at jeg ikke vil møte henne, så det ikke går henne på helsa løs 😛 haha

3. Jeg har kjent Lene i ganske mange år nå, og har lenge skjønt at hun er ´a force of nature´! Hun er flink på de aller fleste felt, hun lager helt nydelig mat, helt utrolig flink å synge, ambisiøs, absolutt den mest positive personen jeg kjenner. Hun er også ganske ryddig, men når vi bodde sammen på Tjuvholmen, fikk jeg fort se hvor glansbildet sprakk. I klesskap og skuffer er det et KAOS!! Det blir bare dyttet inn, og om man åpnet døren ramlet stortsett hele innholdet ut.:P Haha. Men hun visste alltid hvor ting var. Så kan trygt si det var system i rotet, på en merkelig måte.

4. Lene blir aldri, som jeg har opplevd, fyllesyk. Which is unfair! Uansett hvor lenge hun er ute er hun tidsinnstillt til å våkne senest kl 8 morningen etter. Full av energi.

5. Lene gjør aldri noe halvveis. Uansett hva det gjelder, så er det ALL IN.

6. Når vi jentene planlegger å finne på noe, ender det som regel med at Lene må ta alle avgjørelser. Det er fantastisk å ha en slik venninne når en selv er veldig ubesluttsom, så jeg skal ikke klage. Jeg er stortsett med på alt av hennes planer og har sjeldent innvendelser. I noen tilfeller kunne hun nok tenke seg å slippe og ordne alt. -men vi venninnene har nok blitt litt bortskjemt/late her. Skjerpings! 😛

7. Jeg må henge meg på det siste punktet til Helen i forrige innlegg: Lene har like mange groviser på lur som en bryggesjauer. Vi ler myyye av dette. Sorri Lene 😛 Faktisk er det ingen jeg ler like mye sammen med som med Lene <3

8. Lene hater majones, rømme og dressinger. Dette er for meg veldig rart, da jeg ikke spiser et måltid uten.

9. Den søte, lille Fiaten til Lene heter faktisk Walter – det står inne i motoren. <3

10. Lene er kongen på multitasking. Hun har aallltid mange jern i ilden og klarer alltid å ha tunga beint i munnen. Hatten av for dette. Med så mye på agaendaen som hun har, er det helt utrolig at hun klarer å holde alle avtaler, og i tillegg være presis (regner med at det ikke bare er når hun skal møte meg hun er presis:P haha). Men døgnet har ikke nok timer og Lene er veldig dårlig på å slakke ned og ta pause når hun er sliten. Jeg bruker ofte å si til henne at hun må huske og puste og tenke på helsa! Så Lene, husk på helsa! Uansett, jeg er veldig gla i deg og utrolig stolt <3 Heldige meg som har deg <3

Ana ♥

Ana, du Ana.. Hvor skal jeg begynne. Ordet latterkule er vel det helt riktige når jeg skal beskrive oss to sammen, sjeldent jeg ler så mye som når jeg er sammen med denne jenta her. Humoren vår sammen – den bare treffer så innmari godt. Vi fant hverandre i 2012, gjennom en felles venninne. Kvelden utartet seg til at vi to nærmest lå på fortauet og nesten ikke fikk puste fordi vi lo sånn, og da hadde vi møttes for kun et par timer siden. Ler bare jeg tenker på det. Så det, DET var venninnekjærleik ved første blikk det. Og siden, har denne jenta beriket meg med både latter, komiske hendelser, gode historier og minner, og ikke minst – sin utrolige intelligens. For denne jenta her, hun er noe utenom det vanlige. Stålkontroll har hun, soon to be a lawyer, tidligere alpinstjerne (oh yes you are.. Ikke mange av mine venninner som fyker ned slalombakkene i 144 km/t – just saying) og så humoristisk som de fleste bare kan drømme om å være. En venninne som jeg føler meg utrolig trygg med, Ana stiller alltid opp, uansett hva det måtte være. Om det er kontraktsrett, trimming av magemuskler, pianoferdigheter, how to – be better on slalom, eller rett og slett bare det å være en utrolig god venninne.

Uten navn-2
Warning : Hun har skrevet på dialekt. Er fra Ørsta, og det sier vel sitt.. NEIDA! Tuller. Men håper dere forstår!

10 fun facts om min kjære venn Lene <3

1. Det første punktet her meina ej på ALLER beste måte, og det e KUN for å beskrive kor du fullføre alle ting til fingerspissane uansett ka det måtte vær, og fordi du alltid vil alt skal vær perfekt :

Hvis Lene invitera til jentekveld/vors og man kanskje blir bedt om å ta med litt fingermat, så tenke ej alltid ”yes! Ditte blir bra, no skal ej lage noke sjukt digg”.  Å ej gjer mitt ytterste og enda som regel opp med å være fornøyd med min matrett. Så kjeme man til Lene som jo seff, som den gode verten ho he, diska opp me noke ”småtteri” sjøl. Dinne småretten som ho bere he slengt på bordet ligna på en delikatesse fra en anna verden, der ingrediensane gjerne består av villaks fra søndre Angola som kun eksistera bak en bestemt stein i et bestemt vatten med tilsvarande tilbehør. Mangla bere litt ekte gullglitter på toppen.

Uten navn-32. Lene og ej e jo veldig gla i musikk og elska å jamme og synge litt sammen. Men det som ikkje kjeme fram på kamera e kor flau Lene egentlig blir av å måtte virkelig synge ut (som en jo må for å treffe dei aller høgaste tonane). Då bryte ho sammen i latter, begynne å fikle med antrekke sitt eller plutselig begynne å snakke om måsen Jan som satt sej på rekkverket på altenen tidligare den dagen. Akkurat som om ej skulle glømme ka vi holdt på med.

3. Ej veit Helen nevnte ditte i sine punkt når ho skreiv men….. berre for å få det opplest og vedtatt, Lene tenke koffert om stort sett ALT. Å ej knekke sammen av latter når ho gir mej tegn/simulera diverse (passa sej ikkje å gjengi) når ingen andre en mej ser, og gjerne i situasjona der en helst ikkje bør. Knowing me så veit ho at ej ikkje klare å holde mej og begynne å le, mens Lene derimot ho klare å holde sej. TAKK for den.

4. Hvis du nokken gong befinne dej i samme rom som Lene, gir ho en paraplydrink og sette på Ben L’Oncle Soul – Seven Nation Army, så begynne ho å danse ”chicachicabombom”-dansen.  Dinne dansen ligna på chacha, berre at den består av en Lene med en drink i kvar hand som gjer sin egen vri av chacha menst ho heila tida sei høgt ”chiachicabombom,chicachicabombom”. Ditta vara så lenge sangen e på.

5. Lene he energi på lik linje med en 4 åring med adhd. Ho kan ha stått opp kl. 06 kvar dag og jobba til seint på kveld alle daga, trent og innimellom der igjen gjort hundre forskjellige småting, samt vaska leiligheten med tannbørste – og likevel når fredagen kjeme: ”Heiaaaa 😀 Ka du gjer på i helga da? Bli med ut i kveld? JAAA. ”.  Med andre ord, ho gir oss andre energi i avgjerande øyeblikk.

6. Hvis effektivitet/multitasking hadde ett navn hadde det vår Lene Orvik. E du på hyttetur med dinne fantastiske dama her, står opp ca samtidig med ho, så he du akkurat klart å klistre opp auene dine og stappe tannbørsten i munnen før du (til din store glede <3) høre: Frokooosten e klar! 😀 Den frokosten består sikkert av egg fra hønene som beita ved siden av vatnet villaksen fra Angola va fra. Referara til punkt 1.

7. Lene e en av dei mest samvittighetsfulle og rettferdige personane ej veit om.  Ho blir langt over gjennomsnittet lei sej kvar gong ho føle at ho ikkje he vore i nok kontakt med vennane sine, familien sin, eller kjærsten sin. Då kan man sjå på ne at det genuint plaga ho lenge. Realiteten ejo selvfølgelig som oftest den at det e ingen andre en ho sjøl som tenke over det, for så flink e ho til å ta vare på alle rundt sej.

8. Lene e SJUKT musikalsk. Ditte veit jo dei fleste av dokke, men når ej sei musikalsk så e det av en anna verden. Ho he blant anna en unik egenskap til å finne andre, tredje og 56. Stemme på en sang. Det e på det nivået at hvis man fortelle om ka man spiste til frokost så e ej sikker på at Lene høre andrestemma til tonefalle ditt i hodet.

9. Det finst ikkje et problem i verden som Lene ikkje teke på strak arm. Kjeme det en bump in the road e Lene ofte den første som kjeme med 34 andre alternativ til å nå målet. He man glømt å handle inn mat til hytta man befinne sej på i ingenmannsland, kan du banne på at Lene klare å lage gourmetmat av saltet, melet og kanelen ho fant i skapet.

10. Til slutt kjeme ej faktisk ikkje unna å sei at Lene e like blid og glad som ho ser ut til. Og ikkje minst snill og god som dagen e lang. Kjeme du til ho med et personlig problem og fortelle ho om det, vil ho alltid reflektere over ditte og vise at ho også he ei seriøs side ved sej som e heilt fantastisk. Med-menneskelig, sympatisk og empatisk. Gjerne svara ho med nøye gjennomtenkte setninga til dine problem som e som tatt ut ifra en Bridget Jones film.  Så på si kan du gjerne sei at ho også fungera som hobbypsykolog. Og ho gjer en forbanna god jobb.

Hehe, sitter her og ler og blir rørt omhverandre, disse to jentene betyr så mye for meg, og det er bare så morro å lese hvordan de ser på meg, og setter pris på meg i livene sine ♥ Fantastisk!!!

Skriv noen funfacts til en god venninne, eller to – og send det til henne – det betyr så utrolig mye!

16 kommentarer
    1. Haha så artig å lese 😀 Jeg må si at det virker som om du har noen kjempegode venner og at du også er en kjempegod venn for de 🙂 Du er heldig som har gode mennesker i livet ditt, men det vet du nok selv også ;D <3

    2. Elsker disse Funfacts innleggene! Utrolig moro å lese hvordan vennene dine ser deg etter å ha fult deg i flere år. Du har virkelig en av de beste bloggene 🙂

    3. Åh, dette innlegget likte jeg godt! Du virker jo som en fantastisk venninne, de er heldige 🙂 Kjør på med runde 3 også!!! Gjerne mer innspill fra Gard sin side, det var så morsomt! God klem

    4. Leste innlegget tidligere idag når jeg kom hjem fra oppdrag, og jeg holdt på å daue av latter når jeg leste Ana sine funfacts. Hahaha! Hu slo jo Gard sine funfacts rett ned i støvlene! xD Fra fine funfacts fra Henriette til hysteriske fra Ana..HAHA 😀 Herlig! Fortsett med disse 😀 Det er knallgøy å lese :)BTW: Henriette og Ana er griselike! Skulle tro de var tvillinger, liksom!

    5. Liker veldig godt funfact innleggene! Man får ett fint innsyn i personligheten din, veldig morro å lese ☺️

    6. Dette var kjempemorsomt Lene 🙂 Så gøy å høre mer om deg! Hva andre sier og synes, ett skikkelig humorinnlegg 🙂 Vil ha flere av de:) Føler jeg kjenner deg bedre. Har fulgt denne bloggen i mange år og elsker den! Blir alltid så glad og positiv å komme innom her. Du virker som en fantastisk person med herlig personlighet Lene 🙂 En skikkelig stå på person som når alle mål. Det er utrolig bra. Gleder meg til å se kolleksjonen din! Ha en fantastisk dag vakre Lene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg