Franske Riviera

Fredag og (snart) helg ♥ Deilig! I dag har vært en spontan fredag. Kjente at jeg trenger en avslapping-tur til solen og et lite avbrekk. Bare sove, jobbe, trene, spise og ligge på en solseng. Lade batteriene litt! Og min kjære bestis Helen sa ja til å bli med! Så da får vi kvalitetstid attpåtil. Så deilig. Blir bare mandag-torsdag, og fra fredag skal jeg ha lille Leviskatt, gleder meg til det allerede ♥ Vi får 3 dager med sol og hver lille solstråle skal nytes, og pulsen skal i hvilemodus! Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg lever et liv som har et tempo av det sjeldne. Men det er sånn jeg er, og jeg har det så bra selv om det går i ett. Det er sånn jeg liker det! Har for mye energi til noe annet, hehe.. Likevel så trenger man å bremse litt også, og da er en bestevenninne og en tur til et fantastisk sjarmerende sted midt i blinken.

Får så feel good følelse bare av å se på bildene fra i fjor sommer. Elsket alt. Er en sånn ro der ♥

La Mala Beach på det øverste bildet, og hotellet vi bodde på i Monaco ♥

Nå har vi bare booket fly til Nice, og leker med tanken på hvor vi skal bo disse dagene. Enten Monaco, St.Tropez, eller Cannes tenker jeg. Bo på et koselig hotell hvor man kan slappe av, og ellers rusle turer å titte på fine steder. Har jo tidligere bodd i Antibes, Juan Les Pins, og Monaco – så burde kanskje prøve St.Tropez eller Cannes denne gangen.

Hva sier dere? Anbefalinger? Ift sted, OG hotell? Vi er åpen for alt.   
Liten turist i Monaco, hihi. Veldig lyst tilbake dit, men kos å prøve andre steder også. Om dere har noen sjarmerende hoteller med herlig personlighet et eller annet sted, please let us know ♥ Nå skal vi bare kose oss og roe helt ned!

Ønsker dere en super helg! Jeg skal flytte inn ordentlig her i leiligheten, blir kos! Kjøpe planter, duftlys og kosete ting!

33 kommentarer
    1. Så herlig!

      Verdens beste Italienske restaurant er Attimi som ligger på Place Massena. I enden av promenaden.

      Ellers så kan dere bo på La Villa Nice. Det er et koselig hotell som ligger rett ved promenaden. Eller HI Hotell som er økologisk men fryktelig dyrt og rommene er noe spesielle. Men vell verd et besøk.

      Og mala Beach er fab! Men ta også toget til Cap Eden Rock. Også fryktelig dyrt men verd hver krone 🙂

      Enjoy!

    2. Hei 🙂 for avslapning og kos ville jeg anbefale dere å sjekke ut Villa France. Ligger midt mellom Nice og Monaco. Er en fantastisk, sjarmerende liten plass rett ved den vakre kysten! Et lite koslig hotell jeg ville anbefale dere å sjekke ut er Hotel Verseilles sur mer i Villa france✨Ligger litt skjermet til, har herlig frokost og bassengområde, og ligger kun en spasertur fra havnekanten i Villafrance som har flere små skjønne resturanter. Eller ligger det også bare et steinkast ifra de andre storbyene langs den franske riveraen.

      Nyt ledigheten Lene og kos dere! Velfortjent så mye som du står på!! Klem

      1. Høres utrolig koselig ut!! Sjekket det ut nå, så fint 🙂 Her er det mange gode tips å velge mellom altså :-* Takk for at du tok deg tid 🙂

    3. Anbefaler Cannes. Da får du både litt uteliv, masse god mat, strand og shopping. Alt i fra luksusbutikkene langs croisetten, til sephora og zara i gatene. Mange gode restauranter å anbefale, blant annet Vesuvio (verdens beste pasta og pizza, alltid mye folk), og ikke minst Bruun om du er glad i sjømat. To ikke så “pyntelige” restauranter, men hvor maten er upåklagelig. Har leilighet i Cannes og dette er mine favoritter gjennom 8 år. Bruun er også Hellstrøm sin favoritt i Cannes 😉 Hotell så kan jeg anbefale Le gray d’albion (?) , samt Beach-cluben deres. Baôli har også veldig bra beach club.!

      1. Oooo <3 Herlige tips Helen 🙂 Tusen takk snille <3 Cannes går opp som en favoritt her nå altsåå :-* Får bestemme oss ila morgendagen <3 Klem

    4. Åh! kjente jeg ble ivrig mtp tips nå… haha. Har vært mye på den franske rivieraen, og elsker det!

      St.Tropez; litt lenger avstand fra Nice, så noe mer tid går med til å komme seg dit og tilbake. Vakre strender, og hvis dere ender opp der MÅ dere ta turen til norske Edna Falao sin resturant! Den ligger ved stranda (husker ikke navnet på stranda, men google it) – selv om hun er norsk er resturanten HELT amazing. De har de beste blåskjellene jeg og forøvrig alle i familien min noensinne har smakt! Ellers er byen mindre, men hyggelig. Små gåter og koselige butikker.

      Cannes; litt mer storby feeling her, samtidig som du får strendene. Her har du mye mer shopping av alle slag, både merkebutikker og “vanlige” butikker som Mango etc. Veldig koselig her <3

      Såå, må jeg bare anbefale noen andre steder.. HVIS dere skulle finne ut av at dere ville reist litt rundt én dag og sjekket ut, har du maange muligheter. Avstandene mellom enkelte steder er heller ikke for lang. VilleFranche er et helt nydelig, nydelig sted som jeg bare må anbefale. Så utrolig hyggelig, koselig, intimt og flott. I nærheten har man også Cap De Ferratt som er utrolig flott (google det). Disse stedene ligger ikke langt mellom Nice og Cannes, hvis dere feks skulle endt opp i Cannes 🙂

      Sånn, da har jeg fått fyrt fra meg litt 😀 Masse god tur!! 🙂

      1. WII <3 Så herlig med disse tipsene! Skal sjekke ut VilleFranche og Cap De Ferratt! Tusen tuuusen takk <3 OOOG blåskjell er favoritten, så godt mulig vi må lure oss en tur dit <3 Klem

    5. Ååå, så deilig! Når du bestiller sånn type tur (3,4,5-dagers) hvor ser du etter fly/hoteller osv?

      1. Hei! Finn.no finner jeg de billigste og beste flytidene 🙂 Hoteller er som regel booking.com 🙂 Klem

    6. Hotell Le Hameau i St Paul!!! St paul er helt fantastisk. Le Cagnard i Haut De Cagnes er også helt nydelig, vakreste utsikten <3 Ellers anbefaler jeg Cannes ovenfor både Nice og Monaco, Cannes er så mye mer sjarmerende. Kos deg og nyt!!

      1. Uuuu, ok skal sjekke dette ut!! <3 Har en følelse på Cannes nå altså, men St.Tropez også egentlig 😀 Står mellom de to tror jeg 🙂 Takk for tips!

      1. Toppen fra Zara, skjørtet fra Designers Remix.. Vet ikke om du får tak i disse tingene nå <3 <3 Klem

    7. Åhhh så utrolig deilig med en solrik tur, her har det vært alt for mye rein i det siste! Vi var i Nice i pinse dagene, helt herlig med sol og varme og beach club pluss litt sightseeing 🙂 Kos dere masse, er meldt godt og varmt der til uka, så det blir toppers for dere 🙂 God tur 🙂 Sol klem til deg ❤️

    8. Sjekk ut Toison D`or som ligger rett utenfor St. Tropez. Fantastiske bungalower rett ved en helt fantastisk strand! Og dra opp til en av de små landsbyene i fjella bak, Cabris eller Gourdon, begge med en helt fantastisk utsikt over rivieraen! Port Grimoud er også verdt å sjekke ut! 🙂

      http://www.riviera-villages.com/Toison-d-Or

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg