Flyttekaos & deilig mat

Annonse

Tjohei hvor det går! Tenkt at jeg pakker ned livet mitt i esker om dagen, vemodig! Men det går unna,og godt er det. Fikk pakket ned begge stuene, kjøkkenet og badet i går, så nå gjenstår soverom, garderober, klær, og bodene. Så det er fullstendig flyttekaos her med esker som skal videre og ting som skal kastes, og noe som skal gis bort. Man glemmer jo nesten helt av å spise så nå fikk jeg endelig i meg litt lunsj og attpåtil så unnet jeg meg fantastiske muffins, som forøvrig er noe av det beste jeg har smakt på en stund.Nå er jo jeg svak for sjokkis og da ♥

I over en lang periode fra jeg, som dere vet – testet glutenfrie produkter fra Fria. Og oppsummeringen min etter alle disse ukene er at magen min aldri har vært bedre, stabil og jeg er ikke plaget med vondt etter at jeg byttet ut alt av hveteprodukter med glutenfri når jeg har cravet brød. I tillegg har jeg testet ut nesten alle produktene til Fria, og kan varmt anbefale disse produktene videre, da jeg synes alle smaker kjempegodt, og er ferske etter jeg har tatt de opp av fryseren.


Idag laget jeg toast med Fria sitt toast brød, pesto, spekeskinke og ost som jeg smeltet på pannen. HALLO, så himmelsk. Og sjokolademuffins med jordbær til, og iskaffe til dessert. Så nå er magen fylt opp og jeg er klar for nytt innrykk av nedpakking!

Konkurranse ;
I samarbeid med Fria får jeg lov å gi bort glutenfri produkter til en verdi av 500,- og alt du trenger å gjøre er og kommentere i kommentarfeltet med hvorfor du skal vinne disse glutenfri produktene ♥ Lykke til!

112 kommentarer
    1. Hei Lene
      Lillesøsteren min har glutenallergi og hunbhadde blitt veldig glad for å få prøve Fria sine produkter.

    2. Hohei – jeg vil vinne 😀 Er akkurat ferdig utdannet sykepleier og har hatt cøliaki i 6 1/2 år nå, så det hadde vært en fin premie 🙂 Har spist fria sine produkter helt siden jeg fikk påvist diagnosen, og er veldig glad i brødene og kanelsnurrene :-)) hehe!

    3. Jeg har lyst og vinne sånn at jeg kan gi det videre til søsteren min som har det veldig trangt økonomisk etter et brudd

    4. Hei! Må bare si at jeg blir så utrolig glad når du tipser om glutenfrie produkter, da jeg også må spise glutenfritt og trenger nye tips! 🙂 Jeg har spist glutenfritt i 10 år og er imponert over den utviklingen som har vært de siste årene. Selv om Norge har mye å gå på i forhold til England f.eks blir utvalget stadig bedre. Jeg hadde satt så utrolig stor pris på om jeg hadde vunnet, da jeg dessverre kjemper en stor kamp om å få støtte til glutenfri- og melkefri kost da jeg ikke tåler det, men så langt uten hell. Krysser alt jeg har! ☺️ Stor klem

    5. Hei! Jeg vil gjerne vinne disse glutenfrie produktene, slik at jeg kan gi de til min mor 🙂 Hun er uføretrygdet pga kronisk sykdom, og har i tillegg gluten- og laktoseintolleranse. Hun er utrolig tapper og god, men har litt stram økonomi, og hun ville blitt veldig taknemmelig om hun fikk dette 😀

    6. De så utrolig gode ut! 🙂 Jeg har lett leenge etter bra glutenfrie produkter, men jeg syns mye av det smaker papp.. Så da har jeg heller spist vanlig brød, og gått rundt med vond og oppblåst mage 🙁 man blir jo utrolig lei av å spise salat og omelett til tider, så jeg har lett som deg for å crave etter brød da ;o jeg sier ikke nei takk til å teste ut disse 😀 kanskje jeg endelig finner noe som faktisk smaker godt! <3

    7. Ååh skulle gjerne vunnet! Spiser glutenfritt så godt det går, men blir fort så ensidig og jeg ender opp med de samme knekkebrødene og det tørre brødet de har i min nærbutikk. Skulle gjerne prøvd ut flere spennende varianter fra et annet merke, så jeg får litt matglede igjen 😀

    8. Nylig fått diagnosen cøliaki, og fått helt hekta på brødene fra fria! 🙂 skulle gjerne hatt flere av disse i frysen.

    9. Har slitt med oppblåst mage så lenge jeg kan huske, og det er så utrolig ubehagelig på eksamen, på skolen og på jobb. Dette hadde kanskje hjulpet meg <3

    10. Jeg vil vinne fordi at lillesøsteren min har cøliaki, og jeg (og hun) hadde blitt kjempeglad om jeg vant, slik at jeg kunne dele premien min med henne! Glutenfri mat koster gjerne litt ekstra, så å vinne et gavekort på 500kroner hadde vært utmerket 😀

    11. Jeg har også byttet til Glutenfire produkter, da jeg også har en tullete mage! Har smakt en del glutenfire produkter nå , og syntes desidert Fria sine produkter er best. Men glutenfrie produkter koster dessverre litt mer, og det kan av og til svi i en students lommebok! Så derfor hadde det vært gull å vunnet produkter til 500,-!

    12. Hadde vært digg å vinne, siden jeg er arbeidsløs student som attpåtil har laktoseintoleranse. Mye penger til mat og lite annet! Har og lite tid til å drive å bake selv 🙁

    13. Jeg vil gjerne vinne disse glutenfrie produktene fordi jeg i en stressende eksamensperiode ikke har så god tid til å lage glutenfritt brød og holde meg til det kostholdet som jeg tåler. Krysser fingrene!

    14. Hei! Som en av mange jenter som sliten med mageknip etter å ha spist samtlige hveteprodukter har jeg veldig lyst til å prøve disse produktene og se om jeg får samme gode reaksjon som deg 🙂

    15. Åå det så utrolig godt ut! Jeg har veldig lyst å teste ut Fria sine produkter, men som student er det ikke alltid lett å prioritere slike ting. Derfor hadde det vært supert å vinne noen produkter som godt for magen, hihi <3 Ha en super dag fine deg!

    16. Så innbydende bilder, og så fint at du tar deg tid til å lage god mat i flytteprosessen, Lene 🙂

      Selv har jeg vært sensitiv for gluten i flere år. Jeg har tatt alle slags prøver og tester hos legen uten at det har blitt påvist noen allergi. Men etter å ha kuttet ut gluten i flere måneder har både ballongmagen forsvunnet og energien kommet tilbake. Jeg tror det handler om å lytte til magefølelsen sin og hvordan kroppen har det. Den forteller oss gjerne mer enn vi tror. Behovet for søvn, bevegelse og riktig mat tror jeg er veien å gå. Livsstil, fremfor diett og trivsel, fremfor tvang. Mine venninner har tidligere trodd at jeg har vært for fin på det i selskaper, men etter at noen av disse kuttet ut gluten for en periode har de følt seg mye bedre. Vi baker og lager middag sammen en gang i måneden der vi lager deilig og lekker mat uten melk og gluten, og ingen ler av mine “nykker” mer 🙂

      Jeg melder meg herved på konkurransen 😉

      Heia den gyldne middelvei <3

    17. Hei 🙂 jeg har hatt cøliaki i 10 år, og fria var et av de første produktene jeg prøvde ut. Smaken er OK, men næringsinnholdet ? Ikke spesielt mye å skryte av .. De fleste av produktene til fria har glutenfri hvetestivelse som første eller andre ingrediens. Om man velger å spise glutenfritt fordi man sliter med magen, er det ikke disse produktene jeg ville valgt .. Glutenfritt er ikke synonymt med bra for magen og super sunt. Selv slet jeg lenge med magen etter diagnosen, og noe av årsaken var nettopp at mange ferdigprodukter inneholdt mye hvetestivelse.

      Å lage selv, brødmiksene til du funksjonell mat og det glutenfrie verkstedet er gode alternativer. Frie for hvetestivelse, og bra for magen 🙂

      Jeg forstår at du tjener masse penger på dette, men det er litt misvisende å si du bytter ut hvete, også er produktene fulle av hvetestivelse (som forøvrig ikke er så mye bedre for magen ..)

      Som du sikkert forstår var ikke dette en kommentar om hvorfor jeg burde vinne 🙂

      Men lykke til med flyttingen, Lene 🙂 dette var absolutt ikke mot deg personlig, og det er sikker disse produktene er bra for deg !

    18. Åå! Jeg ønsker SÅ gjerne å vinne disse produktene da jeg for 6 uker siden ble diagnotisert med glutenallergi, og syns nå det er vanskelig å finne gode og smakfulle produkter! Å vinne hadde vært fantastisk, sånn at jeg kunne prøvd flere av Fria sine produkter

    19. Niesen min har nettopp fått cøliaki og vi tester ut alt av glutenfritt! Som en ekte sunnmøring “alt som er gratis er gøyt” ho ho!

    20. Så deilig! Det skulle jeg tatt imot med stor glede da jeg selv sliter mye med magesmerter på grunn gluten! Er i en fase hvor jeg undersøker,prøver og feiler, men ikke prøvd disse produktene enda , så det hadde vært greit å få gjort 😀
      Godt å se at folk finner gode alternativer!

    21. Min lillebror har glutenallergi, og hadde vært så utrolig koselig å kunne gi han en slags “gave” <3

    22. Så koselig konkurranse! Kjæresten min har hatt gluten og melke allergi siden han var liten. Selv om han aldri jukser (spiser mat han vet han det i seg) ender han ofte opp med skikkelig mageknip og luft. Utrolig slitsomt både for han – og frustrerende for meg som ikke kan gjøre noe med det 🙁 Omtrent ingen brød som funker for han. Så har tipset han om dette! Men hadde ikke vært feil med et gavekort så jeg kan overraske han med <3

    23. Jeg har cøliaki og må derfor spise glutenfritt alle måltider for resten av livet. Derfor hadde det vært så gøy å vunnet denne konkurransen!

    24. Hei Lene!
      Jeg vil veldig gjerne vinne de glutenfri produktene da jeg har en magesykdom som gjør at jeg ikke tåler gluten så godt. Glutenfritt er også dyrt så det hadde vert supert med litt ekstra. Digger deg og bloggen din.

    25. Jeg fikk beskjed i november 2016 at jeg hedde fått gluten allergi , så derfor hedde det vært utrolig gøy å vinne glutenfrie produkter.

    26. Hei skjønne Lenemor! Dette hørtes sikkert superklisje ut, men jeg tåler faktisk ikke gluten, og det var noe jeg ikke skjønte før etter flere år med innkjøp av glutenfylte brød sammen med samboeren min (siden han likte det så godt). Jeg bestemte meg, etter mange kvelder med magevondt, for å gå over til glutenfrie knekkebrød. Det har jeg gjort en lang periode, men (sorrry Wasa..) dessverre syntes jeg er det litt kjedelig i lengden. De har ikke så veldig mye å velge mellom. Er så deilig med noe luftig og smakfullt som et stykke brød til frokost eller kveldsmat med godt pålegg på. Mmmm.. Kjedelig nok har jeg ikke råd til å kjøpe masse brød siden jeg er student og knekkebrød er det billigste alternativet jeg finner for tiden. Selvfølgelig unner jeg meg litt i ny og ne, men blir dyrt i lengden hvis jeg skal holde på sånn. Derfor hadde det vært utrolig gøy og energigivende hvis jeg kunne vunnet dette!! Hadde i tillegg gjort at jeg hadde hatt råd til andre ting (som hus- og strømleie) slik at også bekymringene hadde blitt mindre for hver måned. Jeg krysser uansett fingrene, og ønsker deg en fin flyttekveld <3 Spennende tider for deg! Klem fra Christine

    27. Hei! Jeg vil gjerne vinne denne konkurransen.
      Grunnet jeg har byttet en nyre, og har mye vondt i magen pgav sterke medisiner, spesielt når jeg spiser hvete. Så Hadde vært gøy å hatt en mulighet til å prøve ut noe nytt

    28. Så gøy med konkurranse 🙂
      Kjæresten min lider av IBS-syndrom (irretabel tarm syndrom), og er derfor følsom ovenfor gluten og en goood del andre matvarer. Vi er studenter begge to, så det å kjøpe glutenfri produkter er veeldig dyrt for oss som allerede lever på et stramt budsjett, så han blir veldig begrenset ovenfor hvilken mat han kan spise til f.eks. lunsj og frokost. Det hadde derfor vært heeelt fantastisk å overraske han med dette, og jeg tror han hadde blitt superglad for å få med seg noen skiver med godt pålegg i matpakken nå i eksamensinnspurten også 🙂

      Klem

    29. Jeg vil vinne disse til kjæresten min, som er glutenallergisk, og som sitter med eksamener i disse tider. Som fattige studenter hadde dette vært helt supert! 🙂

    30. Ønsker så gjerne å vinne for å kunne gi premien til min pappa som har cøliaki og lever på kun glutenfritt. Han hadde nok satt stor pris på å prøve noe nytt i en ellers kjedelig glutenfri tilværelse med dårlig utvalg til han på butikkene her vi bor. Fingers crossed! 🙂

    31. Hei! Jeg ønske veldig gjerne å vinne disse glutenfrie produktene, rett og slett fordi jeg har cøliaki og er avhengig av glutenfri kost i hverdagen. Studentbudsjettet strekker ikke alltid til, da det er relativt dyrt å leve på glutenfri kost. Derfor hadde det passet meg midt i blinken å vunnet disse glutenfrie produktene. Krysser fingrene og ønsker deg lykke til med flyttingen. Klem!

    32. Hei.
      Har slitt med Anorexia i mange mange år, men siste halv året har jeg spist bedre og prøver så godt jeg kan. Enkleste og beste jeg kan spise er brød og knekkebrød. Men magen slår seg vrang og ender med at jeg konstant er kvalm, vanskelig å fordøye. Ble anbefalt å prøve glutenfri kost, men det har jeg ikke råd til, da jeg er eneforsørger og går på NAV. Så dette hadde vært en kjempe nyttig og luxus å vinne.
      Lykke til med flyttingen, spent på hvor du havner 🙂

    33. Har lyst å prøve disse produktene, er de å få i alle dagligvarebutikker? Pga sykdom er både magen og kroppen svært ømfintlig på mat- og drikkevarer, goodbye beloved coffee☕️. Lykke på jord var selvsagt å oppdage at koffeinfri kaffe smaker like godt, og gjør meg ikke sengeliggende <3. Av mat går det mye i næringsdrikker fra apotek, noen dager tåler jeg ikke de en gang :O. Har forøvrig, som du, kuttet all hvetemel. Er så glad for all inspirasjon på nett til alternativer til all gjærbakst. ELSKER jo rundstykker, ostesmørbrød, boller, pizza og ja, alt når formen tillater å innta annet enn flytende føde 😀

      PS, lykke til med leilighet, budrunder og alt! Er så spennende 😀

    34. Vi burde vinne fordi mannen min sliten med veldig mye vondt I magen hver dag, og vi misdtenker gluten allergi!. Jeg tror han tenker at alternative varer smaker vondt, men etter din anbefaling nekter jeg å tro på det 🙂 Jeg hadde blitt skikkelig glad om jeg kunne introdusert han for deilige varer som kanskje kunne hjulpet han på veien mot en bedre mage!

    35. Jeg ønsker å vinne fordi både jeg og min søster har cøliaki og søsteren min sliter med dårlig matlyst, da noe det glutenfrie kostholdet ikke frister. Hun er ganske fersk i ‘gamet’, så trur at det å vinne produkter hadde vært supert for henne og en stor opptur! Krysser fingrene!

    36. Jeg blir glad for å vinne de glutenfrie produktene rett og slett for å få anledning til å prøve de og å se om effekten er gunstig for meg 😉

    37. Ååå dette vil jeg vinne!!! Spiser selv bare glutenfritt og laktosefritt, og det blir fort i dyreste laget for en student.. prioriterer alltid brød og knekkebrød fremfor middag (heldigvis er frokost favorittmåltidet mitt!), og har enda ikke prøvd fria sine produkter! Vær så snill, velg meg! :*

    38. Hei! Du sa du skulle lage et eget innlegg om Levis buksene! Men jeg lurer på hvor du kjøpte de, hva modellen heter og hvilken størrelse du har:-)

      Klem<3

    39. Yes please! Jeg har lyst å overraske kjæresten med en pakke glutenfrie produkter siden han har cøliaki. Han fikk diagnosen for ett år siden i en alder av 28 år, etter en lang periode hvor han var syk og syltynn og de ikke fant ut hva som var årsaken. Endelig er han på vei oppover i vekt 🙂 Det hadde vært så kjekt å gi en liten oppmuntring til han 😀

    40. God morgen Lene! Koser meg med kaffe her når baby tar første dupp ute i vogna. Er så koselig å titte innom bloggen din da 🙂 Lykke til videre i jakten på ny leilighet! Krysser fingrene! Ha en fin dag 🙂

    41. Heia:) Lykke til med flytting!<3 Bestevenninna mi er selv i flyttekaos, mens hun venter sin første baby. Hun har glutenallergi og elsker å bake, men som høygravid og mitt i oppussingsprosjekt blir det lite tid og energi til overs. Hun har termin innen en uke, så det hadde vært supert å kunne overraske henne med Fria produkter!;* klem

    42. Hei! Jeg har ikke cøliaki eller lignende, men merker at magen min har det SÅ mye bedre med en gang jeg kutter gluten helt – vond mage går virkelig ut over livskvalitet og det er kjedelig å slite med dette. Jeg håper jeg vinner disse produktene da jeg lever på studentbudsjett og sjelden tar meg rå til å kjøpe gode, glutenfri produkter. Jeg elsker gode brød og bakst, og det er kjedelig å måtte velge mellom et kosthold uten dette eller å skulle ha vondt i magen. Derfor skal jeg vinne, så kan jeg kose meg med god samvittighet overfor magen min. Hihi! Den toasten så forresten nydelig ut..

      Ha en fin dag, fine deg! <3

    43. Ja hadde vært supert å fått prøvd ut de glutenfire produkta!Sliter med mage som ikke er så glad i produkter med gluten så det hadde vært fantastisk!Fin dag videre til deg skjønne:):)

    44. Du må lese FO sitt regelverk. Merkingen på innlegget bryter markedsføringsloven, noe du virkelig burde vite etter så mange år som blogger. Skriften skal være MINST like stor som skriften i innlegg, og ikke forminsket slik du gjør her. Skjerpings! 😉

    45. Hei 😀 Jeg vil vinne produktene så jeg kan overraske lillesøster og far som begge har cøliaki! Hadde vært utrolig hyggelig :):)

    46. Hei! Jeg hadde blitt utrolig glad hvis jeg hadde vunnet et gavekort på 500,- . Jeg fikk for 3 år siden IBS ved bruk av en pencilin som var mot kneet mitt! Etter det ble jeg kjempe dårlig og måtte på mange undersøkelser på sykehuset . Nå sliter jeg med oppblåst mage konstant om jeg ikke spiser mat uten hvete! Maten uten hvete er også mye dyrere enn maten med, og for en student med en liten baby så hadde det vært fantastisk å vunnet

    47. Så deilig! Jeg hadde absolutt hatt glede av denne premien, da jeg har irritabel tarm, og sliter en del med mat og enkle løsninger som jeg tåler. Jeg elsker brød, men tåler ikke noe særlig med hvete. Jeg spiser gjerne glutenfritt, men synes helt ærlig det til tider er ganske dyrt. Så denne premien hadde absolutt kommet godt med, dessuten vil jeg gjerne prøve disse produktene som du snakker så varmt om! Elsker brødskiver til frokost og kvelds, og med disse produktene kan jeg nok nyte (særlig) kveldsmaten igjen! <3

    48. Hei!
      Jeg kommenterte på et innlegg en stund siden ang. det å spise gluten 50% av tiden eller hele! Haha, jeg har kjempe lyst å vinne så jeg kan prøve det 100% 🙂 Ha en fin dag!

    49. Eg har sjølv cøliaki og har sjølvsagt eit behov for glutenfri kost! Som student er det ofte eg ikkje unnar meg å kjøpe eit brød, fordi det er så dyrt. Derfor hadde dette vore heilt amaaaazing å vunne!!! Då kan eg fylle opp frysaren min med brød❤️

    50. Å for en fantastisk premie. 🙂 Jeg har nettopp funnet ut at jeg ikke tåler gluten og siden alt er Ganske nytt hadde det vært fantastisk og vunnet! Krysser fingrene 🙂

    51. Hei! SÅ inspirerende innlegg! Jeg er også ofte oppblåst i magen og uggen etter brødmåltider og på kvelden generelt, så å få lov til å prøve produkter fra FRIA hadde vært helt himmelsk! Krysser fingrene for at jeg vinner, og kan oppdage noe nytt og spennende i matverdenen <3

    52. Jeg startet å spise glutenfritt for et år siden og har aldri følt meg bedre. Er så glad for å ikke ha mer vondt i magen! Har prøvd ut litt forskjellige merker, men har ikke prøvd Fria før. Håper jeg vinner så jeg får testet ut deres produkter 🙂

    53. Hei Lene 🙂 Har lyst til å teste ut disse produktene, da jeg en del plaget med magesmerter og med fordøyelsen. Takk for en inspirerende og kul blogg som gir meg masse good vibes 😉 Lykke til med flyttinga – Gleder meg til å følge deg på veien videre 🙂 Klem

    54. Hei! 🙂

      Bare et lite tips: de som er allergisk mot gluten (cøliaki) burde teste for dette hos lege før de starter på glutenfritt kosthold. Når man har spist glutenfritt over en lengre periode vil man ikke få utslag på disse testene, og dette vil medføre at man må gå tilbake til glutenrikt kosthold over en lengre periode for å fremprovosere endringer i tarm…. Ikke sikkert du har cøliaki, men man anslår at så mye som 1 av 100 i befolkningen har dette, og det vil ha store økonomiske fordeler å få diagnosen cøliaki da dette medfører et tilskudd på 2000,- i måneden. Ikke sikkert det har så mye å si for din del, men kanskje for noen som du anbefaler glutenfritt kosthold til som egentlig burde gått til lege for å få undersøkt om de har cøliaki.

      På ingen måter ment som kritikk, men kanskje greit å vite om 🙂 Forøvrig elsker jeg å stikke innom bloggen din for inspirasjon!

    55. Hei Lene! Så fantastisk at du har fått muligheten til å gi bort glutenfrie produkter! Jeg ble født med Cøliaki for 20 år siden, og på dette tidspunktet var det veldig lite glutenfritt på markedet. De aller fleste visste faktisk ikke hva Cøliaki eller glutenintoleranse var, eller hva et glutenfritt kosthold består av. Opp gjennom barndommen har jeg ofte opplevd å bli glemt eller ikke bli tatt hensyn til i situasjoner der andre barn har fått kaker eller boller, for bare å ta det som et eksempel. Lærere kom ofte bort til meg og hadde funnet et eple på lærerværelset, for at jeg også skulle få noe. Jeg har alltid vært ydmyk og forventet aldri at andre skulle ta hensyn, men let’s be honest – når du er 10 år er det ikke kult å knaske på et eple, mens klassekameratene koser seg med kake. I de senere årene har flere måttet ty til glutenfritt kosthold og produktene på markedet har dermed eskalert. Jeg føler meg utrolig privilegert når jeg får prøve nye produkter, som venninnene mine alltid har tatt for gitt. Nå er jeg faktisk så utrolig heldig at jeg har en mor, søster, tante og fetter som går gjennom akkurat det samme som meg – så sammen oppdager vi nye produkter og retter, og er flinke til å tilpasse selskap etter glutenfritt kosthold. I fjor høst flyttet jeg ut av pikerommet og startet studenttilværelsen. Jeg trenger ikke akkurat legge skjul på at glutenfrie produkter er dyrt, og livet som student er ikke det mest luksuriøse. Derfor hadde jeg satt kjempestor pris på å få mulighet til å prøve enda flere produkter fra Fria <3

    56. Jeg ønsker å vinne denne konkurransen for da kan jeg gi premien til søsteren min som har cøliaki 🙂

    57. Så herlig 🙂 Skulle gjerne testet ut å dette! Blir oppblåst av hvetemel, men er så glad i brød. Hadde vært supert å kunne kjøpt inn en del glutenfrie produkter for å variere med.

    58. Åå, den toasten så helt herlig ut! <3 Jeg skulle likt å prøvd ut Fria sine produkter, da jeg selv sliter med vond og oppblåst mage etter jeg har spist brød og annen hvetebakst. Krysser fingrene!!

    59. Hei!
      Jeg må helt unngå hvete, men kjenner ikke dette produktet. Dette så godt ut! Det hadde vært fint å prøve ut noe nytt, da det kan bli mye det samme når en har begrensninger på hva en tåler.

    60. Å, de produktene har jeg så lyst til å prøve!:D
      Har mange allergier, deriblant glutenallergi .
      Har dårlig erfaring med glutenfrie ferdigprodukter, men dette brødet her ser jo sykt godt ut!! 😀

    61. Jeg vil gjerne vinne 🙂 Jeg tåler ikke gluten, og synes det er vanskelig å finne gode brøderstatninger.

    62. Jeg ønsker å vinne for å teste ut produktene. Har, som mange andre, en mage som ikke er glad i for mye brødmat, og ønsker å teste om det hjelper med glutenfritt 🙂

    63. Jeg ønsker veldig gjerne å teste ut Fria da jeg sliter mye med magen. Har tatt tester, men ingenting som kommer opp. Om det er glutenallergi vet jeg jo ikke, men det skader absolutt ikke å teste ut produkter som ferten
      Krysser fingerne!

      Hvor er det man kan kjøpe produkter fra Fria? Finner man det i matbutikken?

      Klem Marte

    64. Takk for all inspirasjon du deler med oss via din blogg, det er en glede å følge med deg!

      Jeg har lyst til å vinne gavekortet på glutenfrie produkter, men ikke til meg selv – til min favoritt bror. Vi har begge diagnosen cøliaki, som vi fikk påvist i voksen alder(17 og 21 år). Dette har gjort at utfordringene kanskje har blitt litt større, i og med vi har levd et halvlangt liv som “alle andre”. Min gode, snille bror hadde bursdag nå i slutten av Mai, men på grunn av at vi studerer i forskjellige byer og begge er travelt opptatt med eksamensperiode har jeg ikke fått gitt han en gave enda. Planen min var å benytte meg av en “frokost levering på døren”, men pga manglende tilbud for oss må spise glutenfritt utgikk også dette. Derfor tror jeg han hadde blitt sååå glad for 500kr til å kjøpe seg gode, glutenfrie produkter. Det ville passe perfekt nå som studielånet begynner å skrante før sommeren. Krysser fingrene for han!

    65. Vi 4 som har cøliaki i huset liker best fria sine brød. Disse kan ligge opptint et par dager, og være like god. Det er sjelden når det gjelder glutenfrie brød. Best liker vi havrebrødet 🙂

    66. Jeg vil gjerne vinne! Har ikke cøliaki, men glutenintoleranse. Derfor får jeg ikke dekt noe av utgiftene på maten, og må legge ut for alt selv. Derfor blir det ikke at jeg handler eller smaker alt, for enkelte varer er så dyre. Så hadde vært utrolig digg å vinne så matreportoaret kan bli litt større! ☺️☺️

    67. Jeg og samboeren har akkurat startet sammen på en low fodmap-diett og jeg er helt ærlig ganske spent/nervøs for hva vi har begitt oss ut på. Begge har slitt med mage i lang tid og nå var det endelig tid for å ta litt tak i problemene. Ingen av oss har påvist gluten, eller hveteallergi så dette er veldig nytt terreng for begge. Hadde vært supert å få litt hjelp og få testet ut flere produkter så vi kan finne gode alternativer til vanlig brød – som vil gjøre denne dietten mye hyggeligere;)

    68. Jeg ønsker å vinne produkter fra Fria, slik at jeg kan gi de til min søster som har en alvorlig grad av cøliaki.
      Er det noen som fortjener det, så er det henne 🙂

    69. Fordi venninnen min som har glutenallergikere ofte er på besøk og jeg får alltid like dårlig samvittighet hver gang vi skal lage oss lunsj eller lignende, og jeg ikke har noe glutenfritt å tilby. Hadde vært perfekt å ha i frys til når hun er på besøk, slik at hun slipper å maule pålegg, mens jeg spiser skive

    70. Hei:-)
      Jeg vil så gjerne vinne disse til min lille nevø på 4 år<3
      Vet at også tvillingbroren hadde gledet seg stort også – han er veldig opptatt av at bror må få det han tåler.

      Klem<3

    71. Hei:-)
      Jeg vil så gjerne vinne disse til min lille nevø på 4 år<3
      Vet at også tvillingbroren hadde gledet seg stort også – han er veldig opptatt av at bror må få det han tåler.

      Klem<3

    72. Er vel ingen spesiell grunn til akkurat jeg skal vinne, men med cøliaki selv.. en mann som ikke er så glad i det glutenfrie, ei tutte på 4 som er kresen og en baby på 7 mnd. Blir det fort 4 matretter å lage til ;p hadde vært greit med litt sponsing..spesielt fra det merke en handler mest 🙂

    73. Samboeren og kjæresten min har nettopp fått påvist cøliaki, noe som påvirker oss fattige studenters lommebok, hehe. Jeg ville elsket å overraske han med gode frokoster/luncher med produktene fra fria! Han elsker produktene men ikke så ofte vi unner oss dem! Ville vært superdigg å overaske han med saftige måltider istedet for tørre knekkebrød haha 😀

      Stor klem til deg fineste Lene. Du stråler om dagen!

    74. Åhhh det såg godt ut! Bruker aldri å vinne noen konkurranser ,så krysser fingrene for dette passer midt i blinken for meg:)

    75. Åhh, nettopp fått påvist gluten. Jeg har vært litt negativ til det første tiden. Kanskje disse produktene vil få meg til å se litt mer positivt på hele greierne? Hvertfall om de er gode på smak 🙂

    76. Da jeg har matintoleranse mot nesten alt uten støtte blir jeg super glad over å vinne litt glutenfrie produkter, da blir maven glad

    77. Hei Lene!
      Så kul premie, det varmer mitt glutenfrie hjerte 😉 Har hatt cøliaki i to år nå og synes glutenfrie produkter er dyrt, spesielt nå som jeg studerer.. Ville vært supert å kunne kjøpe masse brød og annet digg, Fria sine produkter synes jeg uansett er de beste på smak av det vi har i Norge.

      Tips til alle som spiser frossent glutenfritt brød: Jeg pleier å plukke akkurat hvor mange brødskiver jeg trenger av gangen ut av fryseren, så varmer jeg dem i ovnen (eventuelt hvis man har egen brødrister for glutenfritt). På denne måten tørker ikke resten av brødet så fort ut og smaker like godt hver gang jeg skal spise! 🙂

    78. Vil veldig gjerne vinne rett og slett fordi jeg stort sett alltid går for glutenfritt om jeg kan velge ! <3 Grunnen er fordi det fungerer så mye bedre for meg og magen min ! Vil gjerne teste ut Fria sine produkter da jeg ikke har testet de før! 😀

    79. Jeg vil vinne fordi jeg har prøvd å spise sunt siden jul, men det eneste som har blitt tynnere er lommeboka 🙁

    80. Har akkurat fått påvist intoleranse mot både gluten, melk og egg.. Så nå må jeg legge om hele kosten og det blir en “ny verden” for meg. Hadde vært veldig gøy å vunnet slik jeg får prøvd ut masse nye matvarer og få litt inspirasjon 🙂

    81. Hei ❤️ Såå deilig! Jeg ønsker gjerne å vinne Fria glutenfri produkter, fordi både magen og studentbudsjettet trenger det! Hadde blitt utrolig glad- så kan jeg starte sommeren uten oppblåst mage

    82. Hei,
      Så utrolig bra konkurranse! Endelig blir vi som sliter med cøljaki satt i lys. Jeg ønsker gjerne å vinne, da jeg har slitet med dette i en lang årrekke. Helt siden siste året på videregående, da jeg lå inne i flere måneder fordi at de ikke fant ut hva det var. Det har ført til mange ulemper og fordeler, da en finner ut hvem som virkelig er til å stole på og ei. Det hadde vært utrolig koselig å vinne dette etter mange sykehus opphold rundt cøljaki og til og med operasjon.
      Krysser virkelig fingrene <3
      Klemmer fra Ann-Christin

    83. Jeg ønsker det veldig. Har slitt med magen i laaaaaang tid og nå har jeg funnet ut at jeg muligens reagerer på hvete o.l. Jeg driver altså å tester glutenfri mat og da hadde jo gavekortet kommet veldig til nytte 🙂

    84. Hei Lene!

      Har spist glutenfritt i 6 år nå av helsemessige årsaker og det hadde vært gøy å se om jeg finner noe nytt blant Fria sine produkter 🙂 Thumbs up for at du setter fokus på disse produktene!

    85. Hei,
      min lillesøster er så plaget med magen mtp på mat og gluten, og har vært det i lang tid. Hun er bare 18 år, så å plutselig måtte vende seg til å spise glutenfritt har vært en stor og vanskelig overgang, og hun sliter fortsatt veldig med det. Det hadde vært så fint for henne å få lov til å teste ut forskjellige ting uten å “kaste bort penger” på ting som ikke er godt. Glutenfri mat koster jo så mye mer enn vanlig mat. Hadde satt så stor pris på om hun kunne fått litt ekstra hjelp til denne overgangen! <3

    86. Samboeren min har slitt med magen i fire år nå, og for etpar uker siden har han endelig funnet ut at han har irritabel tarm. Etter å ha eliminert matvarer som han tåler har han funnet ut at det er hvete han reagerer på. Derfor ville jeg gitt gavekortet til ham som en liten oppmuntring <3

    87. Jeg ønsker veldig gjerne å teste ut hvordan kroppen min har det uten gluten, men det er rett å slett i dyreste laget når jeg egentlig tåler det vanlige. Hadde vært utrolig gøy å fått lov til å teste det ut 🙂

    88. Hei! Så dette innlegget litt sent, men håper det fortsatt er lov å slenge seg på! Jeg ønsker veldig gjerne å vinne, fordi jeg har cøliaki, men også fordi glutenfrie varer er veldig dyrt. Det blir høye utgifter for en student å kjøpe glutenfritt hele tiden! Men må man, så må man… Og derfor hadde det vært supert med litt gratis <3
      Ps. gjerne del glutenfrie oppskrifter på bloggen også, det er veldig gøy å prøve ut noe nytt!

    89. Hei Lene 🙂
      Jeg ønsker å vinne glutenfri produkter rett å slett for at jeg sliter med mageproblemer, og legen sa jeg burde prøve å spise mer glutenfritt. Dette er dyrt har jeg funnet ut, så det å ha vunnet gavekort å få prøvd ut dette hadde vært supert. Veldig kjekt til å ha på lunsj til jobb, men også her hjemme til frokost 😀

    90. Jeg vil vinne dette for å ha i huset når svigermor kommer på besøk! Sist hadde vi ikke noe glutenfritt

    91. Hei! Årsaken til at jeg kunne tenke meg å vinne glutenfrieprodukter, er antakeligvis mange av de samme som du beskriver i innlegget. Har hele livet vært plaget med vondt i magen men fikk aldri påvist noen årsak til dette. Jeg kuttet ut gluten på eget initiativ for ca 2 år siden og oppdaget at plagene forsvant etter relativt kort tid. Det som overasket meg aller mest er at migrenen min også ble (nesten) borte etter jeg endret diett. Nå er hverdagen blitt mye enklere, men lommeboka er nokså tynn nå mens jeg studerer. Ønsker deg lykke til med ditt nye kapittel i livet! PS! Godt å høre at du også føler deg bedre med glutenfri diett 🙂 Klem

    92. Både jeg og datteren min har Cøliaki. Vi ble stor forandring til hele familien våres så vil ha sine vafler og muffiner og pizza ol. Derfor må jeg bake, steke og ordne både glutenfri og med gluten. Har vært kjekt med ned frosne produkter til utflukter, bursdager, besøk og ellers i hverdagen. Vi liker Fria brødet, annen gjær bakst og vi er jo glade i brødskive til frokost, lunsj og kveldsmat. Datter og Mor

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg