Feather dress

Her er hvordan jeg laget fjærkjolen min. Veldig enkelt, men også litt tidkrevende.

Du trenger / en kjole, eller ett skjørt og ett korsett, det velger du selv. 2 boa (finnes på utkledningsbutikker..) for dere som ikke vet hva boa er, så er det et slags “skjerf” med fjær… Så trenger du ett drøss med sikkerhetsnåler. Hadde jeg hatt tålmodighet, hadde jeg nok sydd den for hånd, men det får bli en annen gang. Så trenger du ett korsett eller noen lignende, jeg klipte opp en kjole for å få overdelen til korsett.

Jeg brukte litt tid på å finne ut hvilket skjørt jeg skulle feste fjærene på, det stod mellom ett som gikk litt utover, og et helt stramt. Typisk meg å velge den metoden som var vanskeligst. Så jeg gikk for det stramme. Jeg måtte da altså ha skjørtet på meg mens jeg festet boaen på skjørtet med sikkerhetsnåler fra innsiden, ikke såå veldig enkelt. Dette pga da jeg prøvde å ta på boaen uten å ha skjørtet på meg, ble det så trangt at det ikke var sjangs til å få det på. Velger du ett skjørt som går litt utover, er det best  feste boaen før du tar på deg skjørtet.

Velger du et stramt skjørt, tar du det på deg, og starter med å legge boaen øverst ved kanten. Fest sikkerhetsnålen gjennom skjørtet og boaen fra innsiden. Fortsett rundt hele skjørtet, til boaen tar slutt. Bruk nok sikkerhetsnåler slik at fjærene ikke faller av.

Litt dårlig forklaring her ser jeg, men håper dere forstår. Er det noe dere lurer på, får dere bare spørre – så skal jeg svare så godt jeg kan,

Herlig lørdag til dere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg