Favoritt reisemål til sommeren, og hvorfor

Hei mandag ♥ Nå nærmer sommeren seg, og da tenker jeg det er på sin plass å dele noen av mine favoritt reisemål til sommeren, og hvorfor. Det er så mange steder jeg har lyst å reise til, som jeg har planer om å få besøke i løpet av livet. Verden altså, for et vakkert sted. Man må jo bare oppleve det man kan. I sommer er planen å dra litt forskjellige steder som ikke er alt for langt unna, dele det litt opp og ikke være borte så lenge om gangen. 3-6 dager holder. Så liker jeg å dra på litt lengre turer når det er høst/vinter.

Franske Riviera : For det første er det bare drøye 2,5 t fra Oslo med fly. For det andre så har det en sjarme og ro som er helt spesiell. I tillegg til at det er så utrolig vakkert, uansett hvor øyet ser. Drar man hit kan man kombinere flere forskjellige steder uten at avstanden er for lang. Må jo bare oppleves. Maten, gatene, shoppingen, det krystallklare vannet, stemningen, åh – kjenner jeg har veldig lyst å få til en langhelg i løpet av sommeren igjen. Monaco, Antibes, Cannes er de tre stedene jeg har besøkt tidligere og det kan varmt anbefales. Monte Carlo Bay Hotel & Resort i Monaco er et sted jeg skal tilbake til. Og er man i Monaco, anbefaler jeg absolutt en hel dag på La Mala Beach, Cap D’ail, helt fantastisk. Starte dagen med ferske rundstykker med jordbær sylte, og ferskpresset juice mens du ser utover havet. AH!

Barcelona : Får aldri nok! Barcelona er virkelig en av mine favoritter. En sjarmerende by med historie, som jeg elsker å reise tilbake til gang på gang. I Barcelona får man liksom alt på én gang. Storby-livet kombinert med beach, gamle sjarmerende restauranter med sjel, samt nye litt mer fancy restaurnter. Litt av alt. Jeg elsker å spise lunsj på promenaden nedenfor W Hotel, Paz Vela er en favoritt. Og drikke Sangria, som er så latterlig godt, og spesielt i Barcelona. Gå i de brosteinsbelagte gatene, og lete etter is på pinne som finnes i alle mulige varianter og smaker. Og titte i butikker, og på mennesker ♥ Bare følelsen av å være i Barcelona er så herlig, kan ikke forklares. Å leie el-sykkel og sykle rundt anbefales. Og spise hjemmelagde knekkebrød med tre forskjellige hummus-dipper på Maka Maka Beach Club, og middag på Nuba. Eller middag på en av de skjønne tapas restaurantene som ligger bortgjemt i gatene ♥Jeg er så heldig at jeg skal tilbake hit i august med mine to bestiser Malene og Helen, jentetur og kos! Gleder meg.

Marbella : Elsk på Marbella. Utrolig kult sted med kule steder, hehe. Beach clubs, restauranter, utesteder. Perfekte sted for en jentetur! Og hit skal jeg i sommer med 8 andre jenter. Kan anbefale NAO Pool Club, der likte vi oss utrolig god i fjor. De forskjellige restaurantene, og stemningen på Puente Romano kan anbefales. Og om man skal ut i Marbella, synes jeg Olivia Valere er supert. Mosh Fun Kitchen er også en superkul restaurant som er verdt å besøke. Ellers gleder jeg meg til å oppleve mer av Marbella i juli.

Ibiza : Her har jeg også bare vært på jentetur, og det er jo perfekt sted å reise til når man skal med jentene, eller venner! Mange kule steder, både på dagtid og kveldstid. Vi tok fergen over til Formentera og syklet halvveis rundt øya, veldig koselig. Kjekt å oppleve på sykkel, se forskjellige strender og oppleve litt andre ting enn partykjøret på Ibiza-øya ♥ Nå har jeg bare vært på Ibiza to ganger, men anbefaler å bo på Hard Rock Ibiza, utrolig kult hotell som ligger midt i alt. Har også tilgode å besøke Lio, som jeg har hørt er helt amazing

Hvar : Altså. AH. Er så fint!! Sjarmerende, og vannet er bare så blått og fint. Maten er amazing, så er det billig! Her tar man bare fergen fra Split og over. Henger på Hula Hula Beach Bar. Har veldig lyst å få til en tur hit i sommer, men lurer på om det utgår til fordel for ….

… Ønske-reisemål : Jeg har tilgode å besøke både Santorini og Mykonos. Og det står HØYT på listen min denne sommeren. Planen var å dra på tur til Hvar, men nå tror jeg vi faktisk ender på Mykonos, med en dag eller to på Santorini bare for å oppleve det mens vi er der. Jeg synes begge steder ser ut som en sann drøm! Har dere erfaring med disse stedene, kom gjerne med tips? ♥

Ellers har jeg funnet et hotell som jeg SKAL besøke, men det tror jeg ikke blir i sommer. Det er bare et sted hvor jeg har lyst og reise til en uke, og ikke gjøre noe annet enn å være på hotellet. Så fint er det, og innredningen kunne ikke vært med Lene! Sånn har jeg lyst å ha det i mitt fremtidige hus, hehe. Ligger i Rhodos, oppe i fjellet. Og jeg har lyst og bare slappe av, lese bok og kose meg på dette magiske stedet. Legger ved bilder, så kan dere drømme dere bort sammen med meg : Casa Cook heter det ♥

DRØM! Altså. Nei. Helt siden jeg så bilder som en bekjent av meg delte, har jeg vært stalker av dette hotellet. Det er så fint!!
♥ Det var i hvertfall litt tips fra meg. Og om dere vil lese mer om disse stedene, så er det bare å google i søkefeltet her på bloggen. Jeg har jo blogget fra turene, samt laget tips og guider tidligere. Og har dere spørsmål, så bare spør!

Hva er ditt favoritt reisemål sommer, og hvorfor?

28 kommentarer
    1. Santorini er et must! Sååå flott, akkurat som på postkortene! Bo på et koselig hotell i Oia, med den fineste utsikten og ta gjerne en middag på feks Pelekanos og få med deg den VAKRESTE SOLNEDGANGEN EVER mens du spiser en god middag! 🙂 Elsker Hellas, men santorini er virkelig spesielt 🙂

    2. Helt ærlig, jeg ble såå skuffet av Santorini. Fira og Oia er veldig fine byer med koselige gater osv, men resten av øyen var k je de l i g.. Var der en uke med et par venninner og det var altfor lenge. Strendene var av sort lavastein som var glovarme og vonde å gå på. Fant ingen “bedre” restauranter, bare de standard sydenplassene med servitører som snakker litt norsk… Og ingen bra utesteder/plasser for drinks. Så mitt råd er en dagstur eller evnt to, hvor du bruker tiden kun i Fira/Oia med rusling og titting. Ellers, elsker jeg alle de andre forslagene dine, spesielt Barcelona <3

    3. Hei Lene! Denne kommentaren har ikke noe med innlegget å gjøre, men jeg fant ingen andre steder å nå deg på. Så på snappen din at dere var på visning i Thomas Heftyes gate. Var det nr. 41? Jeg skal nemlig på visning i morgen og har såååå lyst på den leiligheten, jeg krysser alt jeg har. Kjente på hele kroppen at det stakk av sjalusi da dere stod ved leiligheten, har gått forbi der de siste dagene og prøvd å se inn. Herregud er helt tullerusk, kjennes nesten ut som om jeg har forelsket meg i den… whæ

    4. Hei, når det kommer til Marbella så bør du utvide horisonten til plasser utenfor Puerto Banus / Nueva Andalucia 😉
      Marbella gamleby og havn har så mye å tilby (særlig for deg som setter pris på GOD mat). Det er bare et lite tips! Ha en strålende sommer!

    5. Veldig fine reisetips, kjenner jeg ønsker å dra med en gang! Har vært på Santorini og det kan anbefales på det sterkeste! Og sitte på en fin resturant oppe i fjellhyllene i Thira og se på solnedgangen regnes som noe av det vakreste jeg har opplevd. Kommer helt klart reise tilbake en dag

    6. Herregud, det hotellet MÅ jeg seriøst besøke – snarest!! haha <3 Jeg har alltid lengtet etter å dra til Paris, og i september skjer det!! Gleder meg som et lite barn <3 Neste år blir det forhåpentligvis Santorini, det er jo en av drømme-destinasjonene <3 Barcelona vil jeg absolutt tilbake til – samme med NY <3

    7. Anbefaler Mykonos:) Veldig trendy sted med mange gode restauranter, som blant annet Ling Ling (samme som her i Oslo). Masse fine yachter, og høy partyfaktor!

    8. Hvis du skal til Hvar, MÅ du bo på amfora hotellet!! Nydelig hotell, verdens seriøst beste hotellfrokost og sykt gode drinker i bassengområdet! Det må bare oppleves 🙂

    9. Å for noen fantastiske reisemål. Jeg skal til Kreta med samboeren min. Ellers så planlegger jeg noen toppturer i sommer. Sunnmørsalpene ser fantastisk ut. Har du noen tips til Norges ferie?

    10. Santorini er helt nydelig. Men må si jeg anbefaler å dra på kjøresterur dit! Blir litt for romantisk for vennetur ;D hehe

    11. Åh, Casa cook <3 Jeg var der forrige uke, og det er like fint som bildene viser (finere!) – Anbefales på det varmeste!!

    12. Hei. jeg og en venninne skal til Marbella, og ser at NAO pool club bare er 14 min unna hotellet. Må man ha bestilt på forhånd, koster det penger å komme inn? tusen takk for tips <3

    13. Så mange hyggelige steder å reise til 😀
      Jeg var på dette fantastiske hotellet hele to uker i fjor. Er det fineste hotellet jeg har vært på. Og frokosten… Amazing! Pass på å få rom med sol på dagen, stor forskjell på beliggenheten 🙂 Kan love deg at du ikke har lyst til å dra hjem igjen <3

    14. Hei lene
      Var på både mykonos og Santorini i fjor og skal tilbake til mykonos i år også. Elsker det stedet! Jeg er helt enig i at det bare holder med 1-2 netter på Santorini. Gjerne oia, det er den fineste plassen. Mykonos er helt fantastisk med krystallklart turkist vann. Anbefaler virkelig et hotell som heter San Giorgio. Frokosten der er helt fantastisk og interiøret er ganske likt som på casa cook. Helt din stil. På dagen er det beach fester på strendene paradise, super paradise eller i paraga området. På kvelden flytter livet seg inn til byen. Så man må velge litt om man vil bo midt i byen eller nærmere strendene. Kanskje vi ses på mykonos i sommer 🙂

    15. Ah, Santorini i mitt hjerte! Jeg har reist mye, men Santorini er og forblir en favoritt❤️ Det er så ubeskrivelig vakkert, og solnedgangen kan ikke beskrives med ord. Gled deg!!

    16. Mitt favoritt reisemål må nok være Santorini. Thira har utrolig mange koselige restauranter med en helt nydelig utsikt, og Oia har den fineste solnedgangen, den må du bare få med deg! Vil anbefale å bo på Kamari, fin lavastein strand og mange koselige gater og promenade langs stranden. En av gangene jeg var på Santorini var vi på båttur, hvor vi blant annet var innom en den aktive vulkanen Nea Kameni og badet i varme kilder.

    17. Vi er ganske forskjellige, merker jeg her:p Herregud, for noen kjedelig reisemål!! For meg står opplevelser, og å komme tett på de lokales kultur, tradisjoner og historie i fokus. Jeg kan for all del slappe av på en strand på slutten av en ferie, men ikke vie hele ferien min til strand, fine hoteller og drinker.

    18. Var på både Mykonos og Santorini i fjor, og må si at Santorini var litt skuff. Ekstremt turistifisert, men selvsagt gøy å ha vært der, og anbefaler å dra til Oia. Mykonos er en kjempekul øy med store utsteder, koselige trange gater, nydelige strender og skikkelig god mat! Atmosfæren er helt spesiell, og både lokalbefolkning, turister, kjendiser, ja både rike og mindre rike, er like akseptert. Et veldig fint sted å besøke, du bør definitivt dra dit!

    19. Mine topp reisemål må være:
      ● Sicilia (lei bil og kjøør)
      ● Nice
      ● Monaco
      ● Vilnius
      ● Roma
      ● Verona
      ● Salzburg

      God ferie

    20. Casa Cook e helt magiskt!! Va där i fjor me mamma å det va en av den bästa avkopplande resa ja gjort..! Måste upplevas <3

    21. Har vært på Santorini! Var der med to venninner sommeren 2015. Vi bodde i Chania i to uker og tok oss en dagstur til Santorini via en guidet tur med buss og ferge. Så absolutt verdt turen, men var helt umulig å bevege seg rundt omkring i de to byene der, fordi det var helt elendig mange turister og veldig lite plass. Vi fikk kun et par timer på oss til å utforske selv, så om jeg skulle reist igjen hadde jeg heller dratt uten guide, og helst hatt en natt på et hotell i Oia. Fikk heller ikke med oss solnedgangen, den skal visst være helt fantastisk. Vi sto tre timer i en helt sinnsyk kø for å komme oss videre på fergen igjen etterpå også. Ingen dokumenterer disse bakdelene med santorini, alt du ser er de fine bildene av utsiktspunkt og nydelige hotell/restauranter, hehe. Men utsikten var verdt alt stresset!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg