For the little one

God søndag ♥ Håper helgen deres har vært fin? Har sett så mange som har vært på fjellet i helgen og hatt nydelig vintervær, magisk, ble en smule misunnelig! Helgen min har vært superfin, i går hadde jeg jentene over på middag, vin og spillkveld, så hyggelig. Nå kom Gard hjem fra Beitostølen og jeg skal mekke oss noe middag før jeg skal benke meg foran macen å ha Game Of Thrones marathon!

I løpet av helgen har jeg fått bestilt litt utstyr til lille voffegullet! Er så gøy, kommer til å dille sånn med lille jenta mi, hun skal få det så godt! La ut hunde-sengen jeg bestilte på snap her om dagen, og veldig mange har spurt hvor den er fra, så derfor tenkte jeg å lage et lite innlegg ♥

hundekurv-cloud7-sleepy-deluxe-teddy4hundekurv-cloud7-sleepy-deluxe-teddyhundekurv-cloud7-sleepy-deluxe-teddy2Jeg falt så innmari for denne, var den ikke fin? Kjøpte den i 80 cm, mellom størrelse.. Den kan hun ha til hun sliter den ut ( evt tygger den i stykker, hehe.. Neida ) Bestilte den herfra.

I tillegg har jeg handlet inn litt småting. Har fortsatt en del igjen, som leker, børste, saks og fil, hunde-shampoo etc. Dette er så gøy, koser meg sånn med bestilling av utstyr til henne, et tegn på at det nærmer seg! Fikk nye bilder i går og nå har valpene virkelig begynt og blitt store. 4 uker imorgen!

Til alle dere hundeeiere der ute, kom gjerne med smarte tips og triks til ting jeg burde kjøpe inn. Vet at Kong er veldig bra for de, så det må jeg anskaffe. Det er jo vår første gang som hundeeiere så her må man bare prøve seg litt frem ♥

Uten navn-2
Dog Maze, hundeskåler, matte til å ha under, potesokker, seler, og bånd er bestilt inn! De røde potesokkene er fra XXL, skinnbånd og kobbel fra Petshopgirls, matskålene er bestilt fra Designforpets.

Gleder meg til tips fra dere ♥

36 kommentarer
    1. Regndekken er supert. Slipper klissvåt hund (som også lukter:)) og sparer gulvet for masse skitt. Fleecedekken til å ha på hunden i bilen på kalde dager. Vanlig dekken til turer på fjellet, og kalde dager i byen. Sjekk ut hurtta.

    2. Kjempefin hundeseng 🙂 Mine tips:
      – Bilbur eller bilbelte
      – Du kan fint bruke babyshampoo i stedet for hundeshampoo
      – Refleksvest
      – Div. hjernetrimspill 😉 Kong fungerer også supert til dette.
      – Klotang
      – Masse tyggeleker
      – Vannskål hvis dere skal på fly eller biltur
      – Masse godbiter 😀

    3. De potesokkene faller ofte lett av, det er min erfaring. Det finnes noen på dyrebutikken som er i gummi, ser ut som ballonger nesten. De likte min hund aller best på vinteren. Kommer i pakke med 6 eller 8 sokker, og om du lar de tørke mellom hver gang så kan de brukes flere ganger 🙂 lykke til med valpetiden!

    4. Gleder meg så på dine vegne 😀 Jeg har to schæfere selv, og de er bare helt herlige!
      Jeg har noen tips, som egentlig er helt logisk, men som mange glemmer det litt bort fordi de er søte og små som valper, hehe!

      De tisser MYE som valper og kommer helt sikkert å tisse inne en del i begynnelsen hvis dere ikke går ut ofte med henne. En feil jeg gjorde var at hver gang den siste valpen tisset inne så gikk jeg ut med han. Da kommer hun til å lære at hvis hun gjør det inne så får hun komme ut, og da kan hun fort begynne å gjøre det på kommando. De er noen små luringer :p

      Jeg vet også at mange ikke vil bruke bur til hundene sine fordi de syns det er “slemt”, men å ha et bur til valpen er egentlig veldig fint. I begynnelsen vil de ikke være der fordi de ikke er vant til det, og de første nettene kan det hende den sitter å hyler litt, men hvis de får noe godt med seg inn i buret lærer de fort at det er et hyggelig sted å være og at det er “valpen sitt trygge sted” og etterhvert kommer den til å gå dit frivillig for å hvile f.eks. Derfor er også veldig viktig å aldri bruke buret som en straff.
      Buret er flott å bruke om natten (hvis du ikke vil ha hunden i sengen, hehe) og når man er borte, med trygge tygge leker inni så den ikke tygger på ting den ikke skal 🙂

      Hvis du skal bruke bur til henne om nettene f.eks. så er veldig viktig å IKKE ta henne ut hvis hun begynner å hyle. Vet det er hjerteskjærende å høre på, men det går over etter noen dager 🙂

      Dette ble en lang en, men håper det hjelper deg 🙂 Og masse lykke til med valpen, nyt tiden for de vokser så altfor fort, hehe <3

    5. Bur – og myke pledd til å ha inni. Vår hund er 2 og 1/2 år nå, og det første vi lærte han var at buret var der han skulle være på natt og når vi var borte. Lureste vi har gjort, for han klarer å slå seg til ro i bur uansett hvor han er, både hjemme og på besøk fordi han vet at der er det trygt og godt. Når det gjelder annet utstyr, så trenger man i grunn ikke mye. Vi har investert i ordentlige seler og belte slik at han kan dra oss når vi går på ski, han bruker halsband til vanlig. Ellers er det, etter min mening det hunden trenger mest er aktivitet, omsorg og dressur 🙂 lykke til med liten valp, mye jobb men absolutt verdt det! 🙂

    6. Så spennende med valp 🙂 Jeg har selv vokst opp med hund, og det er sååå koselig! Et tips til når dere får den lille er å gjøre henne stueren fra første øyeblikk. Dere må nok belage dere på ganske så mange turer ut den første tiden. Dag og natt! Vi gikk ut med vår valp etter aktiv lev, rett etter mat/drikke, etter en liten lur og med jevne mellomrom ellers. Gjør valpen fra seg mens dere er ute, gi en godbit 🙂 Når hunden forstår at det er ute man skal gjøre fra seg kan dere gradvis trappe ned på godbitene. Dette funket veldig bra for oss, og selv om det er hardt å stå opp om natten for å gå på tissetur, så er det verdt det når hunden blir stueren ganske raskt 🙂

    7. Mitt beste tips er å rådføre deg med veterinæren, ikke oppdretteren ang seler, mat, kloklipp osv. Du kan få veldig mye rare tips og råd her på bloggen din ang hundehold, utstyr, fôring osv så rådfør deg alltid med noen med faglig tyngde bak rådene (veterinær eller dyrepleier!)
      Og den selen du har bestilt er forferdelig dårlig. Klemmer rundt hals og mage/bryst. Skal du ha en god sele hunden kan trekke i bør du kjøpe non-stop sin trekksele! De har på xxl. Lurt å lære hunden å gå fint i bånd og trekke i sele, men da må man ha en sele som er tilpasset dette.

      Hilsen ei med faglig tyngde 😉

    8. Hei! Bra blogg! Vil anbefale deg hudvask for dyr fra Optima Produkter, veldig bra produkter for hund. De har også hudspray for dyr. Bruk dette ved børsting ved kløe, andre hudplager og overflatiske sår. Sender med en link så kan du titte litt selv. Lykke til med den søte hunden din! 🙂
      http://www.optima-ph.no/?pid=5916

    9. Ikke for å være negativ men det å kjøpe dyre senger og slik er dumt da de ofte gnager de i småbiter ila de første 6 Mnd. Selv har jeg kjøpt fleecepledd på IKEA til 12kr i starten. Har kjøpt ca 4-5 stk det første halve året for de biter på alt og river senger og tepper ofte i stykker. Jeg sto selv å skulle kjøpe en seng til min valp på dyrebutikk til 800kr, så var damen som jobbet der så snill å hvisket til meg at jeg burde heller komme tilbake å kjøpe den dyre sengen når hun var blitt ett år. For den kom til å bli ødelagt fort 😉 det hadde hun rett i! Bare et tips 🙂
      Ellers lykke til med valp. Det er mye gleder å mye utfordringer i starten men det blir bedre med tiden 🙂

    10. Et tips vi fikk mye bruk for da valpen var helt liten var å ta slike “tisselaken” som man får kjøpt til mennesker på Apoteket på gulvet foran døren. På den måten søkte hunden ofte dit for å tisse før den er husren, og det er lett å ta den med ut under opptreningen. Da slipper man også hundetiss på gulvet 🙂

    11. Mens du venter på den lille valpen, burde du sjekke ut instagramkontoen til tolleren: “tetontoller”, altså har du sett noe så nydelig?!:-)

      Lykke til med valpen når den tid kommer, gleder meg til å følge med!!

    12. Halvstrøyp halsbånd fordi mine hunder kom seg alltid ut av vanlige halsbånd med det er du sikret ikke miste hunden dvs m vanlig bånd kan den smette ut av båndet.skummelt iallfall i byen el nært vei.fik panikk når mine kom seg ut av vanlige halsbånd.
      Varmt dekken må til nå i kulda…. Potesalve… Striper er beste snadder<3

    13. Som en annen over har nevnt; potefett. min lille hund ville nesten ikke gå når han hadde på seg sko/sokker. Ellers, refleksvest og refleksbånd.

    14. Hei, hvor ser du Games of Thrones? Jeg har lett overalt over det, men finner ingen plass med bra nok kvalitet…

    15. Så fine ting du har kjøpt! Hvor er matte til under matskålen fra?
      Anbefler deg i tillegg å kjøpe: reflexvest, sele fra Hurtta (de er lekker og best i test mange ganger), kurv til å ha lekene i, potesokker i ballong (bruk de med en gang ellers kommer hun ikke til å skjønne hvordan de skal brukes, trust me), klotang, bamser, ledlys du kan feste på selen, tag du kan henge på halsbånd (inngravert med navnet hennes og ditt telefonnr), en god børste (samme du bruker med naturhår Pearson (kombi børste) er fantastisk og lugger ikke, kanskje du har en liggende?), tannbørste brukes på små hunder, kanskje ikke store?

      Til lille er husren fjern tepper 🙂 Det er stas med hund og veldig veldig hyggelig! Blir fort babyen i huset <3

    16. Nydelig hundeseng 🙂 Mine valpetips: leker som ikke har øyne, snute etc. som lille kan bite av lett som en plett. Potesokker i annet materiale enn de XXL har; disse er fine når det er skikkelig kaldt, men fungerer dårlig i kram eller våt snø, da blir det fort veldig kalde/detter av. Ser at noen tipser om bur – de aller fleste valper vil sette pris på et sted å trekke seg tilbake, da er bur aller best. Undersøk hva slags sele som er best for akkurat deres hund. Sjekk ut brukshunden eller et annet sted som tilpasser/anbefaler seler. Brukshunden anbefales uansett, mye flott utstyr, gode priser, kort vei fra Oslo. Masse lykke til 🙂

    17. Enig med de som foreslår bur fra starten. Vi fikk valp for et år siden, og er så glad vi valgte å bruke bur. Det er omtrent det eneste stedet han er trygg uansett – borte eller hjemme. Om kvelden får han alltid en dentastix inni buret før han legger seg. Når klokken nærmer seg “leggetid”, så henter han seg en dentastix selv (om døren til “godterommet” er åpen) og tar med seg inn i buret. Da er det natta! 🙂

      Lykke til med valp! Det er jo så utrolig hyggelig!

    18. Du bør gå til innkjøp av en sele fra merket puppia, super kvalitet og sitter godt på kroppen til hunden! 🙂 Potevoks er også noe du bør innskaffe, det kan kjøpes på apotek for 115 kroner eller dyrebutikk for en mye høyere pris..

      Lykke til med valpen!

    19. Heisann.
      Vil STERKT anbefale og si et rolig men tydelig ‘ tisse’ hver gang hun gjør det,
      Vår hund tisser på kommando og det er veldig kjekt når man er på tur eller har dårlig tid, og hun bare skal snuse litt først;)
      Helt enig med alle at bur er som en trygg barnepike for hunden, både i bilen, på besøk, når noen skal passe henne og hjemme.

      Vil også anbefale og gi godbiter for å lære henne ting. Vi tenkte at vi bare skulle holde oss til ros, men ser i ettertid at hun lærte hundre ganger fortere av godbiter, og da trenger man dem ikke etterhvert når kommandoen er innøvd.

      LYKKE TIL MED VESLA!!;0)

    20. Utrolig spennende med et lite tilskudd til familien, tiden fremover blir nok fylt med masse kjærlighet!
      Jeg er enig med de andre over her, Puppia-selene er virkelig helt fantastiske! De sitter godt på hunden og gnager ikke på kroppen. Jeg kjøpte en liten bamse til min, som den fortsatt har nå etter 2,5 år. Hunden min elsker den! Potefett er også å anbefale, særlig på saltede veier. Potene tørker ut og kan sprekke opp dersom saltet får tørket inn.
      Bilbelte bør du også gå til innkjøp av! Disse kan du feste rett i “låsen” til setebeltet, og hunden kan dermed sitte lovlig og trygt i eget sete eller på fanget til en passasjer 🙂
      Og ikke minst, griseøre eller oksemuskel. Disse stinker, men er utrolig godt for valper og tygge på når melketennene klør/ når nye tenner kommer til( de er harde og mye motstand i, og dermed får de klødd fra seg, i stedet for å bite i alt mulig annet).. I tillegg er de jo en favoritt hos de fleste hunder! hehe

      Masse lykke til med den lille valpen 🙂 Dere blir nok gode foreldre!

    21. Hundesengen var nydelig! Får håpe hun holder valpetennene unna, slik at den overlever valpetiden ;-). Jeg kan anbefale at dere kjøper noen ulike tyggeleker, men at dere bare har én og én leke fremme om gangen. Da blir hun ikke lei av den samme leken hele tiden, samtidig som hun slipper å bli stresset over å måtte passe på tingene sine. Dere må selvsagt passe på å kjøpe tyggeleker som ikke går i stykker og havner i magen. Ellers kan jeg anbefale å gå til anskaffelse av et bur dere kan bruke både inn og i bilen, og lære henne å bli trygg og god der. Da har hun et eget sted hun kan trekke seg tilbake til når hun vil ha litt ro, samtidig som dere gjør det mye enklere for dere selv å venne henne til å sitte i bil og evt. fly. Og ja, en god potevoks er topp nå som det er snø og is ute :-).

      Øh, vent litt, jeg sier «hun». Det var en liten jente dere skulle få, sant?

    22. Hei Lene. Jeg har fulgt bloggen din i mange år, men dette er første kommentaren fra meg.
      Jeg har selv en Toller valp på snart 5 mnd, hun heter Lykke faktisk 🙂 (fortell Gard at det er et helt fint valpenavn fra meg 😉 )
      Jeg vil som flere andre her fortelle deg at bur er utrolig viktig. Det er både et trygt sted for valpen å være,og ikke minst vet du alltid hva den gjør/hvor den er, når den er alene hjemme. Å ha valpen i bur hindrer den også fra å skade møbler og annet,samtidig som det hindrer valpen fra å skade seg selv. (feks, om den tygger på sko eller annet og får det i halsen kan den kvelses, om den er i buret kontrollerer du selv hva den gnager på og ikke)
      I mitt tilfelle har det også hindret Lykke fra å gjøre fra seg når hun er alene, hun har (bank i bordet) ikke hatt et eneste uhell i buret enda!
      Jeg vil også anbefale Hurta sele, når det er sagt vil jeg dele et råd jeg fikk fra min oppdretter ang sele. Hun sa man ikke burde bruke sele på tollervalper helt i starten, dette er fordi det er en del hofteproblemer hos tollere, om du bruker sele og hun trekker veldig kan det skade hoftene hennes, derfor, bruk vanlig halsbånd så lenge hun er liten 🙂
      Jeg kunne kommet med tusen råd til, men det aller aller viktigste er å være tålmodig og NYTE valpetiden. OG gå på valpekurs!!! Har akkurat fullført valpekurs med Oslo Hundeskole og starter i morgen på grunnkurs, er Super fornøyd, de er virkelig dyktige og kan masse om hund, Der kan du også spørre om alt du lurer på som vil dukke opp etterhvert.
      OG, følg Oslotollerne på facebook, hyggelig side hvor man kan delta på tollertreff. Kanskje vi sees der en gang 🙂 Ønsker dere masse lykke til!

    23. Enig med de over ang bur, vi bruker det og hun slapper godt av der! Men tok noen runder med mye piping når hun skulle vennes til å være der på dagen også, men er bare å ignorere så gir det seg ganske fort. De første nettene hadde jeg en hånd inn i buret når hun sov der, i tillegg til å ha teppe fra oppdretter som luktet som moren. Deretter lukket jeg buret helt, og flyttet buret lenger unna 🙂 Den selen som er på bildet er helt OK nå når hun er liten, for den kan justeres mye. Trenger ikke å tenke på dyr sele nå når hun er valp, skal jo ikke trekke på ski osv uansett. Halvstrup halsbånd er også veldig lurt, den strammer bare til et visst punkt, men nok til at hun ikke kommer seg ut av den 🙂

      Lurt å ta med henne ut HVER gang hun har spist/drukket, lekt og sovet, da går renslighetstreningen supert 🙂 Også lurt å si “tisse” osv når hun gjør det, og rose masse. Vår kan nå tisse på kommando om jeg vet hun må, veldig kjekt om man har dårlig tid 🙂

      Viktig å trene på alene-trening med en gang, først noen sekunder ute/evnt i buret, deretter øke litt og litt.. Helst unngå at hun piper/bråker, men om det skjer er det bare å ignorere og så komme tilbake når det er stille. Gjerne gi noe godt å tygge på når man går 🙂 Med biltrening er det lurt å gjøre henne sliten først, ta en liten rusletur i byen, slik at hun sovner i bilen. Kjør en liten tur, og gjenta + øke tiden i bilen 🙂

      Miljøtrening er viktig og man får mye igjen for det. Busstur, sitte foran butikken, gå tur i sentrum ++ Men kan være lurt å ikke la henne hilse på alt og alle, og lær henne god hilseadferd, Vi har en som blir veldig gira og er veldig sosial etter mye kos og oppmerksomhet, så det skulle jeg gjerne gjort annerledes selv om jeg fikk en ny sjanse 😛 Det viktigste er kvalitet fremfor kvantitet 😉

      Tilvenn klo-klipp med en gang! Gjerne når hun sover, hvertfall om hun er vandt med det fra oppdretter 🙂 Da vil hun etterhvert forbinde klo-klipp med soving (forhåpentligvis). Og lurt å bare klippe litt om gangen, bare feks en klo en dag, så en ny neste dag. Også lurt å tilvenne diverse lyder, feks ringe på dørklokka noen ganger om dagen – helt random og late som ingenting. Mange hunder kan begynne å bjeffe for de får en stor forventning om besøk.

      Nå er nok Tollere en rolig og “snill” rase, men dersom hun får noen utbrudd osv, så er det bare å binde henne fast og stå med ryggen til akkurat utenfor rekkevidde til hun har roet seg. Så prøver man på nytt, fortsetter hun må hun stå der videre, er hun snill igjen får hun kos og kan komme løs/gå videre på tur 🙂 Gjør hun det inne kan man bruke buret som time-out, bare å sette henne inn uten å si noe, og vente i et par minutter før hun kan komme ut. Men kun om hun er stille 😉

      Valpekurs er veldig kjekt, da lærer man å samarbeide med hunden og man får en fin kontakt. Mye man ikke tenker på som man lærer der 🙂 Moro å lære triks med en gang, da får de brukt hodet og de kan lære mye morsomt. Noe jeg har hatt god bruk for er “kontakt”. Da holder jeg en godbit i hånden og venter til hun ser på meg (i øynene), da får hun godbiten. Setter på kommandoen etter hun har skjønt det. Veldig kjekt når man skal ta bilder – ser mot meg og inn i kameraet hver gang jeg sier det 😀 hehe

      Ro-trening er viktig, slik at hun lærer seg å slå seg til ro når man er på ulike plasser. Det kan være å sette seg ned et sted (kaldt nå :S) og lese en bok, hvor man bare venter til hun har roet seg – deretter går man hjem. Dette vil da gå fortere og fortere for nesten hver gang 🙂 Trenger ikke å gå så lange turer heller i starten, det viktigste er å få utforske og lukte. Det er nesten bare snakk om 10 min nå i starten, og så øke 🙂 De vokser så fort, så er viktig å passe på skjelettet 🙂

      Ellers er dette utstyr jeg synes er kjekt:
      – Stoffbur – lett å sette opp/ta ned, frakte med seg og er lett
      – Stålbur til å ha i leiligheten, gjerne ha et trekk over så ser det penere ut og hunden trives også bedre. Alphadog.no har mye fint 🙂
      – Mye forskjellige godbiter, bruker mye tørre biter for det kan jeg ha med i jakka på tur
      – Tyggeleker er kjekt, fint å avlede med når hun biter på dere eller andre ting hun ikke får lov til – Europris har noen i gummi som er veldig holdbare
      – Klosaks som er den røde er veldig god og skarp
      – Pipeleker er moro, men kan bli slitsomt å høre på 😛 Men etterhvert kan man holde leking utendørs slik at hun lærer å være rolig inne, evnt ha et par leker hun kan holde på med. Men er viktig at hun lærer seg å roe seg inne, kan fort bli at de aktiviserer seg selv hele tiden når leker ligger fremme – da kan hun ende opp med å stadig være litt stresset.
      – Fordunk er kjekt, det pynter opp og man bevarer foret bedre. Jeg har en fra kremmerhuset. Også koselig med små glass med godbiter som kan stå fremme, helst med lokk. Feks Norges glass 🙂
      – Dekken, potesokker osv er kjekt – hvertfall i denne kulden og for små valper. Får mange greie dekken hos Hooks feks, de er billige og greie nå når hun vokser 🙂

      Haha, ble VELDIG mye her nå, men har valp på 8 mnd og mye sitter ferskt i minnet enda. Men er som du sier, man finner ut av ting ettersom man erfarer hva som fungerer og ikke 🙂

      Lykke til, går fort frem til henting nå! 😀

    24. Vi kjøpte også en dyr og fin seng til den lille. Dessverre er det ekstra “gøy” å tisse på mykt underlag (seng, gulvtepper osv), så ville lagt noe over i starten. Eventuelt spart denne til hun blir stueren, og hatt en erstatter i starten. Lykke til! Dere har masse fint i vente 🙂

    25. Hei! Jeg anbefaler sterkt Orbilog lampe til å ha på selen/halsbåndet i tillegg til refleks! Det er viktig at de firbente synes i mørket. Skulle den i stikke av er det lettere å finne den. Også anbefaler jeg lange turer og mye lek og moro. Det er det som gjør livet til en hund flott 😀

    26. Vær snill å kaste den Cesar Millan-boka så langt vekk du bare kan og meld dere på valpekurs hos Good Dog på Frogner (hos Tess). Anbefales på det sterkeste!! Har hatt begge mine hunder på kurs der og hun er bare helt fantastisk dyktig. Lykke til!

    27. Så moro med hund 🙂 Som mange andre her vil jeg anbefale dere å gå på hundekurs, vi gikk på 3 kurs med min lille pomeranian, og det var gull verdt! 🙂

      Utenom det må man vel ha kloklipper, børste, leker og masse godbiter 😉 Refleksvest til sene turer på mørke kvelder er lurt :p

      Også vil jeg kanskje anbefale dere å ha hunden i bur/inngjerding på natten og når dere ikke er hjemme. Jeg ble anbefaøt det på vårt første hundekurs, og vår hund har alltid hatt avgrenset område å være på hjemme når vi er tilstede og på natten. Da får hunden mye mindre og tenke på, fordi den slipper å få så stort område som den føler at den skal passe på når dere ikke er der 🙂 Min hund trives så godt på “området sitt”, og han går selv å legger seg der når vi skal ut eller når vi slukker lyset for kvelden 🙂
      Tips: Kjøpe sånt grønt gitter som egentlig brukes til kompostbing på biltema. Koster 99kr, og den kan settes opp overalt, og kan lett klappes sammen og gjemmes når den ikke er i bruk. Hvis man vil ha større plass til hunden kan man kjøpe to og sette sammen 🙂 Genialt 🙂

    28. neineinei!! IKKE gi hunden din Kong leke! leker med hull i kan være superfarlige for dem! 🙁

      http://viralpawz.com/what-dog-toy-has-killed-this-dog/

      Finnes masse andre bra med samme funksjon, bare unngå leker med hull i 🙁
      husk tålmodighet med valpen, og et tips er å sjekke ut hundetrenere på youtube, man lærer masse av å se på videoer visuelt 🙂 Tipper det kommer til å gå superbra!!

      Mine favoritter er Nando Brown
      og Carly Montague

      (positiv trening, IKKE dominant 😀 )

    29. Hei!

      Vi fikk hund for noen uker siden, og han har blitt veldig glad i å lekebite på alt og alle. Derfor må jeg bare si at dere burde ha noen tyggeleker som hun kan tygge på (istedenfor dere). Også ha mange godbiter til dere begynner å trene henne opp til å lyde på kommando.

      Ønsker dere masse lykke til med hunden, å ha hund er noe av det beste i verden! man blir så glad i dem<3

    30. Jeg ser at mange anbefaler å bruke bur. Jeg personlig ser ikke behovet for det. Hvis hunden skal være i bur på natten og i mens man er på jobb, så blir det plutselig veldig mange timer for en hund å sitte i bur. Kanskje opp mot 16 timer i døgnet (hvis man regner 8 timers søvn og 8 timers arbeidsdag). Vi har heller valgt å ha hundekurv, og å avgrense området hun er i når hun er alene. Slik har hun hele tiden tilgang på vann, å bevege seg fritt og å leke med lekene sine. Ellers syntes de tingene du har kjøpt inn ser kjempe fint ut! Det kan også være lurt å kjøpe inn navneskilt med tlfnummer til halsbåndet og en refleksvest 🙂
      Ønsker deg masse lykke til, det er så koselig å ha hund i huset!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg