Fiskelykke!

Idag har jeg virkelig følt at jeg har vært tilbake i barndommen. Jeg er jo vokst opp på landet i tillegg til at vi har hytte på en øy i Bodø, så jeg har jo alltid vært vant til båtliv / fisking o.l .. Men det er en stund siden sist, ihvertfall siden jeg har vært på ordentlig fisketur. Idag tok Gard meg med, og vi hadde jo selvfølgelig konkurranse om hvem som dro opp fisk først. Det var riktignok han, men den som fikk størst fisk, det var meg! Jeg fikk nemlig en 5-6kg breiflabb på kroken. Det er jo så kos å være på sjøen, og enda mer kos når man drar opp en svær fisk – og middag til hele familien. Hadde heller ikke glemt sløyekunsten, så breiflabben er fint filetert og nesten klar til servering. Woho! Deilig følelse. Og gøy å gjøre noe annet enn bare sole seg/bade/spise god mat, hihi. Dere ser hvor flaks jeg har hatt? Kroken er så vidt inni skinnet på siden der, så vi turte ikke ta den opp i båten.. Så vi kjørte inn med breiflabben på slep, uff .. Jeg får jo litt vondt av den men .. Vi måtte fiske den opp med nett fra bryggen, men jeg var ganske stolt over fangsten min! Nå skal vi hente to kompiser av Gard, de skal bli over her til imorgen, så ikveld blir det grilling og kos! Håper dere har en fin dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg