Favoritter, must haves & et tips

Annonse – innlegget inneholder produktplassering i samarbeid med Spotlight Whitening

ALTSÅ! ER DERE KLAR OVER HVOR GIVENDE DET ER Å LOGGE SEG INN HER OM DAGEN? Ja. Den setningen fortjener capslock. Ikke nok med at jeg har fått montert opp glassveggen idag (!) Og at dusjdøren står for tur neste, OG at jeg har vært i Tønsberg og hentet en stol og en puff som jeg har ventet på – så har jeg DERE, som gjør meg så inderlig giret, glad, og motivert. Idag har jeg hatt strategimøte med Viola, min fantastiske agent (også fra Romsdalen, ja vi kommer godt overens, hihi!) Og vi har lagt så mange morsomme planer fremover. Nå er jeg kommet inn i driven min igjen, hvor jeg bare har lyst å gi, gi, gi og gi. Det blir jo sånn. En ny start, dere som bare er helt magiske, engasjement, tilbakemeldinger, kommunikasjon. Jeg vil det skal være sånn her hver dag! Men da vet jeg at jeg må gi! Ta meg for all del i ørene om jeg sovner av på veien, OK? Deal. Dette er vårt lille univers sammen, hvor det skal være hyggelig å klikke seg inn når man treffer sofaen for kvelden, med en kopp te, eller hvor enn man er og hva man gjør. Jeg vil dere skal ha en godfølelse, for den godfølelsen som møter meg når dere gir tilbakemeldinger er unik. Nei, nå er jeg så glad!

Jeg hadde tenkt å lage en post for å vise dere dusjdøren idag – men det må vente et par dager til. Glassveggen er oppe, men ikke helt ferdig, så det er litt kaos i stuen nå. Men jeg gleder meg veldig til oppdateringene fremover, og har så mye deler-glede.

Viser dere litt andre ting mens vi venter.

Se disse krukkene! Det følger med en svart, tykk (tråd?) i mangel på bedre ord, som gjør at de bare ser uberkule ut når de henger. Mer om dette i et annet innlegg!

Gud som jeg “skravler”.. Forrige uke tok jeg bilde av disse svarte glasskrukkene, da hang de i et vindu, og de skal henge etterhvert her også. Men jeg må først bestemme meg hvor. Jeg begynner å snuse litt på om jeg skal henge de slik de henger i glassveggen om dere skjønner, er ikke det litt kult? I mellomtiden soler de seg i glansen fra spottene på badet. Jeg kjøpte eføy til å ha i, siden jeg synes det passet best når de skal henge, og kjøpte en ekstra pose med jord for å fylle opp. Det har fungert bra hittil, men jeg må jo være skjerpet så jeg klarer å holde de i live mer enn 4 dager… (Hvor er den emojien med oppgitte øyne når jeg trenger den?)

Mange har spurt hvor de er fra, og de er fra Bolia, men jeg fant de ikke på hjemmesiden til dere. De skulle gå ut av produksjon sa de, men jeg er sikker på at noen av butikkene fortsatt har igjen på lager. Sjekk det ut! To nye favoritter der altså.

Over til noen andre favoritter. Såpen fra Aesop med små fine korn i som skrubber deg litt hver gang du tar en håndvask, og lukten? SPA! Er så deilig. Denne- og dette fantastiske lyset fikk jeg i julegave av Maria. Duftlys fra Byredo, Biblothéque. Jeg elsker “edgy-looking” produkter på badet, og produkter som lukter godt, og mystisk. Til slutt må jeg dra frem det skjønne fyrstikkcoveret fra By Lassen. Så genialt!

Det fyrstikkcoveret finnes i flere farger!

Must haves på badet these days, er mange. Som alle jenter sikkert har. Men disse her er min toppliste..

Tørrsprayen fra Noir. Det er to ting jeg ikke kan leve uten. Mobilen min og denne. Amen. Håndkrem! Spesielt nå i disse tider. (Takk Henriette, you know me well!)

My beloved Spotlight Whitening strips. Jeg er så fornøyd me de! De er nedsatt med 100,- nå, så dere får strips til 2 uker for 499,- (ordinærpris 599,-) Stripsene får du ved å klikke på denne linken. Disse bleker tennene dine skånsomt over en periode på 2 uker. 1 time om dagen.

Alltid med meg. Leppestiften fra Mac, som jeg ikke har tall på hvor mange jeg har brukt opp.. Farge? Velvet Teddy.

Verdens beste kokosnøtt-duft fra Bodyshop som er med i vesken overalt.

Til syvende og sist, et genialt tips som jeg absolutt skal benytte meg av  i kveld. Det er kanskje noen av dere som har Missoni håndklær hjemme. Er dere ikke enige i at man rett og slett IKKE blir tør når man tørker seg med de? Jeg elsker de, for de er så fine og lager så fint liv på badet. I dag fikk jeg tipset ; legg de i iskaldt vann over natten, og vask de normalt etterpå. Da vil bomullsporene (? Correct me if I’m wrong) åpne seg! Tusen takk Annette hos Interiørbutikken i Tønsberg, dette er jeg glad jeg kan dele med jentene her inne.

Nå skal jeg pakke ut, og plassere de nye møblene mine, spise lasagne og se utallige episoder av SATC.

LOVE ♥

 

27 kommentarer
      1. Hei! Ja, skal vi se. Er det Gubi tro.. Yes- sjekket nå! Gubi <3 Dødskule! Så oppleves de ikke så "tunge" pga det er små "hull" i de <3

    1. Tips til plantene: Eføy er en ganske grei plante, men den må ha vann jevnlig. Samtidig skal den ikke STÅ i vann. Så legg lecakuler eller litt oasis i bunnen (kan dekke det med jord) slik at røttene ikke blir liggende og råtne. Som oftest er det overvanning som dreper plantene. Man har glemt å vanne, også kaster man masse vann på, og røttene blir liggende å råtne. Plantene trenger også ulike mengder lys. Mye å tenke på 😉

      Noen enkle-ish planter (min erfaring) hvis du vil prøve deg litt frem: –

      Gullranke: Disse henger også nedover slik som eføy OG de er kjempegode for luftkvaliteten inne i leiligheten. De renser luften, og tåler det meste hva gjelder vanning og lys. I tillegg kan man klippe av når den blir lang, sette i jord eller vann og vips så har du nye planter.
      Calathea: Jeg syns disse er kjempekule med de artige marmorerte bladene sine (lilla på ene siden, grønn på andre). Må ha litt vann hele tiden, men min erfaring er at de tåler ganske mye.
      Fredslilje: Tåler det meste. Dør de, så vann masse så livner de opp igjen. Badaboom. Også veldig bra for luftkvaliteten.
      Sjømannstrøst: Skal ha lite vann og trenger ikke så mye lys.
      Smaragdpalme/Garderobeplante: Tåler det meste.
      Kaktuser: Særlig nå på vinteren så skal de nesten ikke vannes.

      Planter, spør du meg i alle fall, øker livskvaliteten vår. Man har det godt med litt grønt rundt seg. 🙂

      1. Hei Linn! Åh WOW, tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen denne kommentaren! OPS, da må jeg kjøpe oasis eller lecakuler fort! For jeg har bare jord….. Hehehe. Ja.. Alt for mye å tenke på. Derfor : Eucalyptus over hele linja! 😀 OIOI fredsliljer høres ut som min greie, ha ha! Skal sjekke ut de to andre også. Tusen tusen takk for hjelpen Linn!! Stor klem <3 Og ja, grønt er SKJØNT!

        1. Slenger meg på med noen planteråd; Eføy`ene dine er sikkert plantet i en liten plastpotte.Og denne står oppi krukkene.Da legger du bare litt lecakuler (eller ev. småsteiner) i bunnen av krukken, for å løfte plastpotten litt opp fra bunnen av krukken 😉
          – Oasis passer best for planter som skal ha det jevnt fuktig, da de suger til seg vann fra den.
          Andre planter som tåler mye er :
          Vindusblad (monstra), Elefantfot, Elefantøre, Fiolinfiken, Polyscias Fabian (mørkegrønne runde blader på stamme) Arekapalme .
          Se på plantasjen.no for oversikt 🙂
          Vannes 1 gang pr uke med litt flytende gjødsel i vannet, dusj/ spray de gjerne i tillegg og de vil trives som bare det 😉 Lykke til 🙂

          1. O yes!! Tusen takk for tips Live, dette må jo bare bli KNALL 🙂 <3 Skal sjekke ut plantasjen, takk <3

    2. Hei! Ikke helt min sak, men vil bare påminne om at nøkler enkelt kan kopieres når de legges ut i profil… Bare sånn i tilfelle det er husnøklene dine 🙂

      1. Hei! Oi!! Det tenkte jeg ikke over. Kan de?! Well, I guess it’s too late now 🙁 Hjelp……. Heldigvis var ikke nøkkelen til selve leilighetsdøren min der <3 PUH. Men takk for at du sier ifra <3

      1. Meraki Studio i Lassons Gate selger den 🙂 Den er så god! Lager struktur og volum på samme tid. Min ELSK <3

    3. Takk for gode tips. Så nydelig bad. Du er helt rå på interiør og mote. Gleder meg til å se leiligheten ferdig 🙂

        1. Så rart, mine loer skikkelig 🙁 Men de er ganske nye, so forhåpentligvis må de bare vaskes noen ganger! God helg :):)

          1. Det er litt rart egentlig.. Eller jo! Du mener som i loer på kroppen når du tørker deg?? Da er jeg med. Det er bare å vaske de noen ganger ja, så går det over <3

    4. Hei Lene! Jeg digger stilen din og finner mye inspo her inne 😀 men om jeg får lov å komme med et liiiite ønske så er det om du kanskje kan endre litt på måten du redigerer bilder på? Sånne “oransje” / varme bilder med grain funker veldig fint på insta når bildeformatet ses på mobilen og bildet er lite. Men når bildet blir såpass stort som det blir på bloggen, så syns jeg detaljene ikke kommer så godt frem 😛 Så gjerne litt lysere og klarere bilder 😀

      1. Ja jeg er helt enig <3 <3 Har begynt å endre litt på redigeringen, takk for at du sier ifra 🙂 KLEM

    5. Hei Lene!
      En ting jeg lurer på ang. interiør. Hvordan finner du ut av hva som passer sammen og ikke? Føler du finner veldig din egen stil og ikke kopierer andre, finner inspirasjon ja, men det jeg sliter litt med er at jeg finner flere fine ting som jeg syns er fine, men ofte sliter jeg med å få det til å se fint ut sammen (kjører noen få farger sammen, så det passer sammen fargemessig sett, men ikke helt om du skjønner) Tenker bare, hvordan du gjør det når du skal kjøpe noe nytt, prøver du og feiler litt, kjøper du flere ting samtidig som du har sett sammen, eller hva?? Trenger litt hjelp haha 😉

      1. Hei Kristina! Tusen takk for det, søt du er! Hmmm- tjaaa, jeg jobber alltid visuelt i hodet, hehe.. Jeg ser alt for meg før jeg kjøper det. Samme med oppussingen, jeg bestemte meg for hvordan det skulle se ut så gjennomførte jeg det, og hele veien så jeg det ferdig, før det var ferdig. Makes sense? Kanskje ikke.. Haha. Jeg tror du bare må bestemme deg for farger, følelse og uttrykk og etterpå kjøpe ting etter det? Jeg har jo bestemt meg for en ganske ren, minimalistisk stil her hjemme, og bestemt meg for tre, hvitt, svart, marmor og glass. Når jeg har disse tingene i hodet, er det veldig enkelt å finne interiør og ting som passer til,for da kjøper jeg gjerne i samme farger/kvalitet som jeg har fra før. At alt blir i samme stil på en måte, så er det jo av og til det kan være lurt å bryte, men da med noe som likevel passer til alt det andre. Vet ikke om dette gjør deg klokere? 😀 Hehe.. <3

        1. Tuusen takk for svar <3 Får bare prøve å se ting litt for meg, og hva jeg tenker før jeg kjøper noe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg