Fra Ingenting til … ?

Annonse


Husker dere boksen Ingenting?

For vel en måned siden, skrev jeg et innlegg om sparing. Hvor viktig det er å være litt bevisst på det, og hvor man ved enkle og små grep faktisk kan klare å spare opp en fornuftig sum uten at man egentlig anstrenger seg så veldig. Dette har jeg testet meg selv på nå helt siden 25 januar.

Gjennom DNB-appen SPARE – la jeg inn slik at det ble rundet opp til nærmeste 50 hver eneste gang jeg dro kortet. Summen kan man selv velge, om man ønsker å spare 5 eller 10 kroner hver gang man bruker kortet. Jeg valgte opp til nærmeste 50,- og fra 25 januar til idag 25 februar – har jeg spart opp hele 2354,- ved å gjøre nettopp dette. Jeg har faktisk ikke gjort noe for det, Ingenting! Jeg har rett og slett ikke lagt merke til at jeg har spart en gang da det automatisk trekkes. Dette er helt genialt! Si jeg sparer tilsvarende hver måned i et helt år, det er hele 28248,- !! Tenk så gøy, og tenk hva man får brukt disse pengene til – noe man virkelig trenger eller har ønsket seg lenge. Kanskje en reise, en opplevelse?

Jeg skrev også til dere i det forrige innlegget om SPARE, at jeg også ønsket å bli bevisst på “bomkjøp” – eller spontankjøp av ting jeg absolutt ikke trenger. Hvor mange har ikke kjøpt klær eller sko som aldri har blitt brukt? Som sagt så sa jeg meg skyldig i dette sist gang. Nå tenker meg om to ganger før jeg drar kortet når det kommer til klær, sko, interiør og sånt noe. Her om dagen tuslet jeg litt i butikker – og kom på at jeg trengte (?) et par sandaler til Tulum-turen som snart står for tur. Det ble en tur på Høyer Luxury hvor jeg så på et par Givenchy sandaler som koster i underkant av 2000,- … Superfine, kule, kan brukes til alt. Trengte jeg de? Nei. Kjøpte jeg de? Nei. “Sparte” jeg 2000,- på å kjøpe INGENTING? Ja.

Jenter – det er ikke mye som skal til! Som sagt : Små, enkle og smarte grep i hverdagen, og et fornuftig hode på handletur!

Last ned appen SPARE til Apple her og Google her. Og sett i gang med spare tiltak IDAG ♥ Sett deg opp sparemål for deg selv, enten det er et fast trekk hver gang du drar kortet, en fast sum i måneden.. Dette velger du helt selv.

Og nå er jeg UTROLIG spent på hvem av dere som valgte å bli med meg i denne utfordringen? Jeg har holdt ord og gjort det jeg sa jeg skulle – inkludert å lage en premie til den leseren som har spart MEST! Og da har jeg satt sammen en liten, men utrolig deilig goodiebag til en heldig leser ♥ Den inneholder flere av mine favoritter

– 10 minute glow mask
– Lipglosser i 3 herlige farger
– En melting balm-oil sminkefjerner
– 1 boks Betakaroten Gold
– Tannbleking strips nok til en hel behandling
– Neglelakker

♥ Har noen spart i det hele tatt? Jeg er kjempespent! Legg igjen en kommentar hvor du forteller hvor mye du har spart – og den som har spart mest, får denne tilsendt i posten av meg i løpet av neste uke. Dette gjelder til dere som har spart med DNB sin spare-app. Til de som ikke har spart enda, men som laster ned appen og er ready to go, delta gjerne dere også, så kan jeg sette sammen en liten goodiebag til for å premiere for at dere vil sette i gang. Trekker to vinnere altså! LYKKE TIL ♥

40 kommentarer
    1. Jeg har spart! Hihi, er alltid mye bedre med en gang man får med noen andre på sparingen også:) lurer på om det kommer noen bilder eller video av bursdagsfeiringen du nettopp hadde? 🙂

      1. Så gøy!! Flink! 🙂 Ja, gud! Den har jeg glemt 😀 😀 Jeg har den her, haha! 😀 Jeg skal få redigert den og lagt den ut! Bra du minnet meg på det!

    2. Så gøy! Jeg har spart 8000 kr den siste måneden! Så nå er jeg oppe i 37 000 kr spart! Er så deilig å kunne ha råd til å kjøpe det jeg trenger når jeg flytter for å studere.

      1. Herlighet så flinke dere er! Banker jo meg langt ned i støvlene! 😀 Hehe, men så deilig og ha litt ekstra når man flytter ja ! 🙂 Good work!

    3. Godt gjort, artig med litt ekstra sparing 🙂 Jeg ble veldig motivert av denne utfordringen! Jeg har spart mye mer i januar og februar, enn jeg bruker. Utrolig nok har jeg klart å spare 37 000, men skal sies at 25 av de ble satt inn på BSU. Så føler jeg kan klappe meg på skuldrene nå, men tenk alt det fine jeg kan bruke disse ekstra sparte kronene på… satser på at jeg kan bruke noe av det på reise 🙂
      Ha en fin søndagskveld!

      1. OH WOW, 37K!!! Det er jo helt sykehus! Deilig og kunne bruke på reise ja, absolutt! <3 Stoor klem og keep up the good work ! <3

    4. Så utrolig gøy og morsom måte å spare penger på! Lastet ned appen og veldig klar for å sette i gang ❤️

    5. Jeg har spart i overkant av 1700 som jeg nå har overført videre til bsu veldig smart måte å trekke penger uten at det merkes

    6. Hei!
      Jeg ble inspirert av posten og har klart å spare hele 6015 kr den siste mnd. Dette ved å bruke Spare appen. I tillegg har jeg hatt full shoppestopp og kun handlet mat en gang i uken og planlagt måltider nøye. Og ikke brukt penger på taxi og alkohol.

      1. WOOOOW Martine!! Heia deg! 6015?! Det er jo helt sykt. Der kan du se 🙂 <3 BOOM!! Det er så smart å handle én gang i uken. Lureste man gjør ift mat! <3

    7. Spareappen er utrolig, og jeg har bestemt meg for at 2500 kr hver mnd blir spart her 🙂 Ha en fin kveld Lene, du gjør en fantastisk jobb! ❤️

    8. Jeg har spart 2470kr. Både ved fast trekk hver gang jeg drar kortet, og ved å overføre direkte til sparekonto 🙂

    9. Hei Lene! Elsker bloggen din. Du virker som en utrolig skjønn jente, som inspirerer mange her på bloggen. Du inspirerer ihvertfall meg 🙂 Lurte på om du kunne legge ut flere video blogger? alltids stas når du legger ut nye filmer. kanskje flere om din hverdag, eller der du synger? 🙂

      1. Hei Alise 🙂 Så hyggelig og høre, tusen takk <3 Ja, absolutt – snart kommer det en "Housetour" og en "What I Eat In A Day" 🙂 Synge-vlogs kommer også men jeg klarer aldri bestemme meg hvilken sang 😀 Hehe..

    10. Egentlig syntes jeg denne konkurransen er litt sånn.. Vet ikke.. De som har mulighet til å spare mest er også ofte de som tjener mest.. Tenker jeg.. Eller? Klem

    11. Wow, jeg ble inspirert at hvor flinke alle har vært til å spare. Jeg har lastet ned appen nå, tror ikke jeg klarer like mye da jeg ikke har så mye inntekt, men jeg skal da få spart noe jeg å.

    12. Hei!
      Jeg trekker 5kr hver gang jeg trekker kortet, og disse går direkte til sparekonto 🙂 Ble virkelig motivert til å sette ordentlig i gang – så nå skal det settes inn et større (større enn tidligere) fast beløp inn på sparekonto hver måned 😀

    13. Først må jeg si at jeg virkelig elsker bloggen din!! Digger også måten å spare på og er også veldig glad for dette er noe som blir frontet på en blogg som til daglig er såpass materialistisk. Men syns måten å trekke vinner på er litt “rar”. Den som tjener mest vil jo mest sannsynlig også spare mest? Personlig er jeg student uten jobb for øyeblikket med ca 1500kr til overs når alle regninger og penger til mat er satt over til sine egne kontoer. Dermed vil det å spare 500kr for meg, være en ganske betydelig sum, sammenlignet med noen som er ute i full jobb og sparer 500 kr. Jeg har ikke deltatt i konkurransen, men syns du heller burde trekke blant alle som har deltatt, istedenfor å velge den som har spart mest.

      1. Hei Ingerid! Du har HELT rett!! Helt rett. Og nå får jeg litt dårlig samvittighet for et hele. Jeg tenkte helt feil, og selvsagt burde alle få en fair sjangse til å vinne uansett hvor mye du har spart. Det eneste som er dumt her nå er at jeg har frontet det som en konkurranse hvor de som sparer mest vinner- så da blir det jo også urettferdig for de som har gått inn for å spare mest, om du skjønner! Jeg skal finne på en lur løsning! <3 Så det blir rettferdig for alle 🙂 Stoooor klem til deg! <3

    14. Hei <3 Jeg har laget en slik spareløsning i min bank etter jeg leste forrige innlegget ditt. Jeg har ikke lastet med den DNB appen da jeg bare er kunde hos en lokal banl hvor jeg kommer i fra… Men håper det er mulighet for å vær med for det? O:) Jeg tror ikke DNB appen funker for meg siden jeg ikke er kunde der… men etter tips om slike spareløsninger fra deg på forrige innlegg så gjorde jeg dette i min bank, bare at da hver gang jeg trekker kortet blir et visst beløp rundet opp til nærmeste 50 lapp (trooor jeg) og satt direkte inn på min BSU konto! Har nå spart 3125kr der Veldig fin måte å spare på, og skikkelig gøy når man ser pengene rulle inn på sparekontoen, hehe

      1. Hei Elina! Så flink!! <3 Gøy å spare 🙂 Alle skulle egentlig kunne laste ned appen, men jeg har skjønt at det ikke går likevel og at man må ha Dnb som bank <3

        Men ja, det er gøy å se pengene rulle inn på konto <3 Hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg