Fersk lunsjkos

Annonse

Brød med avocadomash, salt og pepper.

Da er jeg tilbake hjemme etter en superhyggelig lanserings start på Strømmen! Rakk ikke frokost før jeg dro så nå har jenta kost seg med digge avocado brødskiver til lunsj ♥ Godt å fylle magen før man fortsetter med dagens gjøremål.

Idag laget jeg avocado brødskiver av ferskt glutenfritt brød som jeg tok ut av fryseren før jeg dro på event i dag tidlig. Disse brødene blir bakt og lagt rett i fryseren, så det er helt ferskt når man tiner det, mykt og godt og smaker omtrent som nystekt.

Her har jeg havrebrød og grovbrød fra Fria, smaker veldig godt og minner om vanlig brød. Anbefaler for dere som ikke tåler gluten, laktose eller melk! “Grova” brødet har en litt søtere smak og er veldig godt med syltetøy på (snek til meg en skive av det og, mums!)

Som dere vet så tåler ikke jeg så godt hvete, det har jeg ikke gjort på mange år – magen blir helt i ubalanse! Så styrer unna det så langt det går. Men brød er jo virkelig noe av det beste jeg spiser, i alle mulige former, så det er jo et savn i hverdagen. Heldigvis finnes det jo andre alternativer som forhåpentligvis i lengden kan gjøre det bedre for meg. Glutenfrie produkter ♥

Pappa har cøliaki og har spist glutenfrie produkter i alle år, men jeg har ikke alltid synes at smaken har vært like god. Jeg må faktisk si at jeg synes jeg det har blitt mye bedre siste årene, og disse produktene kan man faktisk ikke kjenne er glutenfrie engang. I tillegg til å være glutenfrie er de laktose- og melkefri! Så nå gleder jeg meg til deilige frokoster fremover hvor jeg kan spise glutenfritt å se om det blir forbedring i magen ♥

Anbefales til lunsj, eller andre kosete måltider.

Fortsatt god onsdag fra meg!

 

25 kommentarer
    1. Har hatt cøliaki i snart 10 år og de brødene der smaker ikke godt uten at det blir varmt opp . Ligger det på benken en dag smuldrer det opp. Merker du ikke har prøvd mye glutenfritt ja 🙂

      1. ÅÅ?? Jeg varmet ikke opp disse, smaker helt nydelig!! Ikke har de smuldret opp heller, like godt idag! Hmm, kanskje du har vært uheldig? <3

    2. Åh dette så veldig godt ut! Avokado er noe av det beste som finnes tror jeg. Jeg har selv cøliaki og hatt det hele livet. Tro meg, det er en enorm forandring på utvalget fra da jeg var liten. Som liten visste nesten ingen hva cøliaki eller glutenallergi var, og jeg følte meg faktisk litt unormal. Mens klassekameratene mine fikk kake som belønning, så fikk jeg et eple. Jeg smakte pizza, brownies og kjeks for bare å nevne noe for første gang på ungdomsskolen. Baguette smakte jeg for første gang for ett år siden. Jeg er evig takknemlig for at utvalget begynner å bli bedre – stod med min første frossenpizza under armen for en mnd siden og gliste fra øre til øre. Skulle bestille en Acai Bowl på The juicery for litt siden og hørte at Granolaen var glutenfri – han ansatte bak kassen kommenterte til og med hvor lite som skulle til for å gjøre dagen min, for man så at jeg bare lyste. Disse tingene som andre tar for gitt er veldigveldig stort for meg 😀

      1. Åh, jeg kjenner meg SÅ godt igjen – jeg er født med cøliaki men fant det ikke ut før jeg var sånn cirka 10 år gammel (FOR en lettelse å endelig få et svar på hvorfor jeg var konstant syk fra jeg var liten – oppkast, mageknip og dårlig mage til og fra hele livet er ingen lek, og i hvert fall ikke når man må være så mye borte fra skolen at folk trodde jeg bare fant på eller “overdrev”). Cøliaki er jo en autoimmun sykdom man er født med, og den kan ikke helbredes. Det varierer fra person til person bare når man finner ut av hva som er galt. Jeg husker da jeg var liten, da måtte vi til dietist på sykehus og få glutenfri mat gjennom apoteket xD For et styr! Nå er det heldigvis mye glutenfritt overalt, og i Strömstad i Sverige der jeg bor BUGNER det av glutenfri mat i butikkene. Jeg anbefaler en harrytur hit, Lene, Strömstad Mat er den beste butikken – de har alt 🙂

        Det er så mye man tar for gitt når man ikke har cøliaki, så de små gledene er ubeskrivelige 😀 Smilte bare jeg leste det, Emilie! Hihi 🙂

        Jeg anbefaler også at du sjekker dette ut ordentlig hos lege, Lene. Siden du har cøliaki i familien så er det mulig at du har arvet det. Det er ikke noe gøy å ta biopsier hit og dit, men det er nødvendig, og da får du et endelig svar 🙂

        Stor klem <3

        1. Hei <3 SÅ godt du fant ut av det så tidlig <3 Har vært i Strømstad og handlet for pappa flere ganger faktisk! 🙂 Ja, jeg må nok få sjekket det opp, det har du helt rett i. Stor klem til deg <3

    3. Hvor er den hvite genseren du hadde på snap i dag fra? Den med et slags belte i midten.

      Liker godt den nye kolleksjonen din! Min favoritt er det røde settet

    4. Hei,
      jeg lurer på det settet fra din kolleksjon (hettegenser og shorts i rød) – hvordan er det i størrelse?
      Jeg er 173, bruker 36/38 og tenker å kjøpe shorts i S og genseren i L eller M da jeg vil ha den litt stor, men jeg må bestille.. Hvilken størrelse har du?

    5. Hei.
      Jeg også er veldig glad i havrebrødet,godt at det endelig kommer noe glutenfritt som smaker bedre som du sier.Har vært mye vonde glutenfrie brød å få .

      Om du ikke har prøvd så anbefaler jeg veldig .glutenfrie havrestykker fra hatting,helt sinnsykt gode=)

      Jeg sikkler veldig på den hvite bikinen i kolleksjonen din, må shoppe online så da lurte jeg på hvordan de var i str?
      hvilke str bruker du I bikinien?

      1. Aha de har jeg ikke testet! 🙂 Takk for tips! Den er normal ellers, men litt trang å få over rumpa, så mulig man må en str opp <3

    6. Hvis du skal teste glutenfritt i en periode, tar jeg gjerne imot tips på mat og oppskrifter på bloggen din! Husker du viste en oppskrift på proteinrundstykker en gang, de er jo helt supre med gf-havregryn 🙂

      Klem til en superflink blogger, med et herlig-smittende humør!!

    7. Hei 🙂
      Jeg var på lanseringseventet på Karl Johan i dag, og ble lykkelig eier av den nydelige hettegenseren i rød/korall. Kommer til å bli en stor favoritt til sommeren. Jeg ble imidlertid litt trist over å se at du var mye på mobilen under eventet(jeg kom i 10-tiden så kan hende at du ikke var like oppslukt før det). Det er jo ditt event og det må jo være gøy å se at jenter i alle aldre kommer en torsdag morgen for å handle fra kolleksjonen din(som forøvrig er veldig fin). Jeg mener ikke vondt med denne kommentaren, men håper at du neste event kanskje legger fra deg mobilen litt mer og nyter opplevelsen av å ha designet en ny kolleksjon 🙂 Du virker som en helt herlig person, og dialekten din var om mulig enda søtere i virkeligheten enn på video 🙂

      1. Hei, takk for fine ord 🙂 Jeg var på eventet fra 9-10 og klokken 10 var jeg ferdig og på vei hjem, så det var nok bare derfor 🙂 Litt av eventet handler jo også om å dokumentere i sosiale medier, så var nok det jeg gjorde da 🙂 Håper du blir fornøyd med genseren, den er super!!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg